wie maakt doopsuiker zelf en wanneer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nieuwemoeder97, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Wij maken onze doopsuiker zelf, allé stellen die zelf samen, hebben de verpakkingen al toen ik een maand of 2 was.

Zijn er nog die dit doen of gedaan hebben, en vanaf wanneer beginnen jullie er aan?

Eventueel tips zijn ook welkom.

thx

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ben gewoon nieuwsgierig: wat is doopsuiker? Ik ken het niet namelijk :) dus ik lees even mee.

Ik hoop dat je wat tips krijgt, succes!

3. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Wij stellen het ook zelf samen.. We kopen de doosjes, lintjes en doopsuiker in de winkel en ik vul het allemaal.. Mijn man maakt de naamlabels.

Hij is ze nu aant maken en dan gaan we eens kijken of dit in orde is, dan alles afprinten en eraan beginnen..

Ik moet wel nog alles in de winkel halen, ik denk dat ik half september ga starten, hoewel onze weekends redelijk vol zitten.

Ik ben uitgerekend half november. Als alles klaar is tegen 36 weken is dat wel goed denk ik.

4. nieuwemoeder97

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL

Doopsuiker is het gene wat je geeft bij de geboorte?
    Hoe komt het dat je dit niet kent?
    Ben je van Nederland? Doen ze dit daar niet mss?

5. nieuwemoeder97

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL

Alles pas klaar tegen 36 weken? Oh da is toch wat laat niet?
    Denk eraan om nu binnenkort te starten, nu is het nog een kleine 10 weken.
    Uw man is ze aan het maken? maar je weet toch nog niet wanneer het boontje komt, dan is het enkel de naam die je erop zet?
    En niet de datum?

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Zo een gekke vraag is dat niet;)
    Tegenwoordig worden niet meer veel doopsuikers gegeven.
    De reden dat ik het doe is om de oudste 2 erbij te betrekken en zij mogen dit dit verzorgen voor het bezoek.
    Bij de eerste heb ik dit niet gedaan en vind ik een kop koffie en een beschuitje voldoende;)

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja ik kom inderdaad uit Nederland en nee ik ken het echt niet. Ik heb het ook nog nooit gezien/gekregen bij mensen in mijn omgeving met kindjes. Wel beschuit met muisjes en thee & koffie ;)

Maar als ik het goed begrijp geef je dat dus aan je kraamvisite bij de geboorte? Leuk idee!

8. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Blee suiker bonen..

Ken het wel, zit in van die zakjes of doosjes.
    het word bij ons in de familie wel gedaan maar, ik zelf moet er niet aan denken.

al vind ik dit wel een erg leuk idee met die lolly's ;)

die andere zijn de ouderwetse versie ervan...

Bijgevoegde bestanden:

9. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Wij gaan ook de doopsuiker zelf samenstellen.
    Zijn pas gaan rondkijken wat we precies willen.
    Hebben de verpakkingen, staander en inhoud gekozen.
    Ik denk dat we begin november alles in huis zullen halen en dan stilaan beginnen.
    Bij ons zitten de feestdagen er nog tussen en stel je voor dat ze beslist om vroeger te komen...
    Ik wil niet dat ML nog hoeft te knutselen terwijl ik in het ziekenhuis lig.

Wij geven doopsuiker aan de mensen die op bezoek komen, of in het ziekenhuis of thuis.
    We geven dan weer geen beschuit met muisjes...

Mijn zusje is heel laat begonnen en was een dag voor haar bevalling klaar :D!

10. nieuwemoeder97

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het gaat niet om het feit dat het een gekke vraag is, het gekke is het
    verschil van België en Nederland. :D

Ik dacht werkelijk dat jullie dat ook deden!

Ja bij ons, belgen, doet zo goed als iedereen dat.
    je hebt daar best mooie dingen in.
    En het is niet enkel alleen meer de oude versie, je kunt ook bvb
    M&M's pakken, onlangs nog van iemand een glazen buisje ontvangen en daar zaten M&M's in met de naam van het kindje.

Dit staat klaar in de kamer als mensen op bezoek komen, of achterna thuis. Ook op ons werk gaan we zien voor een doos te zetten, en de peter en meter krijgen ook elk een doos. (voor in de winkel en opt werk)

Ja ik wil er ook niet te laat aan beginnen, maar ik ben daar geen held in, dus moet hubby dit doen :D

11. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind het super leuk!

