Hoi Adrienne Ik ben op zoek naar leuk beddengoed voor als de kleine straks geboren is en nu begreep ik dat er twee opties zijn, een dekentje in combinatie met lakentjes of een dekentje in een dekbedovertrekje. De laatste optie sprak mij het meest aan, en ik las op internet dat dit prima is zolang de deken en het dekbedovertrek dezelfde afmeting hebben... Nu zijn de afmetingen van zo'n dekentje 1.00x1.35... en bij de ikea (waar ze superleuke overtrekjes hebben maar altijd rare maten) zijn de overtrekjes 1.10x 1,25.... is dat een heel groot probleem? En dan nog een vraagje: als je een dekentje in een overtrekje doet, dan hoef je toch geen lakentje meer te gebruiken? Want dan zou er weer een extra laag aan het geheel toegevoegd worden... mn verhaal is weer lekker onsamenhangend en lang zie ik sorry.... maar zou je mij kunnen adviseren? groetjes marjolein
Hoi hoi, Nee hoor, dat is geen probleem. We doen de dekentjes vaak dubbel in het overtrekje, omdat het laag op gemaakt moet worden. Dat is het veiligste. Een extra lakentje is niet nodig. Groetjes Adrienne