Pasgeboren zomerbaby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Yummy, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij verwachten rond 2 juli ons tweede kindje. Nu is onze zoon van november en hebben we dus geen idee hoe het zit qua aankleding/dekens/wikkeldoek enzovoort voor een kindje dat in de zomer geboren wordt.

Wat draagt zo'n kleintje de eerste weken? De eerste dagen kunnen ze uiteraard zelf hun temperatuur nog niet goed vasthouden, dus een mutsje, lange mouwtjes enz lijkt mij dan wel logisch. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis?

En in de maxicosi / de kinderwagen? Doe je ze in juli ook nog een soort van jasje aan? ;)
    En ik heb een voetenzak van Koeka op het oog, maar twijfel tussen de uitvoering met flanel of met "teddy" binnenkant. De teddy is natuurlijk warmer, maar misschien wel té warm in juli/augustus/september?

Haha ik heb echt geen flauw idee dus al jullie tips en kennis is zeer welkom :D

2. Kimba

Kimba Actief lid

11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Ik lees mee!
    Stond gisteren ook met de zakken van Koeka in mijn hand, vind ze super, maar wist ook niet welke ik moest nemen.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb laast hier hetzelfde topic geopend hihi..ben ook in juli uitgerekend.

Ze adviseerden mij van alles wat aan te schaffen omdat je niet weet wat het weer doet hier in ned.

Dus lange mouwtjes en korte mouwtjes.

En lange broekjes. Omdat kindjes zich nog niet goed warm kunnen houden.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik ben begin juni uitgerekend, maar haal van alles wat in huis. Heb de koeka voetenzak nog van de oudste, die met flanel, dus die gaan we nu ook weer gebruiken.

5. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Hier hetzelfde probleem. Zoontje uit november en baby eind juni. Ik vind het ook ontzettend moeilijk. Omdat het weer ook niet te voorspellen is. Toen me oudste werd geboren sneeuwde het en was het superkoud. Dus wel lastig hoor.
    Ik lees dus mee!

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is van eind juli en heeft de eerste zomer eigenlijk helemaal geen korte mouwen aangehad. Ik deed hem altijd een romper zonder mouwen aan en daaroverheen iets met lange mouwen.

Als we naar buiten gingen kreeg hij een vestje aan en lag hij onder een dekentje/in een voetenzak/ in een wikkeldoek. Maar dan meestal gewoon een wat dunner dekentje, ik zou dus voor de koeka met flanel gaan. Dat lijkt mij wel warm genoeg hoor!

7. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Hier ook.

Ik heb idd van alles wat. Heb veel broekjes en shirtjes met lange mouwen, en ook wel wat tshirts. Rompers met korte en lange mouwen en heb 4 vestjes in de kast hangen.

Hier ander seizoen en ander geslacht dan de eerste...

8. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Het is zoooo lastig van te voren te zeggen. Weten jullie nog die enorme hoosbuien in juli vorig jaar? Dat was het weer kort nadat mijn zoontje was geboren. Niet echt korte mouwen weer dus :D Een maand later waren er een aantal dagen dat de temnperatuur weer best wat opliep en op die dagen lag D gewoon lekker in z'n rompertje (uit de wind!).

Ik zou zeggen, ga voor laagjes! Neem rompertjes met een korte mouw, dan kan je er altijd nog een shirt met lange mouw en vest over heen doen, en mocht het warm zijn, dan kan je ook zo een laag uitdoen.

Zo heb ik he took vorig jaar gedaan, en dat werkte heel goed. Kleine spruit had het nooit te warm of koud, Enne, niet aan de handjes voelen om te kijken of je kindje het koud heeft, maar in het nekje. ;) D. heeft vrijwel altijd koude handjes, maar verder prima warm!

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik ben ook 2 juli uitgerekend. Ik heb vankoeka de wafel flanel genomen. Je kan er altijd een extra dekentje overdoen, maar het is zonde als je de teddy neemt en die niet gebruikt. Flanel was ook warm genoeg voor mijn januari tweeling.

10. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een zoon van juli '10. Het was fokkin' warm die eerste maand dat ie er was. Vaak lag ie alleen maar in een rompertje. Qua kleertjes had ik van alles wat: korte mouw, lange mouw. Wel eigenlijk alleen maar lange broekjes. Als het echt warm is, trek je die zo uit. Had eigenlijk niet echt wikkeldekens of doeken ofzo. Daar was het gewoon echt te warm voor. Naar buiten deed ik hem onder een laken+dekentje, en op een gegeven moment ben ik ook een zacht sweatstof jasje gaan gebruiken erbij. In bed had ie vaak alleen een romper aan, dan een laken + deken er overheen. Met 6wkn ben ik hier de puckababy piep bij gaan gebruiken. Die verkopen ze nu ook in dunnere zomervariant (toen nog niet).

Oh, had het nodig geweest, dan had ik badcapes als wikkeldoek kunnen gebruiken. En vaak deed ik naar buiten ook een dun vestje aan.

11. misa

misa Niet meer actief

Hier een mei/juni kindje straks. Ik zorg dat ik lange en korte mouwen heb aan shirts en rompers. Dan kun je alle combi's maken. Natuurlijk een aantal mutsjes. Ook wil ik een dun jasje/vestje en kunnen we in de wagen en mc wel met een dekentje werken als het nodig is.

Het ligt helemaal aan het weer en je kindje wat je dan nodig hebt.

Deel Deze Pagina