Tips gevraagd..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Allahinkulu, Nov 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Zoals wellicht bekend, hehe, ben ik aan het proberen mijn dochtertje te leren in slaap te vallen in haar eigen bedje..

Hoewel ik nu over twee methodes heb gehoord..het laten huilen en er bij blijven zitten tot ze slaapt etc. heb ik mijn twijfels over de eerste methode en de tweede methode vergt echt heel veel energie en tijd..
    Misschien dat iemand dan denkt..tsja als je iets wilt bereiken moet je er ook wat voor doen..dat is natuurlijk ook wel zo..maar ik kan dat laatste echt niet opbrengen dat betekent namelijk dat ik dan zo'n 4 uur op een dag naast mijn kindje haar bedje zit.. :confused:

Wat betreft het laten huilen..ik hoor en lees er zo veel verschillende dingen over..dat ik gewoon niet meer weet wie ik moet geloven..
    De ene keer ben ik keihard..de andere keer krijg ik het gevoel dat ik mijn kind mishandel en dat ik haar een trauma bezorg door haar zo te laten huilen..ze huilt namelijk geen 10 minuten..geen 20..maar zo een heel uur vol..en dan nog uiteindelijk kan ik me dan niet houden en sta ik dan als laatste eventjes bij haar waardoor ze dus in slaap valt..

Mijn doel is dat ze gewoon stil is als ik haar in bed leg en zelf in slaap kan vallen..

Nu had ik gister haar uiteindelijk toch maar de speen gegeven, iets waar ik eigenlijk fel tegen ben..maar ik kon het niet meer aan om haar te horen huilen..met de speen was ze zo weg..
    Als ik haar de speen geef is ze stil en blijft ze zo stilletjes liggen zuigen tot ze in slaap valt..echterrrr...blijft dat ding geen 2 minuten in haar mond zitten en dan valt ie eruit! Dus toen ik dacht dat ik de oplossing had gevonden..had ik die dus niet gevonden..

Misschien maak ik een probleem van niets, voor sommige..
    Maar ik wil echt heel graag dat ze in haar eigen bedje in slaap leert te vallen..

Wie o wie heeft er wellicht nog tips voor mij?

Of is er iemand die mij echt kan overtuigen dat ik mijn kindje geen kwaad doe door te laten huilen..?

en wat zijn jullie ervaringen hiermee..is hier iemand waarbij dit laten huilen heeft geholpen? Hoelang huilde je kindje eerst..en huilt het nog steeds voordat het in slaap valt? Of gaat het nu zonder huilen?

Ook heb ik trouwens bij deze methode het idee dat het om de 10 minuten komen kijken er juist voor zorgt dat ze weet dat ik toch elke keer kom dus dat ze blijft huilen om mij maar weer te laten komen..dus dat dit eindeloos kan gaan duren? of geef ik te snel op?

Sorry voor mijn gezeur..ik zoek hier echt een gouden tip voor geloof ik..:)

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    En een mond/spuugdoekje door het gaatje van de speen doen? dan rolt íe minder makkelijk weg en blijft vaker liggen waardoor ze hem makkelijker zelf weer met hun mondje te pakken krijgen...

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    methode 3... de kiekeboe methode; In bed leggen wakker, als ze gaat huilen na bijv. 2 min. kijken, zeggen dat ze nu echt moet gaan slapen, aai over het bolleke en weer weg... dat steeds opnieuw met langere tussenposes.

Ikzelf geef echter de voorkeur aan mn eigen ding en dat is gewoon als ze zo klein zijn troosten. Vermoeiend voor de mama maar relatief duurt deze periode dat ze je nog zo hard nodig hebben heel kort. Na een paar maanden gaf mn dochter zelf aan dat ze het oke vond om in bed te liggen en dat ging steeds beter en sind ze een maand of 10 is slaapt ze gewoon altijd zonder huilen in.

Sterkte...

owja belangrijk is wel een methode de tijd te geven en die ook consequent toe te passen.... geef het zeker 2 weken en hou het consequent vol ookal is het zwaar, anders is het ook allemaal veel te verwarrend voor die kleintjes.

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Pff ik had een heel stuk geschreven..en toen viel de electriciteit uit..

Om het even kort samen te vatten..

methode 3 ken ik..heb ik ook weleens gedaan..

Qua methodes trekt de huil methode me toch het meest..
    Echter zoals ik al zei..sta ik daar dus niet helemaal achter..de ene keer laat ik haar makkelijk huilen..de andere keer raak ik er echt gestrest van en voel ik me een slechte moeder en heb ik dus het idee dat ik haar iets vreselijks aandoe..

Ik hoor zoveel verschillende meningen over het laten huilen..de ene zegt gewoon laten huilen..de ander zegt dat het heel slecht voor je kindje is..je weet gewoon niet meer wie je moet geloven..

