Vandaag onze kinderwagen opgehaald! yippie! Een mutsy 4 rider! Ziet er erg mooi uit. Nou dacht ik dat er ook een dekentje bij zou zitten maar deze zit er jammergenoeg niet bij Wel zit er een hoesje bij waar volgens mij het dekbedje in hoort? Wie weet waar je een dekentje kunt kopen voor in de reiswieg? En wat doen jullie eigenlijk om het matrasje heen? Zijn hiervoor speciale hoeslakentjes ofzo te koop?
Ik had gewoon een wiegdekentje bij de prenatal gekocht(bij mijn zoontje dan, toen hadden we ook een mutsy en daar zat het idd niet bij..dat hoeslakentje wat erbij zit heb ik nooit gebruikt)..bij mijn dochtertje hadden we de quinny en daar zat wel een dekentje bij, die hebben we ook gebruikt voor in de wagen. Voor om het matrasje heb ik een een molton hoeslaken en een hoeslaken voor een wieg gehaald en die erover heen gedaan..(eerst de molton en daaroverheen de normale hoeslaken)
als dekentje had ik een duodeken voor de wieg met als dekbedovertrek een kussensloop uit duitsland, als hoeslaken had ik een waskussenhoes
Er zijn wel hoeslakentjes die speciaal voor de kinderwagen zijn en dus extra klein. Bijvoorbeeld deze Hoeslaken badstof wieg ledikant kinderwagen : Lotties, biokatoen Voordeel vind ik dat er niet zoveel onder het matrasje opgepropt zit. Natuurlijk kun je er een groter lakentje omheen doen maar het matrasje is zo dun en het dekentje komt er ook nog onder, ik vond het maar hobbeldebobbel. Daarom heb ik altijd wel een speciaal klein hoeslakentje gebruikt. Dekentjes kun je gewoon de dekentjes van de wieg voor gebruiken. Ik vind zelf 80 x 80 of 70 x 90 wel een mooie maat zoals deze bijvoorbeeld Dekentje katoen wieg en kinderwagen 70 x 90 : The Fine Cotton Company
Ik heb als hoeslakentje gewoon eentje voor een wieg. Hij is iets te groot, maar ik heb hem er gewoon strak omheen getrokken. Ik heb er een vierkante molton onder en een zeiltje. Ik heb mijn mutsy bij de baby-dump vandaan, en daar kreeg ik wel een deken erbij, dus die heb ik al. Ik denk dat wiegmaat ook prima past!
Ik heb ook gewoon wiegdekentjes en hoeslakens gebruikt in de reiswieg. Bij de quinny zat een fleecedekentje. Maar dat gebruikten we dan weer vooral in de maxicosi, als we even snel van deur naar auto ging..
ik heb een aerosleep dekje voor in de kinderwagen (ovale vorm, maat 70X35cm), daaroverheen een hoes voor een aankleedkussen (past perfect, en minder stof 'over' dan bij een hoeslaken in wiegmaat). als dekentje gebruiken wij een lodger wrapper. er zit bij onze wagen een fleece-dekentje (quinny speedi), en die gebruik ik ook soms wel. lakentje heb ik nooit gebruikt in de kinderwagen, maar anders zou ik er één in wiegmaat nemen.