dekentje of duodeken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pooh82, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hallo,

Ik zit met een dilemma...
    Ik ben erg aan het twijfelen over of ik beter een laken met dekentje kan gebruiken of een duodeken?
    Ik heb namelijk een erg leuke overtrekset gezien van woezel en pip, dus een doudeken is dan wel nodig.
    Wat zijn jullie ervaringen?

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb een katoenen deken... Nou ja.. 2 hoor.. 1 ledikant formaat en een wiegen-formaat..
    De laatste is nu te klein geworden, bij kort opmaken voldeed t prima.. Heb er nu een ledikantdeken bij gekocht..

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik doe gewoon een deken, en zeker geen dure ook. Mijn dochter heeft er maar 3 maanden onder gelegen en daarna tot 2 jaar in een slaapzak. Volgens mij slapen de meeste oudere baby's/dreumessen in slaapzakken.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    T hangt wel af van t soort slaapzakje dat je gebruikt.. Ik heb een Isi-mini, zonder mouw.. die is van badstof( enkele laag) en zonder laken+deken veel te koud om 's nachts in te liggen..

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als je een overtrekje gaat nemen dan heb je een deken nodig in de maat 100x135. Dat is de preciese maat van een overtrekje. In een overtrekje mag de deken niet groter zijn dan waar die in moet. Ledikant dekens zijn eigelijk altijd groter dus dan kom je al snel uit bij een duodeken.

6. misa

misa Niet meer actief

Een duodeken of enkele deken: je kunt er allebei overtrekjes bij gebruiken. Ik denk dat je vooral moet kijken in welke periode je bevalt. Winter: duo en zomer: enkel. Want als je voor een enkele in de zomer gaat, dan zul je tegen wintertijd al wel toe zijn aan een slaapzak en dan is geen of een dunne deken genoeg.

7. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    ik had zelf in het begin een dekentje met een lakentje en vond het irritant mijn zoontje trok steeds aan het lakentje waardoor alles los ging, toen de duo deken gaan gebruiken met overtrekje en ideaal moet ik zeggen heb nu de ene helft eruit gehaald. het is ook veel makkelijke opmaken vind ik . nu bij de tweede haal ik geen eens lakantjes meteen een duo deken met overtrek

succes bij je keuze

Deel Deze Pagina