Hallo, Kweet het gewoon echt niet meer klees zoveel op internet en aangezien het ons eerste kindje is ben ik veel te bang dat ik het fout doe. Maar wat zit er nou precies allemaal in zn bedje? Matras heb ik maar dan. Een deken? Of niet? Ligt tie dan alleen onder een laken of iets anders? En verder? Molton mag van de ene wel de ander niet. Wie kan me helpen? Groetjes
Molton mag wel alleen geen molton zeiltje. Maar idd: molton, hoeslaken, lakentje + 2 dekentjes. Of deken in dekbedovertrekje (mits dit goed past en aansluit). Deken kun je omdat het bedje kort opgemaakt moet worden, vaak wel dubbel gebruiken. Dan is 1 dekentje ook prima en kun je altijd kijken of een 2e nodig is.
Een wieg of ledikant deken, te koop bij de babywinkels inderdaad. Kies iets van katoen of wol, natuurlijke materialen en niet synthetisch ivm warmtestuwing. Een deken, zoals vroeger ook gebruikelijk was, samen met een laken. Maar inderdaad, wij hebben ook: Matras, molton hoes ( Geen molton zeil ) hoeslaken, hydrofiel onder hoofdje voor spuugvlekken, baby, lakentje, deken. Geen dekbedden, geen hoofdkussens, geen hoofdbeschermers, geen zeiltjes, goede zoektermen zijn oa ook "veilig slapen baby" op google etc!
Hihi wat zeg je dat leuk baby er nog tussen. Maar ik heb nu een idee. Pff wat komt er toch een hoop bij kijken
Heb je geen uitzetlijst van je kraamzorgbureau? Bij mij stond daarop: Matras Molton onderlegger Hoeslaken Laken Dekentje Onder het hoofdje leg ik nog een hydrofiele of flanellen luier om uitgespuugde melk op te vange, zo hoef je niet het hele bed te verschonen. Heb trouwens ooke en slaapzakje, sommige baby's vinden dat prettiger dan een lakentje en dekentje.
Ja die heb ik maar het was vooral het dekentje wat ik gewoon niet wist wat voor en nou ja superonzeker dus
Loop de prenatal binnen en vraag! Ze zullen je vast goed advies kunnen geven en ook eea laten zien. Heel veel succes!