Geen geduld..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klijntjuh, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Mijn kleine.. heeft geen geduld.

Als we gaan puzzelen, en het lukt hem niet in 1x.. word hij boos, of stopt hij..
    Vormenstoof.. lukt het niet in 1x? dan haalt hij de deksel eraf, en doet hij het er op die manier in (einddoel=immers dat de blokjes in het bakje zijn..)

Hij duikt ook zo van het een op het ander, en weinig concentratie te bekennen op uitdagingen.

Ik heb ADHD.. en mijn zoontje heeft er duidelijk een handje van meegekregen.. ook kwa hyperen e.d.

Hoe kan ik hem geduld, concentratie e.d. trainen?
    wat zijn hier ideale dingen voor?

Hij loopt met veel dingen trouwens al vanaf geboorte voor, en ziet ook snel geen uitdaging in dingen.. vormenstoof zou je zeggen, toch een uitdaging.. maar het is hem ooit allang gelukt met 11 maanden, en ziet er gewoon het nut niet van in.. zo met meer dingen..:(

Ook wil hij vooral zelf ontdekken... zo had ik wel eens een snelle toren gestapeld van houten blokjes, zodat hij dat om kon gooien.. keek ik een keer om, had hij dus 4 van die houten langwerpige blokjes op hun kortekant opgestapeld..
    ik had stapelen niet geoefend met hem of wat dan ook.. maar dit is zijn manier van doen..

Deel Deze Pagina