Ik heb gisteren een echo gehad en ben 12 maart uitgerekend de kans dat ik uit ga dragen is minimaal, en overtijd lopen gaat niet gebeuren. Nu zei mijn oma net dan heb je niet zoveel aan de kleding van onze zoon allemaal neutraal ik ben van de echte echte baby's zeg maar dus allemaal lichte kleurtjes en heel neutraal. Maar in maart is het toch ook nog best wel fris, onze zoon is van begin januari en ging pas begin februari mee naar buiten.
Ligt er net aan hoe het weer is. De ene maart is de andere niet Hier eentje van september, maart en januari, maar hadden dezelfde soort kleding aan hoor. Had niet speciaal iets voor de een wel en voor de ander niet. Extra dekentje of wel of geen voetenzak daar maakten wij het 'verschil' mee voor kouder of warmer weer. Zo ging de oudste mee in de maxicosi met een wikkeldeken, de middelste wikkeldeken en klein dekentje en de jongste alleen in de voetenzak van de maxicosi.
wat heeft het feit dat het neutrale kleertjes zijn, met het weer te maken? Gaat er meer om of ze beetje even dik (of dun) zijn. Ik ga zelf van een hoogzomer kind naar een midwinter kind, en zal dus wel wat moeten aanvullen. Denk niet dat er Begin februari veel korte mouwen of korte broeken gedragen gaan worden.
Omdat het begin maart eind februari ook nog winter is en onze zoon bijna niets typisch voor een jongen had, en hij van begin januari is is dat aardig hetzelfde seizoen zeker als ik er vanuit ga dat deze niet bij 36weken komt en maatje 44heeft. Kom ik toch redelijk dezelfde maat seizoen uit. Dus neutraal betekend minder aanschaf. Al ga ik dat toch nog wel doen.
Mijn dochter is van begin februari en heeft echt wel een tijdje 'lange' kleding gedragen, zeker nog de hele maand maart. Zo'n kleintje trek je in het voorjaar niet snel iets al te zomers aan, eerder laat je dan bv een vestje uit ofzo.
Hier 2 kindjes van begin maart en beiden langd mouw en lange broekjes. Had wel redelijk dunne stoffen en dan al naar gelang de temperatuur een romper met of zonder lange mouw
Onze zoon is begin maart geboren en paar dagen later was het terrasweer. En poosje later heeft het nog gevroren. Wij hadden onze zoon lange mouw en broek aan, sokjes en romper met korte mouw en mutsje. En af en toe een romper met lange mouwen. En van ziekenhuis naar huis had hij een vest aan en in de MC een voetenzak.
Volgens mij doe je in januari of maart ongeveer dezelfde kleding aan hoor. Ik zou zeker de eerste weken altijd een lang broekje, en lange mouwen aandoen. In januari zal je dan misschien nog een extra laagje gebruiken (bv ook een romper met lange mouwen, of een extra vestje) Dus ik denk dat je zeker veel kleding van je eerste kindje kunt gebruiken!
Mijn zoon is van eind april, en hij heeft nog even lange mouwen ed gehad, en ook nog echt een jasje maar geen voeten zak in de maxicosi.
Onze dochter is afgelopen 19 maart geboren en toen was het nog echt heel erg koud! Maar dat wisselt natuurlijk. In huis gebruikten we romper korte mouw en zo'n boxpakje uit 1 geheel. We legden dan vaak nog een dekentje over haar heen in de box. Maar binnen in huis is het toch vaak rond de 21 graden dus dan maakt het niet zoveel uit qua kleertjes lijkt me? Je kan tegen die tijd altijd zo naar de winkel gaan en wat halen als je wat tekort komt? Je weet nooit met welke maat ze beginnen en hoe snel ze groeien dus ik zou het gewoon even afwachten. Wij gebruiken nu nog steeds veelal een romper met korte mouw en een shirt met lange mouw en lange broek trouwens, behalve nu het zo warm is, dan hebben we soms alleen een romper aan en nu in bed luier met slaapzak.
Onze zoon is 27 februari dit jaar geboren. We hebben toen best een koude maart maand gehad en droeg veel lange en warme kleding.