ABC zoom of Topmark Toppi 2 ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mem81, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb al gezocht in het forum, maar toch maar besloten een nieuw onderwerp te beginnen hierover... Ik ben namelijk al een poosje op zoek naar "de" wagen. ;)

Nu heb ik al een eerste selectie gemaakt en ben nu nog aan het dubben tussen de ABC zoom en de Topmarkt Toppi 2.

Graag zou ik voor en nadelen willen horen van mensen die ervaring hebben met één of beide wagens. Dus laat je horen!!! :D

2. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik vind de ABC persoonlijk mooier, was ik voor gegaan, maar we hebben nu de bugaboo donkey :D

3. misa

misa Niet meer actief

Geen ervaring met die wagens, maar ik zou wel iets nemen met luchtbanden omdat dat veel soepeler loopt.
    Ik weet niet of je het voor een tweeling of voor twee kids met verschillende leeftijden nodig hebt, maar wij hebben een tweedehands phil en teds en ben er we van!!

4. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    De wagen zal gebruikt worden voor een tweeling..
    en misschien zelf voor één van de twee met onze jongste in de buggy-zit. En dan de tweede in een draagdoek o.i.d.

Wagens achter elkaar heb ik alleen gezien met foam-banden.
    Nu gebruiken we de tandem van Topmark en die vind ik ook prima lopen.
    Maar helaas kan er in de tandem maar één liggen.. en dan heb je toch een praktisch probleem als er straks twee zijn die graag willen liggen. :D

Wel of geen luchtbanden vind ik niet zo'n probleem..
    Ben vooral benieuwd naar de verschillen. Vind ze namelijk zo erg op elkaar lijken. (als je naar de mogelijkheden en functies kijkt)
    Maar de prijs is wel erg verschillend... en dat zou toch ergens door moeten komen.. maar wat??

5. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Ik heb de ABC design zoom gekocht maar nog niet mee gereden want de 2e komt pas eind november :D! Hij reed in de winkel wel degelijker dan de Toppi 2!

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb geen ervaringen met één van deze twee.
    Maar wel met ABC-design, en ik vind het een erg goede en degelijke kwaliteit voor een goede prijs.
    Tip: als je er in de buurt bent loont het zich om de ABC-design in Duitsland te kopen, daar is ie stukken goedkoper dan in Nederland.

7. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze tip had ik inderdaad ook al gekregen en ben dus prijzen gaan vergelijken tussen nederland en duitsland. Maar al met al scheelt het op dit moment niet zo heel veel! Bij de baby-dump koop je de ABC nu ook voor 499.00 en in duitsland kost die hetzelfde. Met de wiegjes ben je wel 40 euro goedkoper uit.. Zo ook met de andere spulletjes die je erbij kunt kopen.. Of weet jij nog een winkel of site in duitsland die nóg goedkoper is? :D

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    ik kan niet de exacte prijzen vinden wat de onderdelen daar kosten, maar het is in DLD vaak echt een stuk goedkoper.
    Ik heb daar destijds voor 288euro de ABC Turbo 6S gekocht, helemaal compleet. In de Nederlandse winkels koste de kinderwagen toen rond de 400euro.

Als je er in de buurt bent kan je altijd nog eens bij deze zaak kijken Der größte Babymarkt in Deutschland : Spielzeug-Markt in Niederfischbach is op meerdere plekken in DLD, en het scheelt aanzienlijk;)

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    we hebben ze beide bij de babydump geprobeerd en ik vond de zoom steviger, de tooopi is lichter wegens het aluminium frame maar voelde minder stbiel, de zoom til jemakkelijk een stoepje omhoog omdat het zwaarte punt bij de zoom achter ligt en bij de toppi voor. Qua prijs is de toppi voordeliger want die koop je incl adapters, hoes, reiswieg (1) voor 550 en voor de zoom betaal je voor de set incl hoes, adapters en resiwieg rond de 700 maar.....de zoom is ook op MP verkrijgbaar, compleet zo rond de 400-500 euro.

10. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Site inderdaad ook al eens bekeken. Maar kan de ABC Design Zoom niet in de prijslijst vinden.. Jammer. Vond de wagen wel via babyartikel.de

11. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik heb de zoom, en ben er zeeeeer tevreden over. Wat een fijne wagen. En kindjes kunnen er zo lang in gezien de zitjes zooo ruim zijn!
    Bekleding van zowel de zitjes als de wagenbak is wasbaar.
    in de wagenbak zit een geintergreerd muskietennet.
    Ik heb er zo veel plezier van gehad.

Nu moet ik hem helaas verkopen omdat hij niet in mijn auto past en daarom hebben we vandaag de donkey aangeschafd.

Maar met de zoom heb je ook veel bekijks, ik vind het een hele mooie wagen. En ideaal met winkelen want er zit veel bagage ruimte onder. En je pas door alle paden en heb een korte draaicircel waardoor je gemakkelijk de kleinste winkeltjes in kan. Het lijkt een lange wagen maar ik moet zeggen dat je binnen 3 keer door heb hoe lang de wagen is en dan manuvreer je zo overal tussendoor.

12. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren ook even wezen 'voelen'. :D
    En inderdaad de zoom voelt stabieler aan in vergelijk met de Toppi.

