Ik weet niet of ik goed zit op dit forum maar ik wordt volgend jaar 2x tante en wil een orgineel (liefst zelfgemaakt) kado geven/maken. Nu ben ik vrij handig dus dat moet geen probleem worden. maar ik heb geen inspiratie wat ik zou kunnen maken. Hebben jullie ideeen of ervaringen. ik hoor het graag
Ik heb voor mijn neefje een grote mand gevuld en daarin allemaal cadeautjes gedaan.. Van kleine badspeeltjes tot mooie schoenen.. En overal waar ik kwam iets verzameld bijv z'n 1e strandlaken uit t vakantieland waar wij toen waren! Viel erg in de smaak! En de mand gebruikt hij nu 3jr later nog voor z'n speelgoed!
Als je inspiratie zoekt op creatief gebied kan ik je deze site aanraden, 100en gratis patronen en tutorials! eloleo: GRATIS 100en patronen Ik zou het zelf erg leuk vinden om een sprei te krijgen (te gebruiken als dekentje, in de box en later als speelkleed en picknickkleed). En ook erg leuk is een lampje voor 's nachts. Ik heb zelf deze nagemaakt met figuurzagen: Hertjes in het bos lampje 2040 | Wand-/-Nachtlampjes | denoestwinkel Het was in 2 avonden klaar, achter de blaadjes en het muisje heb ik vliegenpapier geplakt, dat schijnt leuk door! En ik heb een knuffelkonijn gemaakt, kasthangers, een memobord voor foto's: (http://www.wiedewottus.nl/phocadownload/Handleidingen/handleidingmemobord.pdf) En wat ook leuk is een mobiel voor boven het aankleedkussen. Zo kunnen ze kijken en spelen tijdens het aankleden. En een leuke billendoekjesbox, deze zijn altijd zo saai! Veel plezier, zo heb je denk ik wel genoeg ideeen?
Ik heb voor de kleintjes van onze vrienden als kraamcadeau een houten doos (van Hornbach) gegeven. Op en rond die houten doos had ik het geboortekaartje geschilderd. De meeste gebruiken het nu als opbergdoos voor de eerste kleertjes te bewaren bijv.
Ik zou zeggen; neus eens rond op allerlei webwinkels. Er bestaan echt zo ongelofelijk veel webwinkels die zelfgemaakte spullen voor babykamer verkopen.... Van vilt bijv. een naamslinger. Je kan heel makkelijk ideeen opdoen als je via google-afbeeldingen zoekt. Zo kom je via via via... op allerlei leuke sites met spullen. Ideetjes om te zoeken/ maken: - Geboortekist - Geboorteschilderij - Schilderij van stof - Naamslinger - Naamslinger vilt - Hanger vilt (met naam) - Stoeltje met naam - Kussen met naam - Knuffel met muziekdoosje erin (muziekdoosje kun je los kopen bij prenatal) - Klompjes verven (zie bijv. vierjefeestje.nl) - Luiertaart - Opbergzak ----- zo kan ik nog wel even doorgaan. Alles is natuurlijk nogal smaakbepalend dus als je zelf neust kom je vast iets tegen wat leuk is voor je aanstaande nichtjes/neefjes. In de knutselboeken van Tilda staan ook mooie crea-ideeen. En leuk hoor dat je zelf wat gaat maken; dat gaat zeker in de smaak vallen!
Als je wellicht ook iets voor de moeders wil (laten) maken? Op de site www.jewelsandfriends.nl staan hele leuke persoonlijke 'mama'armbanden. Je kan ze naar wens laten maken, erg leuk! Onder tab 'iets persoonlijks...'