Wat betreft het troosten..tot wanneer ga je je kindje blijven troosten en bij je nemen tot ze in slaap valt..
    Ik ben als de dood dat ik straks nog steeds mijn 2 jarige kind moet wiegen om haar in slaap te laten vallen..
    Hier in turkije is er geen enkel kindje (in mijn omgeving) die iniedergeval voor zijn tweede jaar in zijn eentje in slaap kan vallen..ze worden allemaal gewiegt door de moeders..sommige kinderen zelfs tot hun zesde jaar!
    Ik krijg echt nachtmerries als ik hier aan denk en daarom ben ik hier dus heel erg mee bezig..ik wil haar er zo vroeg en zo snel mogelijk aan laten wennen..

Ik ben dan wel niet zo consequent in de methodes..maar waar ik wel consequent in ben is dat als ze eenmaal in bed ligt dat ze er ook echt niet uitkomt voordat ze heeft geslapen..Ik haal haar er liever uit na een half uur slapen dan dat ik haar er huilend uit haal..

Echter heb ik het idee dat ze me wel een beetje uitprobeert..er is niets aan de hand..ze wilt gewoon mij naast haar en het liefst bij mij in slaap vallen..en dit wil ik dus echt absoluut niet..en hier moet ze aan wennen..
    Het is een slim kindje..en ze pakt dingen vrij snel op..echter moet het wel in haar straatje gaan heb ik zo het idee :p

Ze moet toch zo langzamerhand wel door hebben dat er eenmaal in..er ook in betekent en dat ze er dus niet uit wordt gehaald..

Over het speentje..wat er nu dus steeds gebeurd..is dat ze het speentje niet meteen echt wilt en pakt..ze huilt een half uur..en vervolgens doe ik het speentje in..blijf er een beetje bij en dan ga ik weg en valt ze in slaap..
    Maar ik ben bang dat dit ook niet gaat werken..nu zal ze dus elke keer gewoon huilen en weten dat ze uiteindelijk getroost wordt met een speentje..mij er een bij en dan rustig in slaap kan vallen..
    Maar het speentje neemt ze dus niet meteen..dan moet ik elke minuut terug komen..en er bij blijven zitten of staan bezorgd je echt een zere rug..dus dat is ook geen oplossing denk ik..

Nog over de huilmethode..ik zou denk pas echt gerust zijn als ik gewoon echt weet en hoor dat het echt geen kwaad kan en ik mijn kindje geen trauma bezorg ofzo..

pff moeilijk he..ik wil iets bereiken..maar weet niet hoe ik het moet bereiken zonder dat ik mij zelf zwaar vermoei of mijn kindje verdriet bezorg..

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Zo te horen heb je al heel wat methodes geprobeerd. Misschien is het handig een methode te kiezen die jou het beste lijkt en het hier een tijdje bij te houden, zodat Eslem hier een beetje een ritme in ontwikkelt?

Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar dit is wat in mij opkomt.

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb zelf bij Britt wel de huil methode gebruikt.
    Ze was ongeveer net zou oud als jou dochter, en ik liep ongeveer 24 uur per dag met haar op mn arm. Ik was echt helemaal op.
    Iedereen had al tegen me gezegd dat ik haar gewoon in bed moest leggen en dat ze best mag huilen. Dat deed ik dus niet, want dat vond ik zielig .. ze was nog zo klein.

Maar op een gegeven moment kon ik dus echt niet meer en heb haar toch in bed gelegd. Ben om de 5 min gaan kijken bij haar. De eerste dagen vond ik ook echt vreselijk. Liep steeds op de klok te kijken of de 5 min al voorbij waren, want het liefst haalde ik haar eruit, maar wist dat ik zo ook niet verder kon.

Na een paar dagen sliep ze al binnen 10 min en op een gegeven moment kon ik haar in bed leggen zonder dat ze ging huilen en viel ze meestal gelijk in slaap.

Die kleintjes kunnen er geen trauma van oplopen .. hebben ze mij verteld .. ik had alleen zelf het gevoel dat ik doordraaide de eerste paar dagen.

Maar meid, het heeft mij ook echt geholpen en Britt ook.

Ik wens je heel veel succes .. het is moeilijk, maar na een paar dagen heb je echt profijt ...

Grtx

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Precies Daphne..dat moet ik dus ook..
    En ik ga het liefst voor de huil methode..ondanks dat die toch geestelijk heel veel van je vergt want het is echt zo moeilijk om haar zo'n verdrietig te horen huilen..

