Mijn zoontje is nu 5 weken en al sinds de geboorte een beetje verkouden, maar sinds een paar dagen echt heel erg. Hij slaapt slecht omdat hij steeds naar lucht snakt en liet gistren een halve fles staan terwijl hij normaal juist heel hongerig is. ik geef hem nu al af en toe wat gekookt water, zodat hij niet zo'n droge mond heeft maar hij heeft er echt veel last van. Gisteren moest ik voor mijn dochter naar HA dus meteen maar gevraagd, maar die zegt dat ik gewoon moet blijven afwachten omdat hij geen koorts heeft. wat kan ik nog meer proberen? ik heb al zout oplossing gegeven gestoomd in de douche een ui bij zijn bedje gelegd zijn hoofdeinde wat hoger gezet. omdat hij nog zo klein is wil ik niet teveel aanrommelen, dus iemand tips? en wanneer zouden jullie op je strepen gaan staan bij HA? vind het echt zo zielig... hij is vannacht gewoon 4 x wakker geweest door de verkoudheid... (en 1 x voor eten)
Probeer eens Luuf (een soort dampo maar dan voor baby's) Als je kindje echt heel slecht gaat drinken, ze benauwd wordt of wanneer de klachten verergeren, zal ik op mijn strepen staan bij de huisarts. Mijn kleintje is ook verkouden, maar het gaat steeds beter nu....is toch iets waar ze doorheen moeten om weerstand op te bouwen...
Als je kindje naar adem snakt zou ik zeker terug gaan naar de huisarts. Piept hij ook als hij ademt? Mijn zoontje had dat namelijk ook 2 weken geleden en hij bleek een luchtweginfectie te hebben. Gelukkig is hij afgelopen vrijdag volkomen genezen verklaard en hoeven we geen medicijnen meer te geven. Hij kreeg een ventolin pufje tegen de benauwdheid. Hij is nu 8 weken. Liefs Maria
hij piept niet maar het is echt zo'n bronchitis geluidje... volgens de huisarts zit er idd slijm in de longen maar dit zit niet "vast" dus kan het geen kwaad... Ga zo nog maar een keer onder de douche staan met hem. Het vervelende is dat hij ook erg last heeft van krampjes op het moment dus mijn anders zo vrolijke ventje kreunt en steunt alleen maar... Zo zielig!
Pardon? Je huisarts laat je gewoon lopen terwijl je kindje nog maar 5 weken is? Ik ben in 1 week 4 keer bij mijn huisarts langsgeweest omdat mijn dochtertje (3 maanden) ook zo verkouden en hoesterig was en het ging maar niet over. Mijn huisarts drukte me steeds op het hart meteen te bellen als ik me zorgen maakte! Ik ben blij dat ze zo alert was want toen mijn dochtertje steeds minder begon te drinken moest ze opgenomen worden in het ziekenhuis, want die kleintjes drogen heel snel uit. Gelukkig is ze na een paar dagen weer thuisgekomen, maar als ze onder de 6 maanden zijn mogen ze eigenlijk niet langer dan 1 week ziek zijn, dat vertelde zowel mijn huisarts als de kinderarts in het ziekenhuis. Dus als ik jou was zou ik het er niet bij laten zitten, want tegen moedergevoel kan niemand op! P.S. Mijn dochtertje heeft helemaal geen koorts gehad! Dat is echt niet de enige graadmeter hoor!
Als je vandaag of morgen naar de huisarts gaat krijg je een vervanging! De weekeinddienst heeft ook deskundige huisartsen. Ik zou daar mooi een afspraak maken. Kan dr een ander naar kijken!
Nou daar ben ik weer.. Levi was gisteren echt niet lekker en de temp bleef 37,8 ook aan de hoge kant (hij zit altijd tussen 36,5 en 37) Gisteravond toch huisartsenpost gebeld. Ze blijven zeggen dat het geen kwaad kan omdat het niet vastzit. Heb het advies gekregen om zo'n ballonetje op te halen voor zijn neusje en het toch nog maar even aan te kijken. Maandag weer naar de gewone HA als het niet beter is. Vanochtend was er weinig veranderd maar temp is wel omlaag en hij heeft door het slechte slapen gisteren wel mooi de hele nacht doorgeslapen! Bedankt voor de tips iig! Als ik het niet vertrouw bel ik gewoon nog een keer, maar zoals het nu is durf ik het wel even aan te kijken.
die van mij is ook al verkouden sinds de geboorte je hoort het slijm op en neer gaan. maar hij drinkt goed en heeft geen koorts wel slaapt hij slecht.gunt zich geen rust. ik wacht het nog ff af en dan ga ik ook naar de HA.
Ik heb vandaag advies van okz verpleegkundige gekregen om morgen toch weer naar HA te gaan. Hij heeft nog steeds geen koorts en drinkt ook nog goed maar toch heb ii het idee dat het erger word ipv minder. Ze zei dat ik dan beter toch kon gaan omdat advies van HA van vrijdag is en ik hem zo op de hoogte kon houden. Levi slaapt vooral overdag heel slecht en huilt dan veel. Snachts slaapt hij door omdat hij dan bekaf is. Ben benieuwd wat HA zegt.
wat lijkt me dat vervelend, zo'n kleine uk, en dan al zo verkouden. Bij ons thuis zijn mijn man en ik ook flink ziek geweest en was zo bang dat zij ook verkouden zou worden maar dat is gelukkig meegevallen.. Zou niet weten hoe je zo'n kleintje kan helpen.. Veel succes bij de HA.. Groetjes Kalush
HA heeft hem nagekeken en het gaat de goeie kant op. Hij is minder benauwd en snakt niet meer naar adem. hij is nog wel heel verkouden. ik heb zo'n neusreinigingspompje gehaald en hij vindt het 3x niks maar het werkt wel. hij voelt zich iig zoveel beter dat we van de week het eerste lachje kregen! HA heeft nog wel gezegd dat hij 75% kans heeft op astma omdat het bij ons allebei in de familie zit. laten we hopen dat het losloopt!
Iman is ook heel erg verkouden... Ik heb baby luuf op haar borstje gesmeerd en rinocaps uitgeknepen in een zakdoek en die op haar kamer gehangen. Dat neusreinigingspompje helpt hier voor geen meter.