Hallo meiden. Vroeg me af hoe jullie ervaringen zijn met de electrische borstkolf van het merk Medela? Of is het handiger om een handmatige te nemen ipv electrisch?
Ik heb de medela swing. Die maakt niet zoveel herrie. Ik was wel lang bezig met kolven, maar dat is bij iedereen anders. Als ik een nieuwe mocht kopen, zou ik voor de dubbele gaan. Voordeel van een enkele is, dat je ondertussen nog wat kan lezen of computeren
Ik heb de handkolf gekocht van hun maar had er iedere keer ruzie mee (en deed nog pijn ook). Die heeft iemand hier op t forum overgenomen en die is er heel blij mee. Het ligt dus ook aan jezelf of je ermee om kunt gaan. Daarna heb ik de Swing gekocht en ben er heel tevreden over. Tuurlijk maakt t motortje geluid maar dat is minimaal. Een dubbele vond ik niet nodig, maar dat is omdat ik niet werk en t dus best iets langer mag duren.
Bedankt voor de reacties. had er nog niet eens bij nagedacht of ik een enkele of dubbele wil. denk dat een enkele wel makkelijk is zodat je nog een hand overhebt.
Ik heb de Medela mini electric plus (dubbele) gebruikt toen ik bv gaf. Ik heb wekenlang bijna alles afgekolfd, omdat ze het alleen gemengd met nutriton binnenhield. Ik was blij dat ik een dubbele had (al is het wel een gepiel omdat je niet echt een hand vrij hebt, dat is wel oefenen), want ik was dubbel zo snel klaar. Je kunt ook eens voor Ameda kolven kijken, hoor je ook wel positieve verhalen over. Maar goed, volgens mij is het ook best persoonlijk, want iedereen vindt er weer iets anders van.
ik heb van medela een dubbele, echt een aanrader, vooral als je op het werk moet gaan kolven. Handkolf is alleen handig (vind ik) voor momenten tussendoor, maar niet als je dagelijks een aantal keren moet kolven (lamme hand!). Ik ben met de medela kolf 2x per dag ongeveer een kwartiertje aan het kolven, dus dat valt prima te doen. Je hebt inderdaad geen hand meer vrij met een dubbele, maar ik vind het toch niet handig om tijdens het kolven andere dingen te doen, dus dan maar liever dubbel zo snel klaar! Tip: kijk ook eens op marktplaats tweedehands.
Ze zijn idd prijzig. Maar dacht ik, als ik elke week een pak flesvoeding moet kopen ben ik ook een vermogen kwijt uiteindelijk.
Ik heb eerst een medela geleend. Ik vond het niks. Ik heb daarna een dubbele ameda gekocht en die beviel uitstekend. En is veel goedkoper. En als er onverhoopt iets kapot mocht gaan, dan zijn de onderdelen ook niet duur.
Ik heb een handkolf van Avent en die bevalt goed, ook als ik 2x per dag op mijn werk moet kolven. Dus voorlopig hou ik het hierbij en ben ik blij dat ik nog geen electrische had aangeschaft.
Je zou ook even een kijkje kunnen nemen in het onderstaande topic: Welke electrische kolf? Ik heb een Meleda Swing, is een enkelzijdige kolf. Ben hier prima tevreden over. Ik heb in het begin een dubbelzijdige kolf gehuurd, dat vond ik niet zo fijn, enkelzijdig vind ik fijner.
Ik heb de medela Pump in style Advanced (die hele dure).. als je fulltime kolft is dat echt wel de moeite waard! Maar als je maar af en toe kolft dan is het te duur. En je kunt hem van de belasting aftrekken (scheelt toch weer iets uiteindelijk).
Ik zie dat ik wel een heel speciale kolf in bezit heb! Ik bedoelde natuurlijk te zeggen, ik heb een Medela Swing.
ik heb ook de medela swing. deze bevalt uitstekend! ik hoef nooit lang te kolven, dus heb geen dubbele nodig, ik ben ruim binnen mijn 25% van mijn werktijd klaar met kolven en het zo wel een hand vrij om te lezen of te internetten. ik heb ook een tijdje een avent handkolf gebruikt en dat was afschuwelijk! deze deed zo veel pijn! terwijl mijn kind heel hard zuigt tijdens het drinken, heb een maand lang gehuild van de pijn, maar de avent handkolf was erger! de swing is heel zacht en stil, ideaal vind ik zelf
Ik kolf dubbelzijdig (PISA MEDELA) maar ik heb ook 1 hand vrij. Ik klem de linker kolf met mijn linker elleboog tegen mijn borst en de rechter kolf houdt ik vast met mijn linkerhand. De rechter hand heb ik dan nog vrij. Snap je ?