Hm, ik ben ff in de war.. haha.. Ik was vanmiddag in een baby speciaal zaak om een Koeka wiegdekentje te kopen. De verkoopster begon over wat voor dekentje ik er dan onder heb. Nou, dat is gewoon een wiegdeken, 100% katoen..lijkt op fleece. Die heb ik gebruikt bij mijn eerste. Toen was het mei en warm, dus genoeg gehad aan dat dekentje. Omdat ik nu in februari ben uitgerekend heb ik er dus een deken bij gekocht. Nu zei de verkoopster dat zo'n wiegdeken die ik heb niet genoeg is. Toen kwam ze met allemaal (dure) "dikkere" dekens aan... Ik heb gezegd dat ik daar ff over na zal denken en heb alleen het Koeka dekentje gekocht. Nu is mijn vraag, is dit echt te koud? Een lakentje, gewone wiegdeken en het koeka dekentje. (Flanel)
Hier slaapt DL onder een fleece deken met een lakentje, daaronder een pyjamaatje en als deze dun is een romper met lange mouwen. Dl is een koukleum maar slaapt heerlijk zo. Ik vind alle baby dekens veel te duur dus hebben we juist een aantal fleece dekens gekocht.
Fleece dekentjes mogen niet toch? De dekentjes zijn idd wel prijzig allemaal. Ik las dat veel mensen ook wel de dekens dubbelvouwen (dat doe je toch gauw, omdat je het bedje kort moet opmaken) Dus ik zei dat tegen die verkoopster en vroeg of het dan wel warm genoeg is. Zei ze heel sarcastisch "Ja als je wiegendood wil creëren wel ja" Nou... vond het maar een rare verkoopster :/
Ik hoor altijd van iedereen dat het katoen moet zijn. Ik heb een deken van100% katoen van fabulous goose en een deken van Aden en Anais. Daarnaast gebruik je ook kruiken.
Ja, dat zeg ik indd.. ik heb gewoon zo'n standaard wiegdekentje, 100% katoen. Maar volgens de verkoopster is dat niet warm genoeg. (Lakentje + gewone wiegdeken + Koeka wiegdeken. En idd kruik, de zensy heb ik)
Volgens mij probeert de verkoopster gewoon te 'verkopen'.. kan me niet voorstellen dat je zoveel nodig hebt joh.. als je de kleine een rompertje aan doet met lange mouwen en een pyjamaatje dan heeft hij alweer een laagje meer en net of het ijskoud is in huis... waarschijnlijk wilde ze je gewoon wat extra aansmeren (met de gedachte; ze koopt al vrij 'duur' van Koeka dus daar kan wel iets bovenop ofzo).. Vooral als je ook nog aangeeft dat je kruiken gebruikt..
Als je filmpjes bekijkt van kraamzorg organisaties dat zie ik alleen een lakentje en 1dekentje wat dubbel gevouwen wordt.. Dus ik snap 2 dekentjes sowieso niet?
Wij hadden zoontje warm ingepakt en met lakentje en dubbelgeslagen deken ( kort opgemaakt). Had 2 wafeldekentjes van leen bakker gekocht. Maar meneer wurmde zich er telkens uit. Zodra hij in maat 56 zat meteen in slaapzak gedaan. Eigenlijk heb ik maar 1 deken ongeveer 2 maanden gebruikt :x
Ik heb 2 wollen dekentjes over elkaar, met daaronder uiteraard een katoenen laken. Slechts 1 deken en ook nog alleen katoen vind ik vrij koud ja. De verwarming aanzetten in de slaapkamer is niet gezond he.
ik heb katoenen fleece dekens. Ik vind koeke er leuk uitzien maar veel te duur. En eigenlijk vind ik ze niet warm aanvoelen..
Ik heb er nu een koeka teddy deken er dubbel op liggen. Als het te koud blijkt kun je er altijd nog een extra dekentje of wikkeldoek opleggen.
Toevallig maandag nog erover gehad met de intake van de kraamzorg. Fleece mag absoluut niet, alles MOET katoen zijn. Aangezien het ledikantje heel laag opgemaakt moet worden (zodat de kleine niet onder de dekens kan kruipen) kan je zo'n katoenen deken gewoon dubbel doen, daaronder nog een lakentje en de kleine natuurlijk een pyjama aan. Dat schijnt dan toch genoeg te zijn.
Ik heb ook maar 2 dekens, gewoon de standaard wiegdekens van prenatal. Er is verwarming in de slaapkamer en als het toch te koud wordt, is er altijd nog de mogelijkheid voor een extra laagje kleding en een mutsje. De dekens die ik nu heb, kunnen ook in de reiswieg van de kinderwagen en mocht ik aan 2 te weinig hebben, dan haal ik er toch 1 bij? Tegenwoordig hebben winkels hele ruime openingstijden en bovendien, ik heb een wasmachine hoor Als je denkt dat je het redt met de deken(s) die je hebt, echt niks aan laten smeren. In de winkel willen ze zoveel mogelijk verkopen (wij hadden een personal shopper op afspraak omdat we echt alles in 1x wilden halen. Ze heeft aardig wat keren nee gehoord en hoe vaker ze meldde dat ze het zelf ook zo vaak had gebruikt, hoe sneller wij het nut er juist niet van in zagen). Succes en veel plezier met het shoppen!
Dit dus.. Hier gaat de verwarming niet op 0 's nachts, dus zo koud is het ook weer niet.. En dubbelvouwen deden wij ook in het begin altijd, nooit een probleem hoor, ook niks over gehoord van de kraamzorg..
Ik heb de Koeka teddy wiegdekentjes, ik vind net dat ze wel warm genoeg aanvoelen! Daaronder leg ik een lakentje.. Baby slaapt toch in een romper + pyjama en ev. nog een slaapzak denk ik 2 dekentjes lijkt mij te warm! En inderdaad, fleece mag normaal gezien niet, dat ademt niet.. Dus om te slapen zou ik dat niet gebruiken Heb er wel eentje gekocht voor in het ziekenhuis en om haar hier thuis lekker in te wikkelen
ik heb precies hetzelfde als jij en bij mij is de kraamzorg als langsgeweest voor een intake en was alles prima, ook de zensy kruik.
Ja, ik was net bij een vriendin en die heeft ook precies hetzelfde. Was ook goed! Nou, mooi. Dan ga ik er niet nog een dikke deken bij halen.
Ik heb de winterslaapzak, de winterdeken en het gewone dekentje van Jollein, de 'kabel' serie. Lijkt mij allemaal warm zat.