Het is niet zo dat Eslem een moeilijk kindje is..het is een schatje en eigenlijk heel lief..ze wordt nog wel snel moe hoor..en als ze moe is wil ze niets..geen tv kijken niet in de box..niet bij mijn man zijn..en het liefst bij mij en aan de borst..
    Wat ik vandaag wel heb gedaan is haar echt meteen bij de eerste moe tekens inbakeren en op bed leggen..dus niet een tijdje door laten jengelen..maar soms kun je gewoon niet anders..

Wat ook met de huil methode zo is..is dat je je handen vrij hebt en je iets kunt doen in de tussentijd..bij haar zitten..betekent dat mijn huishouden er echt helemaal verlaten bij zal liggen..
    En betekent ook dat als je je daar eenmaal aan houdt dat als ze moe wordt tijdens het eten koken je alles uit moet zetten en dan een uur naast haar moet gaan zitten..ik ben daar gewoon de persoon niet voor..

Silvie, had je niet het idee dat het elke keer 5 minuten bij haar kijken het nog erger maakte?
    En hoelang hield ze het vol met huilen?
    En wat deed je dan? alleen even een aaitje kusje en meteen weg? Of eerst troosten tot ze weer stil was?

En huilde Britt ook zo vreselijk erg dan? Echt dat de traantjes over haar wangetjes lopen..helemaal overstuur..?
    Ik heb haar bijv. weleens zo opgepakt en dan zat ze zelfs bij mij nog eventjes te huilen zo overstuur was ze..en dan kan ik wel door de grond zakken kan er wel om huilen..

Ik herken het huilen gewoon van mezelf..Als je echt lang en hard huilt raak je op een gegeven moment echt een soort van overstuur en gaat het hikken maar door..overigens val je op een gegeven moment wel in slaap maar wordt je de volgende dag iniedergeval met fikse koppijn en soms niet pijn in de ogen wakker..
    Zou het ook zo'n effect bij je kindje hebben dat ze hoofdpijn krijgen bijv.
    een uur huilen is niet niets..

wat een vragen he..sorry hoor..

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Hoi Gulay,

Ik heb Silvester ook met de huil methode in bed gelegd. Ik moet toegeven dat de eerste 2 dagen heel erg zwaar zijn geweest voor mij. Silvester was ook niet gewend om alleen in zijn bedje te liggen. Hij sliep of in mijn armen of in zijn box terwijl ik beneden bij hem was of bij mij in bed. Ook ik was zowat 24 uur per dag met hem bezig, kon bijna geen andere dingen voor mezelf meer doen en mijn huishouden verslofte helemaal. (Dit laatste was het minst erge!).

Toen ik eindelijk voor mezelf besloten had om hem in ieder geval tussen de middag in zijn bedje te laten slapen, lukte dat domweg niet omdat hij mij bij zich wilde houden. Logisch, want hij was een maand lang niets anders gewend sinds de bevalling. Bij het cb aangegeven dat ik wilde gaan inbaken, maar dat vond zij niet zo'n goed idee en kreeg ik het boekje rust en regelmaat van Ria Blom mee. Ik geloof dat ik al eerder heb geschreven hoe het werkt, maar voor de zekerheid nog maar een keertje hoe ik het nu doe:
    * slapen
    * ontwaken en kleertjes aan
    * naar beneden om te voeden
    * lekker knuffelen op de arm
    * alleen spelen in de box
    * als ik zie dat hij aan het gapen is, of andersins laat weten dat hij moe is, naar boven toe
    * schone broek aan
    * pyamaatje en slaapzak aan
    * naar zijn bedje lopen en een paar keer zeggen "lekker slapen"
    * in zijn bedje leggen en zijn dekentje en lakentje strak instoppen

In het begin huilde hij heel erg veel. Zoveel dat ik onderaan de trap ook aan het huilen was geslagen. Maar omdat ik ook heel graag wilde dat Silvester uiteindelijk in zijn eigen bedje zou slapen, heb ik doorgezet en ben ik consequent geweest met de stappen die ik met hem deed. Dat laatste is heel belangrijk, omdat hij nu weet wat er wanneer van hem verlangt wordt.

Als ik Silvester nu in zijn bedje leg met een volle buik, een knuffel en een schone luier dan huilt hij een paar minuutjes en valt dan heerlijk in slaap. Zijn handjes ter hoogte van zijn hoofdje en zijn vingertjes ontspannen. 's Nacht kan ik hem overigens wel zonder te huilen terug in zijn bedje leggen en overdag is het me nu een paar keertjes gebeurd dat hij zonder die paar minuutjes huilen in slaap is gevallen.

Het schijnt ook zo te zijn dat er kindje zijn die gewoon een paar minuutjes moeten huilen voordat ze in slaap vallen. Ze gebuiken huilen als een soort van uitlaatklep, zodat ze de dingen die ze meehebben gemaakt kunnen verwerken. Het is dus helemaal niet slecht als ze even huilen. Het moet natuurlijk wel bij huilen blijven en niet krijsen worden, want dan ga ik ook naar mijn kleine uk toe.

