Lieve meiden, Ik ben op zoek naar een dekentje voor het ledikantje wat op 60 graden gewassen kan worden. Dit i.v.m. huismijtallergie (huismijt is pas dood als je op 60 graden of hoger wast). Ik weet alleen dat de Vellux deken anti-allergisch is en op 60 graden in de was kan, maar zie op alle overige dekentjes 30 of 40 graden in het waslabel staan. Heeft iemand ervaring met andere merken die op 60 graden gewassen kunnen worden? En hoe groot is jullie dekentje bij een ledikantje van 60x120 cm? Is dat 100x135 cm? Bedankt voor het lezen en evt. je antwoord. Groetjes.
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/baby/be ... -(33328700).aspx Op de site van de Hema staan meerdere dekens. Ik zie er in ieder geval al 1 die op 60 graden gewassen kan worden. Hopelijk zit er wat voor je bij!
Hey.. Dacht dat het ook vaak aan de "kleur" lag.... dus witte/lichte varianten mogen vaak wel op 60 graden... de gekleurde "maar" op 40. uhhh afmeting weet ik zo niet... dacht 60x 120
Vaak zetten ze op de label max. 40 graden als het ook heter gewassen kan worden, meer voor de zekerheid, mocht het wat krimpen ofzo, dan krijgen zijn geen klachten. Ik denk dat je die katoenen dekentjes van Hema, Prenatal etc. best op 60 graden kunt wassen. En mochten ze iets meer krimpen dan gemiddeld, het zijn van die megalappen, je houdt genoeg over om in te stoppe/bedje mee op te maken.
ik heb Jollein dekentjes gekocht van 120x150cm. ga ze gewoon op 60graden wassen, want het is katoen, dus dat moet daar toch tegen kunnen, lijkt me? mochten ze ietsje krimpen: katoen kun je als het nat is weer wat uit elkaar trekken, in model. dus: ik zie het probleem niet zo!
Ik heb die van de prenatal en ik was ze altijd op 60 graden, ook ivm huisstofmijt en ze zien er nog goed uit en zijn ook niet veel gekrompen. Kan prima hoor.