Baby en jasje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door hopelessinlove, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    In verband met het topic baby en schoentjes dan nu ook het topic baby en jasje?

Ik ben in april uitgerekent van ons eerste kindje en vraag me dus serieus af of ik voor een pasgeboren kindje een jasje moet aanschaffen. Het lijkt mij totaal niet handig in het begin, maar wat dan wikkeldekens gebruiken ofzo?

Dus vanaf wanneer deden jullie de kleine echt een jasje aan?

2. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Ik gebruik over zijn gewone kleren als ik naar buiten ga een vestje en een wikkeldoek in kinderwagen. In de maxicosi in de voetenzak met vestje

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
  4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had wel een jasje, vond het toch wel fijn hoor. Gewoon zo'n soepel jasje als hierboven van z8 ook staat.
    Mijn zoontje is begin april geboren :)

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik gebruikte in de winter bij mn eerste een vest met een wikkeldeken (zelf gemaakt van fleece en ribstof uit de knippie) met een mutsje en sjaaltje.
    Ga dit keer weer gebruiken.
    Vooral in de wandelwagen bak onder een deken en het winddekje moet dat toch echt warm genoeg zijn.
    Een kruik aan het voeteneind of een pittenzak is ook erg fijn.

Een jasje rond maat 56 lijkt me een ontzettend gepruts. :)

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dirkje Vest Girls Off White ... - Kinderkledingonline.nl

even een willekeurige webshop gepakt maar wij hebben dit vest als jasje en dan in de maxi-cosi een voetenzak. Nu is het winter maar denk dat ik voor april ook wel een vestje zou nemen (misschien niet zo winters als de mijne ;) ).
    edit: hij rekt een beetje, en heb een maat 62, anders leek het me zo'n gefrut en dat gaat prima!

7. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Wij hebben een winterjasje van Babyface... onze vk raadde het ons toch aan om een jasje te kopen.. wel in mt 62, al viel hij best klein.

8. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    trek je dan gewoon een maat 62 aan bij een pasgeborene en rol je dan die mouwen op of zo?

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook een 62 'jasje' (dik gevoerd vest met borg voering) en dat gaat prima. Ze heeft al 2 x lange mouwen aan over elkaar en anders vind ik het echt een gefrot met aan en uittrekken. Ze heeft het alleen in de wagen en maxi-cosi aan dus dat het net een heel klein beetje te groot is zie je niet. Mouwtjes kunnen opgerold maar nu het wat fris is laat ik haar handjes er lekker in.
    Dirkje Vest Girls Off White ... - Kinderkledingonline.nl deze hebben we.

Het is nu natuurlijk wat kouder dan april maar toen we haar uit het ziekenhuis mee naar huis namen, 2,5 uur na de bevalling had de verpleegster haar maxicosi voorverwarmd, had ze lange mouwen romper aan, pakje met lange mouwen, een mutsje, het vest op de link en lag ze in de voetenzak van de maxi-cosi.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier is ze geboren toen het -20 was, in het begin lag ze altijd lekker ingepakt in een wikkeldekentje (mijn zus had er een gemaakt met 'beentjes' die kon dus ook makkelijk in de maxicosi!), heb ook vestjes gebruikt (gewoon van de Hema, zachte new born vestjes), jasje niet gemist.

11. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Is een dik vest in mei ook nodig? Of is een dunner vest, wikkeldeken en dekentje in de kinderwagen voldoende?

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik vind een jasje ideaal! In de wandelwagen gebruik ik een deken en in de autostoel een voetenzak en daarbij dus een jasje.

13. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Vk die zei gewoon oprollen, maar ik kijk wel hoe of wat... Hij zit in ieder geval al ingepakt :)

14. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Onze dochter was van mei. Wij hadden een jasje/vestje van de Prenatal, maat 56. Heeft ze vanaf het begin aangehad, met een dekentje over de voetjes.

15. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hetzelfde hier, alleen had mn zus de wikkeldeken niet gemaakt ;) maar heb ik een lodger wrapper gebruikt in de wandelwagen. Met vestje kwam zoon er soms nog bloedheet uit, ondanks het zeer koude weer

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Onze oudste is van half mei en ik had voor haar een dik vest en daarbij een wikkeldeken en ik geloof ook nog een losse deken 'voor het geval het nodig was'. Alleen een wikkeldeken vond ik niets...om schoudertjes en nekje ed ingepakt te krijgen moet je je kind dan zo strak en hoog er in stoppen...dat vond ik niet fijn. Hier dus lekker een dik/gevoerd vestje en dan niet te strak in de wikkeldeken. :)

17. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb een borgvestje van z8 newborn klaar liggen in maat 50
    Ook heb ik nog een extra vestje dat gevoerd is van noppies liggen in maatje 56

Ik heb nog een winterjasje van name-it liggen van onze eerste dame, die ga ik wel gewassen klaar leggen, maar denk dat zo'n borgvestje toch een stuk fijner is dan een "echt" winterjasje.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb zo'n zacht aaibaar jasje van friends gekocht en die heeft ze veel aan gehad...

Deel Deze Pagina