hallo allemaal, ik heb pas geleden een dekentje gekocht voor in het ledikantje. het zijn eigenlijk twee dekentjes van katoen die met een klittenband aan elkaar zitten. ( zomer/winter) nu zag ik later thuis dat het een dekentje was wat eigenlijk in een dekbedovertrekje moet en dus geen losse lakentjes. nu ben ik op zoek naar een leuk overtrekje maar deze zijn weinig te verkrijgen. ik lees ook overal dat het beter is om lakentjes te gebruiken. wat moet ik nu? zal ik dan maar andere dekentjes kopen die bedoeld zijn voor een laken?? wat zijn jullie ervaringen? bvd
hoi ik heb zelf hetzelfde dekentje als jij... ik heb hier een leuke dekbedovertrek bij gekocht bij de prenatal... er zijn er wel hoor gewoon even kijken wat je leuk vind... ik heb bewust voor een dekbed gekozen omdat ik het mooier vind... als je een dekentje wilt zou ik even een nieuwe kopen... misschien kan je deze nog terug brengen... een dekbedovertrek met het dekentje erin wat jij hebt gekocht... mag gewoon en is geen probleem... groetjes
Je kunt het evt gewoon in een leuke overtrek stoppen en er alsnog een mooi lakentje bij gebruiken. Ik heb zelf ook een zgn Deo-deken (met klittenband etc) maar die van mij is behoorlijk groot, dus ik gebruik m echt als deken met losse lakentjes. De deken is dus zo groot dat ik alles ook nog kan instoppen wanneer dochter naar bed wordt gebracht. Al woelt ze wel direct alles weer los hoor maar ik heb dan ook een woelwater van inmiddels 21 maanden.
Babyzaken verkopen wel dekbedovertrekjes waar een ledikantdeken in past (vaak wel vrij prijzige overtrekjes, bijvoorbeeld van cottonbaby). Heb zelf ook een deken met overtrek. Als je kind ouder wordt en aan de dekens gaat trekken blijf dit veel netter zitten dan een deken met laken. Heb o.a. 1 dekbedovertrekje dat ik zelf gemaakt heb (ben geen ster met de naaimachine, maar dit is wel erg makkelijk te maken). Heb ook een overtrekje voor een juniorbedje gekocht bij Leen bakker (ca 15,- en hele leuke), is natuurlijk wel wat groter dan de dekentjes, maar houd je lekker instopstroken over, erg handig als je kindje wat groter is en de boel los gaat trappen.
oke ik ga nog een keertje op zoek naar een leuk dekbedovertrekje. ik ga dan twijfelen, het is mijn eerste kindje en ik lees dan van die horrorverhalen. alvast bedankt!
De horrorverhalen kloppen wel. Maar dan gaat het ook echt om een dekbedje met hoes voor eromheen. Jij hebt eigenlijk 2 dekentjes waar een hoes om heen zit. Dat maakt niet uit. Het gaat erom dat een dekbed minder ademt en snel te warm kan zijn voor een baby/peuter. Een dekentje met hoes is hetzelfde als een dekentje met lakentje. Gewoon op zoek gaan naar leuke overtrekjes.
Ik heb die dekentjes ook. En heb daar idd gewoon een dekbedovertrekje overheen, genoeg keuze vind ik juist?