Ik moet onverwacht morgenavond koken voor 10 man, dit gaat naar eenlocatie en moet dus koud zijn want het blijft niet warm . Nu zat ik dus te denken aan een koude pastasalade, wie heeft er een lekker, goedkoop en snel recept? Maak er ook kippenpootjes bij maar verder eebeetje inspiratie loos. Andere suggesties zijn ook welkom .
Ik maak in de zomer regelmatig 1 die bij iedereen in de smaak valt!! 2 of 3 granny smith appels 1 prei Stuk of 6 stengels lente ui Ijsbergsla Augurk Zilveruitjes Hamblokjes Olijfmayonaise Peper en zout 1 pak gewone witte macaroni (die halve rondjes) Alles klein snijden en bij elkaar voegen (zou de appel als laatste doen) ondertussen de macaroni gaar koken en als dit gaar is afgieten en goed naspoelen met koud water tot het koud is. Alles in een grote pan door elkaar spatelen en op smaak de olijfmayonaise toevoegen (bij een grote pan gaat bijna de hele pot wel op maar begin niet met teveel, je kan altijd nog toevoegen) voeg ook naar smaak de zout en peper toe en laat het goed koud worden in de koelkast!! Ik ben meestal tussen de 10 en 15 euro kwijt voor alles en ongeveer 1,5 uur werk.
- Pasta ( uiteraard) Wat voor past maakt niet uit - Ui - Champignons ( vooraf bakken) - Rucola of gemende sla - Spekjes of hamreepjes - Paprika - Komkommer - Bieslook en/of basilicum - Mozzarella - eventuele andere groenten wat je lekker vind ( tomaat, radijs etc) Als dressing heel simpel olijfolie, peper en zout!
Maaltijdsalade met tonijn, deze valt hier erg in de smaak Pastasalade met tonijn - Recept - Allerhande - Albert Heijn
Pasta! Tonijn Tomaat en/of gedroogde tomaat Komkommer Ui Rucola (fijn gesneden) Knoflook Kappertjes Scheut olijfolie peper zout tabasco en klaar
Hier eten we regelmatig Penne pasta met - Gekookte eieren - Rucola sla - Feta kaas - Komkommer - Cherry tomaatjes - Uitgebakken spekjes De penne gekookt in water met een boullion blokje en de dressing soms gewoon sla saus en anders ook honing nog wat dressing haha Succes!
Ik maak het altijd zo; Gekookte penne Blikje tonijn Blikje mais cherry tomaatjes zakje rucola (of een mengsel van meerdere sla door elkaar) Boursin Cuisine 2 rode uien Alles lekker door elkaar mengen! Hier zijn ze er dol op. Vooral Mira!
Pasta Rucola Macademia noten Gerookte kipfilet stukjes Potje Pesto ( groot) Tomaatjes Kaas Alles door elkaar en hmmmmmm......
Oh ja je kunt er ook een (paar?) lepel(s) yofresh of Slanke mayo door doen als je het iets smeuïger wil hebben..
Pesto Tomaat Mozzarella Tonijn uit blik Ui Bosui Komkommer Slasaus Avocado Alles mengen met de pasta. Beetje zout en peper erdoor en klaar
Hier laatst een van de Allerhande-site gemaakt. Staan écht aanraders op als je even zoekt op pastasalade. Ook hele snelle en goedkope.
paprika pasta salade: fusili pot geroosterde paprika's met knoflook in olie zak spekjes kipfilee in blokjes ui rucula sla melange ( met ui) Pasta koken koud afspoelen Kipfilee in blokjes met ui en knoflook aanbakken halve pot paprika's pureren met staafmixer andere helft in stukjes snijden en door pasta doen spekjes erdoor lekker een dag van te voren te maken zodat smaken lekker doortrekken halfuurtje voor opdienen uit koeling halen sla erdoor en eet smakelijk. eventueel kan je er nog (rauwe) paprika doordoen of een nog wat champiogns
Wat super al zoveel reacties zal zo eens kijken welke ik ga maken, zitten al goede bij, meer suggesties zijn altijd nog welkom
Een rijstsalade! Hij is hemels! Je hebt nodig: Rijst, gekookt en afgekoeld ui paprika ham (vleeswaren of blokjes) Ananas (vers of uit blik) Gebakken ei (omelet) Dressing van chilisaus, gembersiroop en het sap van de ananas uit blik Snijd de ui en de paprika en kleine blokjes. Ook de ham in reepjes of blokjes. Bak de omelet en snijd die in reepjes. Meng alles door elkaar en doe als laatste, net voor het opdienen, de dressing erdoor. Ik hou er van!
ik maak deze regelmatig in de zomer; pasta (ik gebruik altijd fusili) blik halve perziken 3 bosuitjes gerookte kip cashewnoten selleriesalade Pasta koken en de rest in stukjes snijden en dan alles door elkaar mengen (selleriesalade gooi ik niet een heel bakje erdoor hoor, gewoon een beetje op gevoel) Heel makkelijk en lekker! succes!
Penne pasta Gerookte zalm Rucola sla Feta Olijven Pijnboompitten Zongedroogde tomaatjes Kaassnippers (ligt bij de geraspte kaas, zijn beetje platgeslagen vierkante snippers, sorry weet ff niet hoe het heet. Zwart zakje bij de AH) Alles ff mengen samen met truffelolie... Smullen maar
Pastasalade 500 gram pasta 2 blikjes tonijn (op olie of op water) handje vol kers-/romatomaatjes, doormidden gesneden 6 zongedroogde tomaten op olie, in reepjes 5 lente-uitjes, in ringetjes handje zwarte olijven (zonder pit) klein bosje verse basilicum, grof gesneden of gescheurd 4 hardgekookte eieren, in vieren gesneden 5 eetlepels extra vierge olijfolie 2 eetlepels rode wijnazijn 2 volle eetlepels pesto (potje of zelf gemaakt) 2 teentjes knoflook, uitgeperst zout en versgemalen peper De dressing van olijfolie, pesto,knoflook en rode wijnazijn meng je met de staafmixer, waardoor de dressing romig wordt. Mijn man houdt helemaal niet van pastasalades, ik vind ze heerlijk!, maar deze eet hij enorm van!
Sla. Gebakken spekjes. Kleine stukjes gerookte zalm. Paar uitgebakken spekjes. Remia doorzichtige dressing met tuinkruiden. Tomaat. Augurk. Ei. Stukjes kaas. Mmmmm
Twee maken?? Ik denk dat wij de hele week pastasalade gaan eten . Heerlijke recepten staan er tussen!