wiegje bij borstvoeding.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lucky, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Wij waren vorige week op een cursus voor borstvoeding en toen kwam ter sprake, dat het makkelijker is om je baby de eerste maanden in een wiegje bij pa en ma op de kamer te doen. Ik had zelf het idee, lekker op het eigen kamertje, in het ledikantje. Dus nu sta ik in dubio, wel of niet op de kamer. De mevrouw van de cursus vond dat je dan meer verbonden bent met de baby, en sneller kan inspelen op situaties. Iemand tips? Groetjes lucky.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik wil ook borstvoeding gaan geven en er komt dus zeker een wiegje bij ons in de kamer te staan, je hebt dan inderdaad eerder door wanneer je kind honger heeft, voordat het begint te huilen. En ik zie het eerlijk gezegd ook niet zitten om om de 2 a 3 uur de baby van zijn/haar kamer te moeten halen. Mijn vriend trouwens ook niet ;) Dan maar lekker in een wiegje bij ons, hoef je nauwelijks je bed uit. Zeker nu het wat kouder wordt...

3. Ik wil ook borstvoeding gaan geven. Bij ons op de bv cursus zeiden ze het ook. Dat het beter is om de kleine op je kamer te hebben zodat je voor het huilen al kan horen dat de kleine wil eten.

Helaas pindakaas zijn we maar klein behuisd en pas er absoluut geen wiegje op onze slaapkamer, dus ligt de kleine straks gewoon in z'n ledikantje en zal ik ook op de babykamer voeden in een lekkere stoel. Overdag lig ik in het begin beneden op een bed (zo lang het nodig is) en dan is de kleine gewoon bij me in de kamer in de wandelwagen, dus dan kan ik het wel horen als hij/zij begint aan te geven dat er eten nodig is.

4. Female

Female Niet meer actief

ik vind het absoluut nietnodig. ik hoor alles. kynan slaapt gewoon op zn kamer. met 5 stappen ben ik bij hem
    Ik vind het gezond dat zowel de kleine als de ouders een plekje voor zichzelf hebben

5. sofaan

sofaan Actief lid

11 dec 2006
    300
    0
    0
    nu even niets
    noordholland
    Ik heb de babybay iediaal ding baby is bij jou in bed maar tog weer niet.

www.babybay.nl

6. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik wil ook borstvoeding geven maar het kindje komt niet op onze kamer. (ik weet niet of ik daar nog zo over denk als het er eenmaal is hoor).

Dat heeft een beetje te maken met mijn idee over opvoeden enzo.
    Wat we willen willen we vanaf dag 1. Het zal nooit anders zijn dan dat ons kindje op z'n eigen kamertje slaapt. Natuurlijk mag het bij ons bed 's ochtends en als het ziek is en als het eng gedroomd heeft, maar in principe slaapt het in zijn/haar eigen kamertje.

Die drie stappen die ik daar meer voor moet zetten neem ik maar voor lief. Ik laat de deuren wel open, kan hij ons horen kletsen, weetie ook dat we er zijn.

Ik denk wel dat ik de borstvoeding in onze eigen kamer ga geven. Doe gewoon het licht op de gang aan (zodat manlief nog een beetje door kan slapen) en ga zitten op een stoel. Ik denk niet dat die stoel nog in het kamertje past.....

Linda

7. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    O, ja en voor een baby tot zeker een jaar en ik dacht zelfs iets langer geldt:

Wattie niet ziet bestaat niet.
    Leg jij 'm in z'n wiegje en ga jij in je bed liggen en valt in slaap. Hij ziet jou niet, dus jij bent er voor hem ook niet.

Ga jij achter een muurtje staan, ziet hij jouw benen niet, dus die heb je dan ook niet voor hem.
    Hoort hij je, dan voelt dat vertrouwd, maar hij kan nog niet begrijpen dat jij er dan ook bent.

Dus eigenlijk vind ik het een beetje onzin wat die mevrouw zegt.

Linda

8. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb ook geen wiegje. ALs het echt handig blijkt te zijn dat de kleine meid de eerste dagen bij ons op de kamer slaapt dan pak ik de kinderwagen wel.

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb Quinn de eerste 4 maanden in een wiegje bij mij op de kamer gehad.
    Als hij er toen niet was uitgegroeid had ik hem zeker tot een half jaar naast mij gehouden.

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Het is van belang dat je je kindje dichtbij je houdt omdat je dan al zijn signalen leert kennen voor honger. je kindje hoort en voelt jou waardoor hij zich meer geborgen voelt.

Dano heeft de eerste 6 weken bij ons op de kamer geslapen. toen langzamerhand slaapjes op zijn eiegn kamer.

Owja voor de bevalling zei ik ook dat hij op zijn eigen kamer zou slapen. Daar kun je pas iets van zeggen als je bevallen bent.

11. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz sliep wel in de wieg naast mij bed aangezien ik echt geen zin had om midden in de nacht op te zitten.
    Ik raad het dus wel aan om een wiegje naast je bed te nemen het is zo veel handiger.
    En geloof me ik denk dat je na 2 x midden in de nacht wel genoeg heb van het heen en weer gewandel ;)

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had geen wiege aangeschaft en had zoiets van gewoon in haar eigen bedje. echter werkte dit echt niet. alicia wil snachts ook gewoon om de 3 uur eten en het voeden duurt met verschonen z'n 30 min. ik moest haar dus op haar kamertje halen en dan ging ik haar op mijn bed voeden, dan weer terug om te verschonen en dan weer naar mijn kamer om verder te voeden en dan weer in haar eigen bed. je snapt wel dat ik naar dit ritueel :) 3 x per nacht dood opwas en door de kou duurde het heel lang voor ik weer in slaap viel en als ik dan eenmaal sliep was het weer bijna etenstijd voor haar. na 2 wk besloot ik een wiegje te halen en vind het ideaal nu en zou niet meer anders willen. overdag in haar eigen bedje en snachts bij ons op de kamer. wat ook fijn is dat ik haar nu half slapend aan de borst leg ipv nadat ze heel hard had gehuil en zo slaapt ze naar het eten ook snel weer in. je went aan de babygeluidjes en het is echt zo gemak. nu is het aanlegge, op mijn kamer verschone nog even aanlegge en terug haar wiegje in, en omdat ik me bed niet uit ben geweest en zelf ok nog half slaap dute ik en zij zo weer in om verder te slapen

13. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Tica heeft de eerste 8 weken bij ons op de kamer geslapen. Het is echt makkelijker zo als je borstvoeding geeft, dan kun je je kindje voeden vóórdat het gaat huilen van de honger. En zeker als je vaak moet voeden (de eerste tijd en langer nog als je kindje weinig ritme heeft) is het echt wel vermoeiend om 's nachts eruit te moeten...
    Het is dat ze niet meer in de wieg past nu, anders lag ze nu nog bij ons op de kamer want ze wil nog steeds één keer per nacht drinken en na de voeding slaapt ze moeilijk weer in. Je blíjft heen en weer lopen :(

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram slaapt nu nog steeds bij ons op de slaapkamer, ook al ben ik overgestapt op flesvoeding sinds een week of 3.
    Ik vond en vind het ideaal, vooral met de nachtvoedingen in het begin.

15. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ruben heeft een week of 5 bij ons op de kamer geslapen. Voor het geven van bv is het inderdaad ideaal. Je word wakker van de eerste kreuntjes, pakt hem uit de wieg, legt aan en bent zo weer klaar. Ik tapte niet eens mijn bed uit.

Ik was van plan hem langer op de kamer te houden maar ik werd op een gegeven moment OVERAL wakker van. Elke kreuntje en zuchtje, dus was ik ook wakker als hij geen honger had.
    Voor onze rust hebben we hem toen op zijn eigen kamertje gelegd. En hij vond het totaal geen probleem dus dat scheelt ook.

Ik zou de beslissing pas nemen als je kindje er straks is. Ik durf bijna te wedden dat je hem/haar de eerste dagen zowiezo bij je wilt houden ;) De eerste dagen lig je waarchijnlijk nog veel op bed en je kindje slaapt veel, ook overdag, dus dan is het zwiezo fijn het wiegje naast je bed te hebben.

16. mel1977

mel1977 Actief lid

Sam heeft de eerste 5 weken naast mijn bed gelegen in een wiegje. Ik was eigenlijk van plan om hem daar nog veel langer te laten liggen, maar meneer maakte zoveel herrie in zijn slaap dat wij meer dan de helft van de nacht rechtop in bed zaten van schrik. Hij slaapt vanaf zijn geboorte al een een flink eind door 's nachts, dus valt het heen en weer lopen voor mij wel mee.

Ik moet wel zeggen dat het een fijn gevoel is je kindje zo vlak bij je, vooral in de kraamweek. Ik heb uren naar me kleintje liggen kijken, zonder er voor uit bed te hoeven. Ook de visite sloeg 2 vliegen in 1 klap, kletsen met mij en gelijk ons ventje bewonderen.

17. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wilde ons kindje absoluut niet bij ons op de kamer hebben. (Ik had wel een wiegje, maar dat is mijn eigen oude wieg) Toen Toon er eenmaal was lag hij na 1 dag op onze kamer. Ik hoefde er niet uit om hem op te halen en aan te leggen, dat was mijn grootste reden. Maar inderdaad ik werd altijd op het juiste moment wakker voordat hij helemaal overstuur was. En herkende zijn huiltjes al vlug prima. Pas met 3 maanden groeide hij uit de wieg en hebben we hem naar zijn eigen kamer verhuisd. Met pijn in mijn hart.

18. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik wilde Vince bij mij op de kamer hebben, maar elke avond wilde hij alleen maar slapen als hij mij rook, dus dat was geen doen. Dan moest hij óf bij mij liggen óf ik moest met mijn hand tegen zijn gezicht aanliggen, niet echt fijn dus.
    In het ziekenhuis heeft hij daardoor elke nacht de 1e helft van de nacht op de babykamer geslapen en de 2e helft van de nacht bij mij.
    Eenmaal thuis hebben we het 2 nachten geprobeerd om hem op onze kamer te laten slapen, maar weer hetzelfde liedje, dus Vince ligt nu elke keer heerlijk op z'n eigen kamer te slapen.

Probeer het anders eerst met de kinderwagenbak op je kamer en als het bevalt kun je alsnog een wiegje halen. ;)

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

20. Niet meer actief

Even een vraagje aan de dames die de kinderwagen als wieg gaan gebruiken. Zetten jullie dan gewoon de volledige wagen bij je op de slaapkamer? Of alleen de reiswieg zelf? Maar hoe zet je die dan neer?

Ik heb altijd gezegd dat ik de kleine vanaf t begin in zn eigen kamer wil hebben, maar twijfel nu toch. Alleen is er op onze eigen slaapkamer niet echt plek voor een wiegje vrees ik. Misschien dat het met de kinderwagen een tussenoplossing kan zijn?

Deel Deze Pagina