'Deksel' ipv. 'lid'?

Discussie in 'Over deze site' gestart door hummeltje5, 19 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.152
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Was net even in dit onderstaande topic aan het kijken en toen viel het me op dat de leden daar 'deksel', VIP-deksel' en 'bekend deksel' werden genoemd (onder hun avatar).

    Bij een willekeurig ander topic wat ik daarna heb aangeklikt stond er wel gewoon 'lid'.

    Nou weet ik wel dat een ander woord voor deksel, lid is (of andersom, het is maar hoe je het bekijkt), maar vroeg me af hoe dat zo in ene kan.

    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/weer-frankrijk.723363/

    PS: ik heb datzelfde topic in korte tijd nu 3x bekeken en de 3e keer zag ik wel weer gewoon 'lid' staan.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik had dat in een forum topic over Duitsland :D Het zou met een vertaalmechanisme te maken kunnen hebben. Bijvoorbeeld in google kunnen zitten ipv deze pagina zelf.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Een paar jaar geleden is hier ook een keer een topic over geweest, dus je bent sowieso niet de enige die het heeft (gehad). Misschien is het nog terug te vinden.
     
    citroenrasp en hummeltje5 vinden dit leuk.
  4. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.564
    4.384
    113
    Ik heb in het betreffende topic gereageerd dus als het om mijn post ging: ik heb al mijn telefoon/pc instellingen op Engels staan, dus misschien ligt het daar aan? ('lid' is 'deksel' in het Engels). Of wellicht een storing in de vertaalfunctie van het forum (als ik het me goed herinner was het forum ook in eerste instantie Engelstalig opgezet)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ach, zolang het niet naar het mannelijk lid wordt vertaald...
     
    Ingeltje en GroeneBomen vinden dit leuk.
  6. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Op ieder potje past een deksel:p
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.031
    5.175
    113
    Je hebt dan inderdaad een soort vertaler aanstaan in je browser, of een vertaler in de forum-software - onbekende woorden (die geen Engels zijn) worden dan met rust gelaten, maar ‘lid’ wordt naar het Nederlands vertaald als ‘deksel’. Sommige leenwoorden worden dan ook heel grappig vertaald :D
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina