Deken voor overdag?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Liefje13, 8 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Op de websute van mijn kraamzorg zie ik veel foto's van kleine baby's in dekentjes. Wat zijn dat voor dekentjes en waarom een dekentje overdag? Is dat zo een wikkeldeken? Ik heb alleen dekentjes voor in het ledikant.. Ben ik iets vergeten te kopen?? Zo heb ik bijvoorbeeld ook geen dekentje voor in de box, is dat nodig? Het is bij ons in huis meestal rond de 20 graden..

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Een kindje voelt zich met een dekentje over meer geborgen dus iets over is wel zo fijn,

Wij gebruiken gewoon badcapes om de in te wikkelen beneden

3. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier was het de eerste dagen nodig om op temperatuur te blijven. Gebruikte gewoon dekentje of zachte badhanddoek ervoor.

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier in 't begin in de box gewoon een fleece dekentje over haar heen..

5. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat fleece niet kon/mocht bij baby's?

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Synthetisch fleece is niet aan te raden nee. Maar een dekentje of wikkel doek of badcape is wel nodig de eerste weken na de geboorte.

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik zie dat je bijna uitgerekend bent. Wikkeldeken die ook in de maxi cosi past is ideaal! Je gaat de koude maanden tegemoed en een auto kan flink koud zijn. Het is belangrijk dat hulpverleners in geval van nood de gordels snel los kunnen halen dus die moeten over een dunne wikkeldeken kunnen en het het moet duidelijk zichtbaar blijven waar de gordel losgehaald moet worden. (Is puur veiligheid he? Hopelijk is dit advies in de praktijk overbodig). Badcape hebben wij overigens ook veel gebruikt.

8. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken vaak het woegdekentje. We hadden er 2 dus was makkelijk. Nu gaat hij niet meer in de wieg. Deze wiegdeken gebruikte we zowel voor binnen aks hij sliep als voor buiten over maxi cosi heen. Hebben ook een lodger wikkeldoek maar die trapt hij steeds los.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij gebruikten de eerste dagen (ook al was het 25 graden buiten) een katoenen omslagdoek of een badcape.
    Geeft inderdaad wat geborgenheid en daarnaast hebben sommige kindjes moeite om zichzelf warm te houden. Zeker als ze in een grote box of een bedje liggen.
    En ik vond het ook heerlijk om samen met 'm onder een dekentje te liggen op de bank. :)

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Bwa er mag zoveel niet, toen ze nog mini was lag ze onder een Koeka dekentje in de draagmand.. En toen ze ouder was (3-4 mnd) het fleece dekentje rond haar gewikkeld in het park.. Ik was toch altijd in de buurt dus..

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Ik had meerdere onslagdoeken/badcapes waar ik haar 'inrolde'. Zeker de eerste weken maar zeker een paar maanden.

12. Gember

Gember Niet meer actief

Ik vind het altijd wat vaag wel/niet synthetisch fleece. Die Bunkers en Wrappers van Lodger etc. zijn toch ook daarvan gemaakt?

Bij ons lag ze vaak in een badcape, wikkeldoek van de Hema of onder een katoenen/wollen wiegdeken. In het begin vond ze het fijn om er echt in gewikkeld te worden.

Maar maak je niet te druk he! Je hoeft niet al die verschillende dekentjes in huis te hebben: meestal volstaat een gewoon dekentje ook prima. En anders koop je nog iets in de buurt.

Deel Deze Pagina