dekentje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Florida13, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hallo!

Ik heb een vraag, ik ben in oktober uitgerekend en wil graag dit dekentje aanschaffen Jollein Deken Lime 100x150 | Bedtextiel | Baby-Dump
    is een deken van katoen. Ik zal er denk ik ook 2 aanschaffen voor verschoning. Is deze deken wel warm genoeg, of heb je echt zo'n duodeken nodig voor in de winter?
    Ik neem aan dat ik ons kindje in de winter natuurlijk ook in een slaapzakje kan doen en dan onder t dekentje of niet? :(

Kortom: is dit een 'goed' dekentje of kan ik beter een andere (van ander materiaal) aanschaffen??

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    als je 2dezelfde hebt kan je die ook op elkaar in het bedje leggen.
    bij een duodeken heb je het voordeel dat je ze aan elkaar vast kan maken, maar verder zijn het 2 gewone dekens.
    ik heb zelf wel een duodeken gekocht omdat ik dekbedovertrekjes wilde gaan gebruiken, maar heb ook weleen 2gewone dekens op elkaar met een lakentje gebruikt.
    kan allebei prima.

liefs doris

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Die dekentjes zijn zeker in het begin zó groot, dat je ze ook dubbel kunt vouwen. Dan maak je op die manier het bedje op, dus dekentje al dubbelgevouwen over het lakentje doen.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Gaat prima hoor.
    Mijn zoon heeft ook altijd onder een laken en dekentje gelegen.
    In de winter inderdaad in een slaapzakje omdat hij er onderuit kroop.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

inderdaad die dekentjes zijn echt groot zat, ze gaan makkelijk dubbel op bed.

6. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    thanks! Voel me soms zo 'verloren' in dit soort dingen :)
    Gelukkig bestaat dit forum zullen we maar zeggen ;)

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Deze deken voldoet prima!
    Ik heb hem zelf ook en idd je kan hem makkelijk dubbelvouwen ivm de grootte van de deken.

8. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik heb hem in de eerste maanden (winter) dubbel gevouwen gebruikt. Had er een maar heb er ivm wassen later nog een bij gekocht..

Zou hem wel op de hand wassen, want mijn eerste is in de wasmachine heel lelijk geworden..

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    NIET DOEN!

(is mijn advies)

Mijn dekentje was na 1x wassen op 30 graden helemaal uitgescheurd. Het boxkleed van mijn vriendin (ook van Jolein) ging heel snel kapot. De dekentjes voelen zacht aan maar na 1x wassen vilt het materiaal en wordt het harder.

Wij waren teleurgesteld...:x

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ mamavanmeisje:

hoe duur het dekentje ook kost, na het wassen voelt het NOOiT meer zo zacht als daarvoor, maar idd vilterig, schijnt normaal te zijn volgens het winkelpersoneel overal

hier goede ervaringen met jolein dekentjes.

11. Ik heb dat dekentje voor de wieg/wandelwagen, ben er goed tevreden mee. Inderdaad, tegen de tijd dat je kindje te groot is om zo'n dekentje nog dubbel te gebruiken in het ledikantje kan ie zichzelf een stuk beter op temperatuur houden, en gebruik je vaak al een slaapzak, die je dan wat dikker kan nemen.

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben ze in het blauw :) Ben er erg tevreden over. Nu slapen ze niet meer onder dekentjes, maar afgelopen winter nog wel. Inderdaad lekker dubbelgevouwen.

Na het wassen streken wij ze altijd en dan werden ze weer lekker zacht. Dat ze vervilten staat er volgens mij ook gewoon op. Dat is met de dekens van Prénatal ook. (meer merken hebben we niet in huis ;))

Verder hebben wij 4 boxkleden van Jolein en ze doen het allemaal al een jaar prima. Dekentjes zien er ook nog top uit.

13. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Klppt, een duodeken begruik je daarom in het begin niet.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Je kunt een deken ( of twee ) ook gewoon in een dekbedhoes doen.

Hetzelfde als een deken met een lakentje. Zo heb ik het bij Isabella al heel snel gedaan.

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik heb 4 dekentjes en een boxkleed van jolijn en ben over allemaal zeer tevreden.. Heb alles al vaak gewassen en de kleuren blijven mooi en ook de vulling van het boxkleed (deze was ik wel in de machine) blijft ook goed..

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    De deken voldoet prima. Net wat de rest zegt, in het begin kun je hem ook gewoon dubbel vouwen.
    Wel zou ik een 2de erbij aanschaffen. Zo ie zo makkelijk met verschonen en mocht je een baby krijgen wat veel spuugt, is een 2de deken erbij erg fijn.

17. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik heb ergens gelezen dat je de dekentje eerst een nachtje in koud water moet zetten, voordat je t gaat wassen om zo ervoor te zorgen dat het 'mooi' blijft. Hebben jullie dit ook gedaan..??

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Nee, heb ik niet gedaan.

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Heb ik wel gedaan, maar heeft niet veel geholpen..

20. Tese

Tese Niet meer actief

1 is meer dan genoeg hoor. Je vouwt hem gewoon dubbel en een lakentje eronder. Als je em een keer wilt wassen gebruik je gewoon een dagje een fleecedeken.

Deel Deze Pagina