Dekentje wieg/ledikant

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hallo allemaal, 26 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal

13 apr 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    In maart verwachten wij ons eerste kindje. Nu hebben we eigenlijk alles zo goed als klaar. Echter zit ik nog enorm in dubio over het denkentje. De kleine meid gaat eerst in het wiegje en daarna in een ledikant. Wat kan ik nu het beste aanschaffen qua deken i.v.m. weer, wil eigenlijk niet iets dubbel kopen als het niet nodig is!En bij onze kinderwagen zit standaard een dekentje, hier moet ook eentje bij, denk ik/maat?Graag jullie reactie!

2. logo

logo Niet meer actief

Ik heb voor beide 2 mooie dekens en een extra deken. Waarschijnlijk is dit best veel maar als je kindje spuugt wil je toch genoeg in huis hebben. Ook als het wat kouder is dan kun je twee dekens op elkaar doen.
    Heb zelf geen hele dikke dekens gekocht omdat je die niet het hele jaar kan gebruiken.
    Weet nog niet of het handig is, maar vond het wel goed zo.

3. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Wij hebben net een wollen dekentje aangeschaft voor het ledikant, omdat ze niet in het wiegje wil. In de wieg hadden we twee katoenen dekentjes, ze had het met een te koud.
    Nu dus Wol, omdat het beter de warmte reguleert dan katoen, en wol hoeft ook niet zo vaak in de wasmachine, luchten is vaak genoeg. We maken het ledikant op als matrozenbedje, mocht het echt koud worden kan het wollen dekentje nog dubbel ook, doordat ukkie nog niet zo groot is.

PÄKÄPÄÄT - SCHAPEN Wollen plaid | wollen deken - Nordic Interior Design

4. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik zou zowiezo 2 dekens aan schaffen, idd inverband met spugen.
    je kan een gewoon dekentje ook gebruiken voor in de wieg, dan moet je hem gewoon dubbel vouwen.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wij hadden maar 1 deken omdat er toch nog een lakentje omheen zit. hier is ie nooit vies geworden terwijl ons mannetje toch heel wat gespuugd heeft.
    ik zou voor in de wieg een wiegdeken kopen en voor in t ledikant een ledikant deken.
    wij deden in t ledikant altijd t deken dubbel zodat je t bedje kort op kan maken en hij toch een dubbel deken heeft en t dus niet koud krijgt.

voor in de wandelwagen hadden wij een voetenzak van wallaboo. moet je maar eens opzoeken, super fijn en heerlijk zacht en warm door het schapenvachtje aan de binnekant.
    en hoef je niet met laken en deken te liggen vechten in de wandelwagen :p

6. Hallo allemaal

13 apr 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ontzettend bedankt dames. Ik zal er nog even over nadenken, maart is ook een lastige periode qua weer??? Maar doe wel 2 i.v.m. spugen e.d.

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    ik heb een dochtertje van maart, en ik heb tot november met een wiegdeken gedaan.
    Die kon ik in het ledikant ook prima gebruiken omdat je het toch kort opmaakt.
    en 2 is inderdaad wel handig!

en ja, maart is lastig.. het ene jaar is het super mooi weer en ik ging afgelopen jaar bevallen met sneeuw :p

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    wij hadden alleen voor eerste tijd deken in wiegje. Ligt nu in slaapzakje, erg dik. Daar doe ik geen deken overheen. Soms wel een lakentje.

9. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Hier hetzelfde verhaal. Wat moet ik kopen voor een mei-baby? Het ene jaar is het stralend, bloedheet weer in mei en het andere jaar regen je de grond in en ligt er net geen sneeuw meer ;)
    Ik heb nu 3 lakentjes gekocht, zit nu net te kijken voor een paar dekens. Maar wat een keuze erin...... :$ Ga er denk ik maar 2 bestellen, kan er altijd nog een bij kopen als het nodig is.

10. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vooral de dikte qua dekentjes vraag ik me ook af.
    Dus ik lees even mee :)

11. Maria1983

Ik heb net twee dekens van Jollein gekocht bij Babydump. Zijn 100 x 150 cm, het ledikant wat we gekocht hebben is 60 x 120. Dus in het begin kan de deken ook nog dubbel. Vind het alleen wel lastig welke afmetingen/maten je overal van moet kopen..... Zag later ook dat er lakentjes en dekentjes waren die kleiner zijn

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben voor het ledikant een duodeken, werkt hetzelfde als een vierseizoenendekbed ;) Vond het een ideaal ding. Voor de wieg en de kinderwagen had ik de zogenoemde wiegdekentjes. Nu de jongste wat ouder is gebruik ik een dekbedje, wat toch nog weer warmer is. Maar dat komt ook omdat we nu geen slaapzak meer gebruiken.

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    TS, de wieg is vaak maar een korte periode in gebruik en in het begin werk je vaak nog met een kruik.

Kijk even goed naar het dekentje van de kinderwagen. Vaak ik dit synthetisch en dat is niet echt warm.

Hier een mei kindje gehad en we krijgen een maart kindje, maar ik heb een standaard wiegdekentje en een standaard ledikantdekentje. Wij hadden een mega spuger, maar daar wordt je deken niet vies van, als je ook met een lakentje werkt. Ze spugen vaak op het matras.

14. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    ik heb nu een ledikant dekentje met een lakentje eronder... Mn moeder breidt ook nog een (sier)dekentje. dat kan ik er nog overheen leggen als het kouder is.

Ben wel van plan om nog een dekentje te halen voor backup

15. Maria1983

Een ander vraagje over het ledikantje.

Ik zit nu mijn uitzetlijstje af te strepen. (wat een meuk kun je kopen voor een kleintje :$)
    Ik kom bij afdeling slapen tegen dat ik 2 moltonhoeslakens en 2 moltonzeiltjes of 1 aerosleep moet (kan) aanschaffen.
    Nu heb ik 1 moltonhoeslakentje liggen, wil er nog 1 bij kopen. Maar wat is in hemelsnaam een moltonzeil en heb ik die überhaupt nog nodig? Want ik heb een heleboel weggestreept van het lijstje, wat ik pure onzin vind om aan te schaffen. Ik heb dan ook nog een aantal hoeslakens liggen.
    Mij lijkt toch dat je het ledikant opmaakt, zoals wij ons bed toch ook opmaken. Dus molton, hoeslaken en dan een laken met deken erover?

16. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Maria1983, over moltonzeiltjes. Is dat een soort extra waterdichtelaag, zodat het matras niet vies wordt? En belangrijker: is het handig, of volledig overbodig?

Deel Deze Pagina