Ik denk dat als je om de 10 minuten of hoeveel minuten dan ook gaat kijken bij je kleintje en ze dan wel gaat slapen, er vanuit gaat dat jij toch wel naar haar toe gaat als ze huilt en dat wil je eigenlijk voorkomen, toch? Misschien moet je eens proberen om wat langer er tussen te laten en vanuit de deuropening naar je ukkie te gaan kijken zodat zij je niet ziet, maar jij haar wel. Als je er zeker van bent dat ze gegeten heeft, een schone broek aanheeft en verder niet gespuugd heeft ofzo, dan kun je haar best even laten huilen.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt. Ik weet in ieder geval dat mijn doorzettingsvermogen en consequentie er nu voor heeft gezorgd dat ik mijn ukkie op bed kan leggen en dat hij dan ook daadwerkelijk slaapt, al is het na een paar minuutjes huilen.

Veel succes!

Liefs...

P.s.: Sorrie dat het zo'n heel verhaal is geworden!

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Dat is echt een goeie tip! Bij Jaime valt de speen ook regelmatig uit haar mondje en dan wil ze hem pakken met haar mondje maar dan kan ze er net niet bij.

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Gulay ik pas de even laten huilen methode toe. Had jouw vraag gezien bij kraamverpleegkundige. Moet zeggen dat het bij Jaime werkt. Laten liggen in haar bedje en om het kwartier geruststellen.
    Misschien ishet anders omdat wij bijna zeker weten dat Jaime gewoon gezellig bijons beneden wil zijn. Overdag geen probleem om in haar eigen bed te slapen, maar 's avonds wordt ze veel wakkerder. We laten haar nu even beneden en dan hup als ze in slaap valt, naar haar bedje. Dan is het huilen en dan die methode toepassen.
    Ik kan het ook niet verdragen hoor het gehuil. Voordeel is dat ik het beneden dus niet hoor. Ik zet de babyfoon gewoon een kwartier uit en check na een kwartier of ze nog huilt. Zo nee lekker laten slapen, zo ja geruststellen.

Groetjes Senseemillia

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Bedankt voor jullie antwoorden..
    Maar hoelang duurde het gehuil van jullie kindjes?
    Als je er bijv. 10 minuten tussen laat zitten..ga je dan 3 keer er naar toe..of duurt het echt een uur en ga je wel 6 keer? Of wellicht nog vaker?
    Zoals ik al zei..eslem houdt het echt lang vol..en ik vraag me dus af of dat dan wel goed is en hoelang ik het vol moet houden..stel dat ze bijv. 1.5 a 2 uur aan het huilen is..? Kan toch geen gezonde situatie zijn in zo'n geval?

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Ik zal dat spuugdoekje eens proberen..maar ik snap niet helemaal goed hoe ik het moet voorstellen dan?

13. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    de huil en om de 10 minuten werkt bij damien... max duurt het 20 min dat hij huilt en ben ik dus 1 keer bij hem geweest in die tijd...
    maar hij slaapt dan ook echt...
    wat ik echter doe is dat als hij gaapt of in zun ogen wrijft gaat hij naar bed....

14. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja precies Sjarrel, bij de eerste tekenen van moeheid naar bed brengen!

15. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Dat doe ik bij Hind ook. Ik heb haar weleens te lang wakker gehouden en zeker toen ze klein was, trok ze dat absoluut niet.

Als Hind een keer huilt, houd ik dus ook de huilmethode aan. Kijken doe ik pas na 10 minuten. Ow ja: ik haal Hind NIET uit bed, maar troost haar terwijl ze in bed ligt. Meestal zeg ik er niets bij, houd het licht uit en aai haar alleen maar.

16. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@ MamavanHind: zo wordt het ook aangeraden; niets erbij zeggen, alleen even laten voelen dat je er bent!

17. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Nou..vandaag ging het goed..ze heeft allebei de keren maar 10 minuutjes gehuild..alleen sliep ze de eerste keer erg kort..nu slaapt ze al anderhalf uur.. :)
    Ik hoop dat er vooruitgang in zit.

Ohja vraagje..
    Morgen krijgt ze haar prikjes.. :(
    Moet ik dit dan gewoon doorzetten?

En..we gaan volgende week met het vliegtuig naar ankara..omdat we een nederlands paspoort voor haar moeten regelen ivm bezoek naar nederland..dan blijven we een paar daagjes daar..hoe moet ik dit gaan oplossen? Ik kan haar in iemand anders huis denk moeilijk in slaap laten huilen..zou ik alles verpesten als ik haar daar niet laat huilen?
    Ik vind het ook zielig haar meteen te laten huilen in een vreemd huis en vreemd bedje..

Share This Page