@Jamaila, heb je een pb gestuurd.. wie weet heb ik wel interesse in jou zoom. ;)

Tijdens het proberen gisteren toch ook weer achter 'dubbele' wagens gestaan. Dat voelt ook zeer solide.. dus er zijn alleen nog maar meer vraagtekens bij gekomen... :(

13. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hallo!

Hier ook in het bezit van een ABC Zoom, besteld bij babyartikel.de!
    Ik ken de andere wagen niet, maar wil best even goede reclame maken voor de zoom hoor ;). Hij heeft ons al zoveel plezier en gemak gebracht dat hij zijn geld echt dubbel en dwars waard is geweest en nog is!
    Hij heeft de normale afmetingen qua breedte, waardoor hij zeker niet onderdoet aan een gewone wagen en hij rolt erg soepel, zelfs met 2 kids erin die samen toch ruim 23 kg wegen op dit moment!
    Stoeltjes zijn makkelijk samen in elkaar te stapelen, alleen in de tijd van de reiswiegen zal het een flinke aanslag doen op je bagageruimte, maargoed, dat zijn maar een aantal maanden ;)
    Ik heb ook de adapters en de autostoel van ABC erbij gekocht voor mijn jongste zodat alles keurig op elkaar past en het staat binnen no time in elkaar en is ook zeker solide! fijn ook dat de wagen in NL voortaan goed verkrijgbaar is, dat was eind 2010 nog niet het geval.

Succes met het maken van de juiste keuze!

14. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik zag nu pas jou berichtje die je 2 dagen geleden naar me stuurde, ik moet nog even bekend raken op het forum sorry hihi. ik heb je een berichtje terug gestuurd, heb ergens wel hoop dat je in de buurt woont gezien je mem heet, en ik in friesland woon, kan haast niet missen. ik hoop dat ik wat voor je kan betekenen.

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik vond de ABC mooier in design, maar omwille van de prijs (echt een buitenkansje) hebben we toch woor een Toppi 2 gekozen. Ook omdat de Toppi 2 me door een andere mama met 2 kids die dicht opelkaar geboren zijn warm is aanbevolen.

Geen van beide wagens zijn slecht... de 1 oogt en voelt solider dan de ander, maar in het eindeffect voldoen ze beiden aan de europese richtlijnen voor kinderwagens....

Ik ben tot nu toe erg blij met mijn keuze

16. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!
    Ook nog even met 'heit' naar de winkel geweest..
    Hier ook weer naar de "naast elkaar" wagens gekeken.
    En volgens mij heb je bij deze laatsten meer "mee-lift"mogelijkheden.
    Onze jongste zal namelijk 15 maanden zijn als de twin zich aankondigen.
    Ik zou niet weten hoe je een uk van nog geen anderhalf mee kan laten rijden op een ABC zoom of de Toppi 2. :(
    Dus toch maar weer breder rondkijken.. en wie weet wordt het toch een hele andere wagen.....

17. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, je bent ook heerlijk aan het twijfelen :)

Wij waren eerst ook aan het twijfelen tussen de Toppi en ABC Zoom, maar dachten eruit te zijn; de Toppi.

Nu gisteren weer bij de Babydump geweest, eigenlijk om te bestellen maar ze stonden hier ruim naast elkaar dus toch weer even getest enzo.

Ik vind de Toppi mooier met stoeltjes, maar van de Zoom de wiegen mooier/lichter. De rem van de Toppi gaat erg zwaar, met slipper niet fatsoenlijk te bedienen. Die van de Zoom is veel prettiger. En de Zoom tilde (zonder kinderen) veel makkelijker een stoepje op dan de Toppi. En de Toppi is op Marktplaats niet verkrijgbaar, maar de Zoom wel. Toppi heeft weer een iets ruimere, en makkelijker bereikbare boodschappenmand.
    Toppi is een nieuw model, dus dit is de eerste versie incl. kinderziektes. De Zoom is verder doorontwikkeld heb ik het idee.

Nu neig ik toch weer naar de ABC Zoom maar blijkt dat door de vakantie de levertijd een heel stuk langer is dan de maand die ze ons eerder verteld hadden. De Toppi hebben ze in week 36 van mijn zwangerschap weer, maar de ABC pas in week 38. Tja, dan komen de dames uiterlijk al...

Gelukkig is 2 naast elkaar voor ons geen optie ivm smalle gang, anders zou ik helemaal niet meer weten wat ik moest kiezen ;)

Succes!

18. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    De ABC Zoom is ook via Duitsland te bestellen. Kennissen hebben dit gedaan want dit scheelde ook nogal in de aankoop. Nu vind ik dat laatste nu wel meevallen. De baby dump verkoopt de wagens voor dezelfde prijs. De wiegjes zijn wel goedkoper. Levertijd is volgens mij niet heel lang..

19. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babydump kon de wagen niet leveren vóór week 38, alledrie de kleuren die zij hebben niet. (tenminste, dat vertelde de verkoopdame me)

Blijkbaar was tot vorig jaar de ABC Zoom in NL rond de €700,- en in Duitsland €500,- en nu is het gelijk getrokken met NL.
    Als je op de NL website van Baby-Walz kijkt, is hij nog veel duurder dan op de .de site van Baby-Walz, maar in de rest van de NL winkels is de wagen overal €499,- volgens mij.

20. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik zie de stroeve rem van de Topppi 2 niet als een nadeel.... nu heb ik een x-adventure met een erg strakke rem en die vliegt ook niet snel los. Geruststellende gedachte

Deel Deze Pagina