En hier in Nederland is dat ook niet ongebruikelijk hoor, al hoor ik steeds vaker dat mensen het niet doen. Wij wel! Alleen geen doopsuiker, maar meer een klein kadootje. Als je op google zoekt naar geboorte bedankjes kom je de leukste dingen tegen :D

12. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb alles zelf gemaakt. Heb potjes gekocht bij een imker, dan appelgelei gemaakt. Daar een appelstofje overheen en dan een kaartje ontworpen om eraan te hangen. Voor de kids appelsnoepjes in een doorzichtig doosje gedaan en daar een badge/pin aan gehangen met haar naam. Voor mijn stiefzoon zijn klasje heb ik, een wikkel gemaakt om rond een doosje pringles te doen. 3 weken aan alles gewerkt, maar wel helemaal zelf gedaan, zelfs appels geplukt voor de gelei. Geboortekaartje ook zelf ontworpen, allemaal in thema van de doopsuikers. Ik was klaar rond 35/36weken. Maar zat dan ook al thuis met 30 weken. Als ze volgende week week geboren is, post ik graag foto's. Succes!

13. nieuwemoeder97

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw ja dat wel ik wel zien dan! Jij ook succes alvast met de bevalling!

14. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt. Jij ook succes met het maken he!

15. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik ben beginnen rondkijken rond 20 weken (na de echo). Materiaal (verpakkingen, cadeautjes, lintjes en labels) besteld en gekocht rond 25-26 weken, doopsuiker gekocht rond 34 weken. En diezelfde week hebben we alles ook afgewerkt, incl. naamlabels (datum zet ik er nog bij op in het ziekenhuis) en cadeautjes voor de klasgenootjes. Uitgangspunt was alles klaar te hebben ongeveer 1 maand voor de bevalling (ben al altijd vroeger bevallen).

Vorige keer hadden we alles klaar rond de 30 weken, omdat ik dacht iets eerder te bevallen dan de 37 weken die het uiteindelijk werden. En alles was nog vers. Dus iets eerder beginnen is geen bezwaar. Wel op voorwaarde dat je alles goed droog en donker kan bewaren, en dat de verpakkingen redelijk goed afgesloten zijn. Met zakjes zou ik dat minder goed durven.

Ik vond het maken van doopsuiker altijd heel fijn, en het hoort voor mij bij de voorbereidingen op de bevalling. Veel plezier ermee!

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben het ook zelf gemaakt. Was klaar rond 36 weken ofzo, dacht ik.

17. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Wij hadden kartonnen doosjes met suikerbonen , met een houten naamlabel aan. Voor de kindjes hadden we potjes met snoepjes, ook met houten naamlabel.
    Ik had alles klaar nog voor de 30 weken (weet het niet exact meer).
    Maar goed ook, want met 32 weken lag ik plots in het ziekenhuis. ;)

Ik had er trouwens geen datum op staan hoor, vind ik niet nodig. Hier stond er enkel haar naam op.

18. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Wij wisten niet wat het ging worden beide keren, dus de naamkaartjes telkens nog in het ziekenhuis geschreven en eraan gehangen :)
    Beide keren zakdoeken (verschillende kleuren) met boontjes in, voor kids, minisetje zandbakspeeltjes met smarties, 2e keer drinkbusjeshouder met busje melkdrank (zie mijn nickname ;) )
    Nu ben ik nog volop inspiratie aan het zoeken, ik ga vermoedelijk zelf een zakje naaien dat daarna nog als portemonneetje kan gebruikt worden, voor de kids nog inspiratieloos (al lijkt het appelthema van e1ke met ook heel tof!)

19. nieuwemoeder97

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aan de gene die hier op gereageerd hebben, en die al hun doopsuiker bij hun vorige kindjes hebben gemaakt, ik zou zeggen: Toon aub foto's.
    Want het klinkt allemaal super!

Wij hebben vandaag alles klaar gemaakt. we zijn er maar de ganse dag aan bezig geweest :D maar ja, ben niet snel tevreden. wij hebben
    5 verschillende doosjes, qua kleur en vorm. en bij 1 soort heb ik alle lintjes er terug af gedaan en anders geknoopt, want het zag er onverzorgd uit, slordig. Hubby heeft goed geholpen, want voor het werk hebben we dozen, en daar heeft hij dan lint aan geplakt, zodat dit een strik vormt. Na de bevalling zet ik dan wel foto's op.
    Ben tevreden en gerust, en dat is het belangrijkste. :D

Nog iets dat ik kan doorstrepen op mijn lijstje :D

20. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heb je een foto?
    Ben erg nieuwsgierig geworden!:D

Deel Deze Pagina