overdag onrustig, ineens om de 2 uur de borst

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tante29, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hoi hoi,

Onze dochter is nu 1 week en 4 dagen oud. 's Nachts slaapt en drinkt ze goed, maar overdag is ze erg onrustig.
    Ze drinkt nu sinds gister overdag ook slechter, het lijkt alsof ze honger heeft (zoekt), maar eenmaal aan de borst is ze erg onrustig en drinkt kort en gaat dan sabbelen. Ze komt daardoor overdag om de twee uur. Moet ik haar wel om de twee uur blijven aanleggen of het proberen uit te stellen?
    Ze heeft last van darmkrampjes daarom geven we haar nu overdag 3 druppeltjes cinababy. Ook heeft ze een sterke zuigbehoefte. De verloskundige zegt dat ik een speen mag geven, dit heb ik nog niet gedaan. Toen ze dit advies gaf, dronk onze dochter nog goed.
    Nu ze niet zo goed meer drinkt, durf ik de speen helemaal niet meer te geven.

Groetjes tante29

2. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    In het begin kan inderdaad tepel-speen verwarring ontstaan, kijk daar dus goed mee uit. Als ik jou was zou ik haar gewoon aanleggen, al is het om het uur. Van bv kunnen ze nooit teveel binnen krijgen en het komt je productie alleen maar ten goede! Ik geloof dat ze met 10 dagen een regeldag hebben dus dan moet je haar zeker gewoon aanleggen! Het is even zwaar maar zeker de moeite waard! Mijn dochter heeft tot nu toe ook nog geen speen en ze had ook een grote zuigbehoefte, dan deed ik soms mijn pink even in dr mondje en dan sabbelde ze daar op.

3. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    herkenbaar! wij hadden gisteren zo'n dagje, vandaag nog wel vaker drinken maar geen onrust meer, gelukkig maar want werd er best onzeker van! Ik zou geen speen gaan doen maar net als mwjalloh mijn pink werkt hier goed, al is ze niet zo verslaafd als haar grote broer was!

Gewoon aanleggen is idd goed voor je productie veel drinken en rust nemen dan ben je er denk ik het snelst door heen!

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

@tante.. als ik kijk naar hoe oud je dochter is, kan het ook een regeldag zijn. (meestal zo rond de 10 dagen) Gewoon lekker aanleggen, dan is het zo weer voorbij!

5. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Bedankt voor de adviezen.
    Las net ook iets over spruw en minder/onrustig drinken, nu jeuken mijn tepels wel sinds gister. In het mondje van mijn dochter zie ik op de tong witte aanslag, maar ik twijfel of het niet gewoon melk is? Wat moet ik doen als ik twijfel of het spruw is, de huisarts bellen?

Groetjes

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Je kan dan met een gaasje (uit je kraampakket) met afgekoeld gekookt water over het tongetje gaan. Als de tong wit blijft is het spruw, als het weg is, is het melk. Bij twijfel: huisarts bellen! Succes!

7. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Gewoon aan toegeven hoor, een baby houdt zich nu eenmaal niet zo goed aan schema''s ;)

Voor de zekerheid misschiene ven naar de witte aanslag laten kijken, kan spruw zij..

8. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Klinkt echt als een regeldag, dit kan ook wat langer aanhouden als een dag. Je kan dit nogmaals mee maken met 3, 6 12 en rond de 26 weken. Het is echt productie opbouw. Gewoon aan toegeven, dan gaat het het snelst weer over. Zo'n dag is wel een echte aanslag op je lijf. Ik geeft zelf nu bijna 6 maanden BV en heb 2 dagen geleden weer een regeldag gehad, moe dat ik weer even was.
    Zo'n regeldag kun ook nog weleens hebben als je je een paardagen niet lekker hebt gevoeld. Je productie moet dan even weer op peil.
    En wat betreft de spruw ben ik het helemaal met mmeke eens.

Succes!

Gr Pip

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Dat zijn nu de regeldagen. Die vinden plaats zo rond de 10 dagen, 6 weken en 3 maanden. Gewoon aan toegeven, je kindje heeft een groeispurt en wil meer drinken. Doordat je haar vaker aanlegt, maakt je lichaam meer voeding aan. Ik zou dus beslist niet gaan uitstellen, maar gewoon geven wanneer ze daarom vraagt. Baby's kunnen dat heel goed zelf regelen :D.

Als je bang bent voor spruw zou ik toch even naar de huisarts gaan! Succes!

10. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig was het geen spruw.
    Jullie hadden gelijk het was een regeldagje.

Groetjes van een trotse moeder

Deel Deze Pagina