Dochter ligt in een winterslaapzak en met dekens geen idee hoeveel graden het boven is maar laatst op een ochtend was ze gewoon koud dus zonder deken is niet te doen. Ze kruipt weleens naar boven maar nooit naar beneden en ik heb de deken dubbel gevouwen en die stop ik aan de zijkanten en onderkant in. Lakentje gebruik ik juist niet omdat ik dat gevaarlijk vind maar met het dekentje kan niet zoveel misgaan in mijn ogen.
Mag ik vragen welke temperatuur het is bij jullie kleintjes op de kamer? Mijn buurjochie (nu 2jaar) sliep vorig jaar winter zonder deken en alleen een pyama met trappelzak(zonder mouwen) t was me toch koud op die kamer!!!:x Laatst moest ik weer oppassen, hij heeft nu wel een dekentje (niet dik) en de babyfoon gaf 14 graden aan!! stond ook te knipperen "te koud" Bah ik zelf heb het 18graden op mn kamer en heb 3 dekens over me heen!
Hier een winterslaapzak met lange mouw romper met lange mouw en ik leg er een los dekentje over heen als ze slaapt. Ze kruipt altijd naar boven. Als ik naar bed ga denk ik haar nog eens toe. Maar meestal komt ze de nacht toch bij mij of vaderslapen is gelijk lekker warm. Denk juist als je ze instopt te strak dat ze dan er moelijk uit kunnen komen mogen ze er onder komen los kunnen ze makkelijk weg slaan. Je moet natuurlijk ook geen dikke deken gebruiken en een zwaren maar gewoon een dekentje dat niet zo zwaar weegt.
Finn slaapt in een dikke slaapzak en twee dunne dekentjes en zolang je het bedje inderdaad kort opmaakt kan er niets gebeuren. Finn kruipt ook omhoog als hij het te warm vindt. Ik maak het bedje zo op dat hij met z'n voetjes bijna tegen het voeteneinde aan ligt.
Hier een winterslaapzak, pyama trui (dunne) met lange mouw, en een dekentje in een dekbedhoes. Onze vent slaapt echt niet zonder dekentje. Ik moet sowieso de achterkant van zijn slaapzak onder het matras stoppen, want door het naar boven kruipen komtm hij weer niet in slaap.