Wat voor stoeltje bij 9 maanden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by , Feb 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hoi meiden

Ik heb even een vraagje. Het is een beetje op de zaken vooruitlopend, aangezien mn ukje nog jong is, maar wat voor soort stoeltje zal ze in zitten als ze zo rond de 9 maanden oud is? Ik neem aan dat de maxicosi de we nu hebben dan te klein zal zijn? Zit ze dan in een groter stoeltje ofzo? Of hangt dat er ook vanaf of ze dan al kan zitten of niet? En wat voor stoeltje moet t dan zijn, vooruit of achteruit?

Tnx

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben een Maxi cosi Priori SPS alvast gekocht (was een mooie aanbieding), dit is een van de opvolgers van de gewone MC. Deze is vanaf 9 maanden of vanaf 9 kilo. Deze opvolgstoeltjes zitten bij mijn weten allemaal naar voren gericht. Op de site www.maxicosi.nl kun je er meer info over vinden. Maar je kunt ook een ander merk kiezen uiteraard.

3. Niet meer actief

9 maanden of 9 kilo?

Mijn meisje is nu al rond de 6 kilo en groeit hard, dus ik gok dat ze over 3 maanden die 9 kilo al wel bereikt heeft. Mag/moet ze dan met 6 maanden al in zo'n vervolg stoeltje? :(

4. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Neehoor, ze mag over bij negen maanden, maar sommige kindjes zijn dan nog helemaal geen 9 kilo, dus kan dan langer in de maxicosi, wat op die leeftijd gewoon nog het veiligste stoeltje is. Als ze voor die tijd wel 9 kilo is en het past nog, mag ze ook gewoon in de coos blijven zitten..

Het is belangrijk dat het nekje van je kindje stevig genoeg is om een frontale botsing redelijk op te kunnen vangen. Als jou kindje met 9 maanden nog prima in de maxicosi past, dan zou ik persoonlijk nog even wachten met een opvolgende autostoel..

De stoel die volgt op een maxicosi is een autostoel uit groep 2. Die zijn over het algemeen naar voren gericht, maar er zijn soorten die achterstevoren geplaatst kunnen worden, als je dat liever zou willen. Ik heb geen idee welke dit zijn, maar hier op het forum zijn er wel mensen die zo'n stoel hebben.. Op de site van de ANWB staan testen met autostoeltjes, daar kun je zien welke stoeltjes als het veiligst uit de bus komen. Wij hebben gekozen voor een Römer Duo, dit is dezelfde als de Römer King, maar dan met Isofix systeem, dus het stoeltje is dan niet vastgemaakt met de gordels van de auto, maar zit vastgeklikt aan de kooiconstructie van de auto, dit is de veiligste manier van het plaatsen van een autostoel, maar dan moet je auto dit systeem wel hebben natuurlijk....

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat moet zijn groep 1 ;) Groep 0 is de Maxicosi en Groep 2 is vanaf 4 jaar. :D

ZIt net te zoeken opinternet naar een nieuwe voor Jelle, vandaar.. :D

6. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Oeps :oops: Je hebt gelijk, wij hebben net een nieuwe gekocht voor Milan en dat is een groep 2 inderdaad..

Share This Page