Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? En misschien tips? Wij kunnen de baby straks niet bij ons op de kamer kwijt dus willen we hem meteen in zijn eigen bedje leggen. Zo'n matje vind ik dan wel een fijn idee maar ik lees zo veel tegenstrijdige verhalen. De een vind het geweldig omdat het wat geruststelling geeft de ander zegt dat hij alleen maar voor onrust zorgt vanwege fals alarm Ik zie door de bomen het bos niet meer dus misschien kunnen jullie mij helpen! alvast bedankt!
Wij hadden de angelcare matjes. Als we die niet hadden kon ik niet slapen vanwege ongerustheid. Toen we ze wel hadden sliep ik af en toe onrustig, soms schrok ik wakker en dacht ik het waarschuwingsbiepje gehoord te hebben maar dan wist ik niet of ik dat gedroomd had of niet. Dus ja, ik werd er misschien wel onrustig van, maar toch was het een geruststelling. Bij onze oudste is het alarm een paar keer afgegaan, soms sliep ze dan nog verder door het geluid heen en moesten we kijken of alles goed was. Dit gebeurde meestal rond de ochtend, het schijnt dat kindjes dan het diepst slapen. Bij de jongste was het heel opvallend dat het alarm tot twee maal toe is afgegaan toen ik van de dokter eens motilium moest nemen (en ik gaf nog borstvoeding). Alsof ze die motilium dus ook had binnengekregen via de BV en daardoor (te) diep ging slapen. Ik heb nooit geweten of het om vals alarm ging, je weet niet wat er zou gebeurd zijn als die matjes er niet lagen. Ik vind het wel een aanrader. Natuurlijk moet je er verder voor zorgen alle risico's te vermijden, dus niet op de buik, niet met kussens, donsdekens, knuffels in bed, niet te warm aankleden, het best alleen een goed passend slaapzakje en verder geen dekens...