Zo geen zin in eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door IH88, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IH88

IH88 Lid

22 nov 2015
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben nu bijna 9 weken zwanger en door misselijkheid heb ik zo geen zin in eten, terwijl ik continue een 'hongergevoel' heb.

Zijn er meer meiden die hiet last van hebben? En wat helpt bij jullie?

2. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had ik ook de eerste 12 weken. Ook 3 kilo afgevallen.
    Ik at echt muizenbeetjes. Het komt weer helemaal goed met je eetlust hoor! En voor nu, probeer af en toe wat kleine dingen te eten

3. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Ik had ook weinig trek in het begin, maar dit is later allemaal goed gekomen.

Probeer toch te zoeken naar dingen die je wel lekker vind/lekker lijkt (ook al is het ongezond) het is beter dan niks binnen krijgen :). Ik at lichte dingen zoals fruit, beschuit enz.

4. vlinder257

1 mrt 2016
    80
    14
    8
    Ik heb precies hetzelfde. Door het hongergevoel wordt ik weer misselijk dus ik probeer (wat hierboven ook is gezegd) steeds kleine beetjes te eten. Hoop dat we er snel vanaf komen

5. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Hier precies zi. Bijna 7 weken en al 6 kilo kwijt en ook de hele dag door misselijk en toch honger...

6. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Ja hier ook.. 9 weken en een dag.. Honger gevoel is er wel, maar alles staat me tegen.
    Nu 2 kilo armer.
    Ondanks dat eten me tegen staat probeer ik wel gewoon te eten.
    Als je niks eet, word het bij mij vaak alleen maar erger.

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik had dit de eerste 18 weken. Soms 1 enkele goede dag dat ik brood kon verdragen. Als je maar blijft drinken. Dat is t aller belangrijkste.
    Verder gewoon eten waar je wel zin in hebt en kan eten. ik at alleen maar vanille yoghurt en mandarijnen.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had het ook bij allebei de zwangerschappen. Bij de oudste ben ik naar een dietist geweest rond de 15 weken, omdat ik al 5 kilo kwijt was en de vk ook even geen tips had. Daar gekeken wat ik nu at en wat een zwangere zou moeten eten. Daar ook tips over bijv pap/havermout ipv brood, of van de ontbijtdrankjes. Ik ben ook op de klok gaan eten. Dus om 8 uur pap/havermout/ontbijtdrankje, om 10 uur fruit, 12 uur 2 boterhammen, 15 uur fruit+boterham etc.. Dat hielp en de misselijkheid verdween ook. Alleen het gebrek aan honger is gebleven tot na de bevalling. Bij de jongste was het weer zo, maar daar ben ik dus eerder begonnen op de klok te eten en was de misselijkheid ook sneller weg..

9. vlinder257

1 mrt 2016
    80
    14
    8
    Dank je wel voor de tip deepfreeze. Ik ga het vandaag gelijk uitproberen :)

10. IH88

IH88 Lid

22 nov 2015
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat 'fijn' om te horen dat meer meiden hier last van hebben.
    Goede tip inderdaad om op vaste tijden te eten. Ik merk dat ik me op dagen dat ik werk een stuk beter voel, denk met name ook doordat ik dan vaker eet.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier bijna de hele zwangerschap last van gehad, vooral bij de tweede. Ik at toen voornamelijk waterijsjes. En van verder alleen waar ik zin in had en kleine beetjes.

12. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Dat had ik ool bik beide zwangerschzppen tot een week of 16.
    Die eerste weken geleefd op veel drinken en van die crackertjes met soms wat bouillon

Deel Deze Pagina