Mijn zoontje ligt vanaf geboorte in een hangwieg. Aangezien zijn lengte en gewicht zal hij over een aantal weken hier niet meer in passen. Dus we zijn hem zo nu en dan in het ledikant aan het leggen. Maar nu trapt hij telkens zijn deken weg..... eerst kroop hij omhoog, dit is gelukkig opgelost door een slaapzak. Maar zo zonder deken vind ik wel een beetje fris. Ik stop hem al zo strak mogelijk in, hij hoeft maar die voeten in de lucht te gooien en hij heeft het weer voor elkaar.
Gewoon in een lekkere warme slaapzak met mouwen leggen. Als hij dan de dekens van zich aftrapt is t niet zo heel erg. Is stop mijn dochter altijd nog even in als ik ga slapen, meestal blijven de dekens dan in de nacht wel liggen.
ik stop isa in de slaapzak zonder mouwen met een laken en een dekentje. voor ik ga slapen, ga ik altijd controleren en als ik snachts wakker wordt of als ik naar de wc ga, ga ik effe in zijn kamer om te checken. volgens mij is het niet erg, als hij alleen in zijn slaapzak slaapt.
En als je de deken in de breedte legt, in plaats van in de lengte? Moet nu nog kunnen, want ik neem aan dat je het ledikantje nog laag opmaakt? Dan kun je de dekentjes strakker onder de matras wegstoppen, blijft het beter zitten. Kan eventueel ook met enkel een (extra breed) lakentje en de dekens wel normaal...
ja, zo doen wij het ook. Weliswaar in een wiegje, maar inderdaad laken en deken in de breedte. Soms schopt ze die dan alsnog weg, maar vaak lukt haar dat niet. Haha, ze is wel sterk, maar zo sterk nog niet
Oke, dekentje in breedte! Ga het proberen. Heb net even staan afkijken, nu zie ik dat hij de dekens ook met zijn handen weg duwt......
Als je een pyjama onder de slaapzak aantrekt, en het is niet heel koud op de slaapkamer, denk ik dat hij het niet koud zal krijgen hoor. Als je een lekkere dikke slaapzak hebt tenminste.