Bedankt teentje voor je duidelijke uitleg! T wordt dus sowieso geen dekbedje bij ons!!! Nu weet ik het wel helemaal zeker hoor. Mij lijkt een slaapzakje wel wat mocht ik dat vinden voor een pasgeboren baby....? En anders gewoon een katoenen dekentje eventueel met overtrek of met lakentje eronder.
Slaapzakken bestaan gewoon voor pasgeborenen hoor. Maat 60 is dat dan. Ik snap eigenlijk dat geklungel met lakens en kruiken in Nederland niet. In België gebruikt iedereen zowat een slaapzak. Toch superhandig? En als je 's nachts moet voeden, moet je je kindje tenminste niet uit zijn lekker warme plekje halen.
En je hoeft echt niet bang te zijn dat je baby het te warm krijgt onder een dekentje en laken....je moet het goed kort opmaken...babietjes zijn nog zo klein die schoppen niet gelijk de dekentjes van zich af. Bovendien heb je de verwarming in huis aan in de winter toch? En als je voor een slaapzak gaat..koop toch voor de zekerheid een deken en lakentje.. De mijne heeft een slaapzak bijv. Nooit wat gevonden. En een slaapzak en dekentje is ook veel te warm..of het moet -20 zijn in je huis.
Dat hangt er helemaal vanaf hoe dik de slaapzak en het dekentje is. Wij gebruiken nu, in de herfst, regelmatig zijn hele dunne zomerslaapzak + een deken (enkel, niet dubbel opgemaakt). Daarin slaapt hij het prettigste, en het is minder warm dan zijn winterslaapzak die nog in de kast ligt.
Bij ons is het in de winter in huis vrij koud, aangezien de huizen hier geen centrale verwarming hebben. Dus het voelt heel anders aan dan de huizen in NL. Ik heb alvast 1 kruikje, dus nu nog even beslissen wat we doen qua dekentje. Maar denk dat ik sowieso wel een slaapzakje wil proberen dat lijkt me wel lekker warm. En dan een dekentje erbij
Dat is waar het ligt natuurlijk wel aan het huis...oude huizen kunnen idd behoorlijk koud zijn...wij hebben dubbele ramen en cv dus is de 18 graden snel gehaald. Maar in oude huizen natuurlijk niet. En idd een zomer slaapzak met enkel opgemaakte deken is wel te doen...maar ging er meer vanuit een winter slaapzak met dubbel opgemaakte deken...dat lijkt me te warm
Gelukkig is ons appartement ook vrij nieuw en heeft het goede deuren en ramen etc, maar toch voelt het hier overal vochtig aan in de winter dus hopelijk is het een beetje goed te doen met de baby Maar over het algemeen zijn de temperaturen hier niet erg laag dus vrieskou etc hebben we niet. Ik denk dan een slaapzakje met een dun dekentje misschien ingestopt zoiets.. ik ga het iig beide toch aanschaffen. Vind zo´n koeka deken ook wel heel mooi, worden die dan ook opgemaakt met lakentje eronder?
Met een slaapzakje en dekentje met lakentje hoef je sowieso niet bang te zijn dat je kindje het koud krijgt. Gewoon op je gevoel afgaan, dan komt het vast goed.