Wij verwachten ons tweede kindje en zouden ons zoontje laten fotograferen voor het geboortekaartje. We zouden hem op een speelse manier laten fotograferen en zo de geboorte van zijn broertje laten aankondigen. Nu zijn we op zoek naar een leuk tekstje erbij,... zoiets van: zelf ben ik nog zo klein, maar toch al grote broer... snap je het wat? Ik vind het erg moeilijk om dergelijk tekstje te vinden! Alvast bedankt!
Ik heb getwijfeld tussen deze twee: Als je straks verdriet hebt, zal ik je troosten. Als ze je later pesten, zal ik voor je vechten. Maar nu ben ik gewoon blij met jou als broertje erbij. Na vele nachtjes dromen is het moment gekomen dat ik me groot mag voelen en met jou mag kroelen Wij gaan voor de 1e
Ik kon het kattenkwaad alleen niet meer aan. Nu heb ik een broertje om me bij te staan Prachtig mooi eigenwijs en stoer Met trots presenteer ik Naam Mijn lieve kleine broer. De laatste hadden we als onze derde een jongen was. Voor een meisje hadden we De oogjes van .... en ..... stralen Als ze mij een kusje geven en vol trots aan iedereen vertellen dat ze een zusje hebben. (Kaartjes was vanuit baby geschreven)
Het tekstje waar je zelf een aanzet voor geeft kan je vrij makkelijk laten rijmen: Ook al ben ik zelf nog klein, vanaf nu mag ik jouw grote broer zijn! Of een variatie daarop.
Ik was hun eerste wonder nu hebben papa en mama een tweede donder Ik mag jullie ook nog laten weten dat mijn broertje {naam} zal heten. ________________________________________ Allemaal zijn we blij want we hebben er een jongen bij Maar ik heb zelf de meeste schik want de oudste, dat blijf ik! even zoeken op google en je vind meer dan genoeg gedichtjes trouwens die zijn gemaakt uit het oogpunt van de oudste kind(eren)
Wauw! Wat een leuke teksten allemaal! Ik heb geen tekst maar ik heb de laatste keer bij een ontwerp voor een geboortekaartje het handje van de "grote" broer met vingerverf gestempeld en deze bij het ontwerp gebruikt voor de binnenzijde van het kaartje met daarbij, welkom kleine broer. Succes met het uitzoeken! Zitten echt leuke gedichtjes tussen
Wij hebben deze Hallo, hier ben ik weer dit is al de tweede keer maar nu kondig ik mijn zusje aan met een hele mooie naam ik ben naam en laat u weten dat mijn broertje/zusje naam zal heten.