Complete kamer of losse onderdelen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Blauw78, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vroeg me af... wat is handiger, een complete kamer aanschaffen of zelf mooie meubels bij elkaar zoeken.

Mij lijkt bijvoorbeeld de Hemnes ladenkast van ikea erg handig. Iets hoger (mijn vriend is nogal lang) en een hoop bergruimte.
    IKEA | Opbergmeubels | Ladekasten | HEMNES | Ladekast 8 lades

Wie kan mij helpen?
    (heb een deel doorgespit maar kon dit nog niet vinden, als het dubbel is, sorry daarvoor! :))

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Bij de eerste hadden we een complete babykamer, maar die bevalt niet goed. Nu hebben wij toevallig ook de hemnes kast en een los bedje gekocht. Dekast is lekker hoog, heel fijn aangezien wij beiden ook niet klein zijn.

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb de complete Leksvik kamer, en ik ben er heel tevreden mee. Maar je hebt in de series zoveel keus dat je binnen de serie kunt mixen en matchen, maar je kunt inderdaad gewoon meubels kiezen uit verschillende series die jij wil. Ook in de Hemnes lijn heb je daar voldoende keuzes.

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Wij hebben de hemnes ladenkast (3 lades) met de kast, bedje en wandrekje van hensvik gekocht. Heb hem nl nog niet gebruikt, maar las in een ander topic hierover dat mensen er goede ervaringen mee hebben.

5. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Wij wilde ook die ladenkast kopen maar helaas was is onze babykamer niet zo heel groot dus wij hebben gekozen voor losse delen van een babykamer. (commode en ledikant)

6. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Wij hebben ook de hemnes ladekast met 8 lades. We hadden nog een grenen kledingkast en die hebben we in de zelfde kleur geverfd (laten verven door schoonpaps). VOor het bedje hebben we heen stevig bedje gekocht, waar ik goed op kan leunen, mocht dat nodig zijn. Ben nu nog op zoek naar een stoel die er bij past (qua kleur en ruimte).

7. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden, bedankt allemaal.
    Leuk te horen dat de Hemnes kast van Ikea bij iedereen zo in de smaak valt ha ha.

Dit laatste duwtje had ik nog even nodig!

Ik ga nu dus gewoon bij Ikea shoppen voor kasten en een mooi ledikantje / wiegje zoeken. (Al hoewel, niets zo veranderlijk als een zwangere vrouw heb ik begrepen dus we wachten het nog even af! ;))

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik vond het ledikantje van de ikea ook best mooi, eenvoudig wit maar daarom mooi.

Ikzelf heb wel een complete kinderkamer bij een kinderwinkel aangeschaft, die bevalt prima tot nu toe.

9. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb alle meubeltjes voor de babykamer bij elkaar gesnuffeld op marktplaats.nl: ideaal, want een fractie van de nieuwprijs, en ik was vroeg begonnen, dus kon zo de kosten een beetje spreiden.

we hebben een heel leuke kast: twee strandhuisjes, met planken ertussen wat dan de commode is.
    als bedje heb ik een mooi smeedijzeren spijlenbedje. daarbij passend een shantala-badje met smeedijzeren standaard, en een mooie houten schommelstoel met dezelfde soort spijlen als het bedje.
    leuke klamboe boven het bedje, en gordijntjes zelf genaaid van leuke stof.

klaar voor nog niet een kwart van de nieuwprijs van een standaard kamertje, en ik vind het wel zo leuk. krijg er superleuke reacties op van iedereen ook.

succes, enne... gefeliciteerd!! :)

10. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Wij hebben de hemnes ladekast met 3 lades en de hemnes kast met ook nog 2 van die grote lades eronder. Alles bij elkaar ben je dan alsnog bijna 500 euro kwijt maar wij vonden dat zelf mooier dan de meubels uit een babywinkel. Wij hebben het ledikantje van de hensvik serie. Ik vind het zelf erg mooi geworden. Of het praktisch is weet ik nog niet ;)

De ladekast is inderdaad wel lekker hoog en voor mijn lange vriend vooral erg fijn.

11. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    wij hebben alles los bij elkaar gezocht. commode via marktplaats 45 euro. wiegje komt uit de familie en kast hebben we zelf gebouwd.

voor het geld wat je vaak uitgeeft aan een complete babykamer hebben wij de hele babyuitzet :D

12. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Wij hebben ook alles bij elkaar gezocht en gekregen. We hebben nu aan meubeltjes misschien 80 Euro uitgegeven, rest zijn gerecyclede spulletjes van opa van mijn man en van mijn oma. Zo gaan die dingen (met emotionele waarde) nog een generatie mee.

Of het handig is weet ik alleen niet, want we hadden er best wat werk aan om alles te schilderen en op te knappen. In termen van handigheid denk ik dat complete kamers wel winnen.

Deel Deze Pagina