dekentjes....zo groot?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Koekjeerbij, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekjeerbij

    Koekjeerbij Niet meer actief

    Heb alleen nog 1 dekentje voor het ledikantje op dit moment. En dat zijn allemaal dezelfde maten.
    Maar gisteren even voor de leuk het bedje opgedekt ( moet allemaal nog gewassen) Maar zelfs als ik de deken hoog opdek is er best veel deken dat onder de matras moet komen. Vooral bij het voeteneind.
    Het lijkt iig dat het voeteneind nu hoger zit als het hoofdeinde.
    En nu dus nog hoog opgedekt terwijl ik heb begrepen dat je laag moet dekken als de baby nog klein is, nml voetjes tegen voeteneind...

    Maar waar laat je dan al die deken?? Ligt het kind toch heel erg met hoofd omlaag,...gevolg spugen?
    Vooral in t wiegje dat we hebben lijkt me het moeilijk die vrij klein en die dekens zijn in verhouding helemaal groot...

    Hoe doen jullie dat? Of ligt t aan mij dat die dekens zo groot zijn?
    ( ledikant is gewoon standaard maat immers)
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.511
    500
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Voor het wiegje (en reiswieg van kinderwagen) heb je speciale wiegdekens, die zijn kleiner dan de normale ledikantdekens. Oa verkrijgbaar bij Hema, maar mogelijk ook wel elders. Ik heb het bij het ledikantje opgelost door de deken overdwars te gebruiken, dan heb je dus meer deken langs de zijkanten weg te stoppen ipv alleen aan het voeteneind. Verder kun je er ook voor kiezen een groot badlaken opgevouwen onder het hoofdeind te leggen. Dan ligt je kindje weer mooi recht, danwel iets omhoog met zn hoofdje.
     
  3. Koekjeerbij

    Koekjeerbij Niet meer actief

    wiegdekentje zijn idd kleiner maar voor onze wieg echt erg groot...

    Maar erg goede tip van het overdwars leggen en de handdoek onder hoofdeind indien nodig!
     
  4. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hoi Zon79, ik heb het ledikant dekentje dubbelgevouwen in het ledikant liggen. Zo heb je niet dat de onderkant omhoog geduwd wordt. Of overdwars gebruiken. Maar dan heb je ook nog wel wat over.

    En ik heb in het begin nog wel eens de wieg dekentjes gebruikt.

    *Leest nog eens terug en zie dat je ook een wiegje hebt. Daar heb ik dus speciale wiegdekentjes voor aangeschaft (naja, geleend ;))
     
  5. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    De wieg dekentjes in het begin dus ook in het ledikantje. (dat bedoelde ik)
     
  6. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wij gebruiken hem dubbel en nu ik hem enkel ga gebruiken doe ik hem in de breedte, heb de extra ruimte aan de zijkant nu echt nodig, hij raakt steeds onder het matras vandaan..
     
  7. Mama sinds 2009

    Mama sinds 2009 Fanatiek lid

    1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik vind de dekens (wieg/wagen/ledikant) in het algemeen ook vaak te groot. Met als gevolg allemaal bulten onder de matras. Ik gebruikte nog weleens een wiegdeken op het ledikant. Of inderdaad dubbel doen.
     
  8. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Deze vraag had ik tijdje terug ook al gesteld... Ik heb een standaard maat matras en ledikant en mijn deken is voor ledikant. Maar schijnt dat je dat toch wel nodig hebt... Maar ik had precies hetzelfde als jij!

    xx sas
     
  9. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik heb een 4 seizoenen dekentje, en ik gebruikte de lente deken maar dan dubbel gevouwen...en dan kwma er nog vaak wat aan de achterkant eronder.....later zul je het hele deken nodig hebben hoor ;) Maar als je misschien een handig iemand kent..of zelf....een deken voor nu door 2 delen......dan heb je een kleinere deken! (misschien zonde...maja wel handig)

    g
     
  10. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    bij alyssa hadden we alleen een ledikant en hebben we in het begin wiegendekentjes gebruikt.
    toen alyssa wat groter werd de ledikantdeken overdwars gelegt.
    nu hebben we een wiegje en ik moet zeggen dat het bij ons wel meevalt, maar ik ga hem denk ik toch in de breedte leggen.

    liefs doris
     
  11. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    In het begin had ik ze dubbel gevouwen en nu enkel in de lengte en doe ik bij het opdekken eerst het matras omhoogleg ik een deel van de deken plat op de lattenbodem (+/- 1m) dan laat ik het matras weer zakken en de rest van de deken is de lengte die ik nodig heb om de kleine onder te dekken. Dit doe ik trouwens tegelijk met het laken erbij natturlijk.
     
  12. Koekjeerbij

    Koekjeerbij Niet meer actief

    Bijna iedereen heeft er dus problemen mee...
    waarom maken ze , ze zo groot dan??

    Onze wieg is maar 75 bij 30 cm...en ook nog ovaal. Is een oude wieg, dus ook maar dubbel leggen denk ik dan.....hoop dat dat niet te warm is midden julli?
     
  13. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Omdat de deken met het kindje mee groeit je gaat steeds meer van de deken gebruiken omdat je kindje steeds langer wordt en je altijd instop ruimte over moet houden. In het juniorbedje worden ze in het begin ook nog vaak gebruikt.
     
  14. Koekjeerbij

    Koekjeerbij Niet meer actief

    ja begrijp dat je op een gegeven moment een grotere nodig hebt. Behalve dan in t wiegje...die kunnen in mijn ogen wle een stuk kleiner.
    In de babywinkels ook wel eens in de opgemaakte wiegjes gekeken, die lagen al hoog opgemaakt en waren ook groter dan onze weig maar ook daar kwam t voeteneind erg omhoog....

    Als t bij de wiegdeken echt te erg is misschien maar stuk afhalen denk ik?
     
  15. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    wiegendekentjes had ik ook dubbel inderdaad, je zou er ook een stuk af kunnen halen, maar reken dan wel de hoogte van je kindje me en dat je de deken wel en stukje onder het matrasje wil hebben.

    In het ledikant had ik eerst ook de deken dubbel, had wel een overtrek erover heen, maar dat kan rustig onder het mtras liggen is zo dun. Nu heb ik alle deken nodig en is het soms nog te smal.. haha.
     
  16. Anntje

    Anntje Lid

    11 nov 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    In plaats van een stuk van de dekentjes af te halen, kun je er ook voor kiezen om het bedje gewoon hoog op te maken. Dan maak je er een zogenoemd matrozenbedje van.
    Matrozenbedje, voor baby's die omhoogkruipen in bed. TinyNanny.
    Gewoon een ledikantlaken gebruiken is al voldoende. het hoeft echt geen speciale of een 1-persoonslaken te zijn.
    Ledikantlaken in de lengte dubbelvouwen en dan in de breedte over het bedje leggen. Kindje met z'n voetjes tussen de 2 lagen leggen en het kan nergens heen.
    En zo heb je er geen last van dat je teveel stof over hebt van de deken.

    Liefs Anntje
     
  17. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    In het begin is het wel fijn om de wiegdeken dubbel te gebruiken. Vaak kunnen ze hun temperatuur nog niet goed houden en is een extra laagje zeker fijn.
    Bij ons in de winkel als ik de wiegjes opmaak dan maken we ze idd wat hoger op en doe ik het zoals ik het in een eerder bericht al aan gaf dmv het matras optillen en de deken daar plat leggen. Als je de zijkanten er dan strak onder doet met het instoppen van je kindje heb je geen dubbele lagen.
     

Deel Deze Pagina