Huilbaby

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Wupje, Oct 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wupje

Wupje VIP lid

Jan 24, 2008
    6,406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi,
    Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Sinds een paar dagen is ons zoontje veranderd in een huilbaby. Hij wil de hele dag niet in zijn eigen bedje slapen en alleen maar bij ons op de arm in slaap vallen.
    We proberen hem echt rust en regelmaat te bieden door na het voeden soms nog even in de box om te spelen maar daarna als hij gaapt weer terug in bedje te leggen. Dit gaat dan niet goed, hij gaat huilen en kan dit soms meer dan een uur volhouden met als gevolg dat je er niet meer tegen kunt en hem toch maar weer oppakt.
    's nachts slaapt hij wel goed door, maar overdag is het een drama. Wij bakeren hem in als hij in zijn bedje ligt met een flanellen luier.
    Hoe kan ik proberen dit huilen weg te krijgen?
    Alvast heel veel dank!

Liefs Wendy

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Meestal praat je over een huilbaby als ze een aantal weken achter elkaar minstens drie uur op en dag achter elkaar liggen te huilen.
    Ik begrijp uit bovenstaand verhaal dat je zoontje eerder wel goed sliep.
    kan het niet zo zijn dat je zoontje in een sprong zit?

Ilja

3. Wupje

Wupje VIP lid

Jan 24, 2008
    6,406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi Kwebbeltje

het lijkt er idd op want de laatste 2 dagen slaapt hij in elk geval weer in zijn bedje en is het huilen ook minder geworden :D

Wel nog een ander klein vraagje; mag je een puckababy zonder medisch overleg gebruiken? Ik denk dat dit voor Kyano namelijk veel rustiger slaapt aangezien hij dan niet meer zoveel met zijn armpjes kan bewegen.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Fijn dat het slapen weer wat beter gaat. Volgens mij kan je die puckababy's zo gebruiken. Maar heb er zelf geen ervaring mee.

Ilja

Share This Page