Kijk dat bedoel ik! Dat is pas een mooie plank, lijkt net alsof ie erbij hoort! Dat met die handvaten vind ik echt mooi gevonden zeg! Alle andere opties gaan denk ik niet werken voor onze katten, het zijn binnenkatten dus ze uit de woonkamer houden is geen optie... Een van m'n katten heeft ook vaak zo'n bui, dan gaat die staart de lucht in en raast hij door de hele kamer en over de box, en laat zich dan uitglijden met z'n nagels uit, dus ben bang dat die zich dan niet laat weerhouden door een stukje stof eroverheen haha... Maar de plank zoals van SanneT is echt wat is bedoel! Thanx!
Ja idd, das waar in de zomer meteen goed om vliegen etc weg te houden. Tja zou kunnen, maar vind dat niet zo heel mooi. Daarbij zou ik bang zijn dat de kinderen hem om kunnen trekken zegmaar. En denk ook dat wanneer hij aan een piekstok hangt, en je maakt hem strak onder de boxpootjes (ivm in de box zakken of in de box trekken door kindje) die piekstok dat niet gaat houden. Maar geen idee ! Gaf enkel een tipje !
Gewoon even de maten opmeten, naar de gamma en opmaat laten zagen... op de onderkant van die tochtstrips plakken (tegen het krassen op de box), mooie handvaten erop, en klaar! Echt ideaal! Het ziet er nog best mooi uit, kat-proof en zo opgetilt en verwijderd!
Hier ook 2 katten en ik moet nog ervaren hoe ze ermee om gaan. Gelukkig zijn het hele schappelijke beesten die ook niet op onze (eetkamer)stoelen of de tafels liggen, dus wat dat betreft heel braaf. Over het algemeen komen ze niet waar ze niet mogen komen. Zijn ook geen slopers, dat scheelt (exotics). Maar als wij weg zijn, kunnen ze ook niet in de woonkamer, scheelt al een hoop natuurlijk.
Hoe handig! Ik was daar nog niet opgekomen. Gelukkig is mijn man ook wel handig, dus ik denk dat er ook hier wel zo'n plank komt!
hier ligt er aluminiumfolie in het wippertje, een speelgoedbeest met ratels in de kinderstoel en een plastic zeiltje in de box. we hebben 3 katten
Wij hadden een van de boxkleden in een plastic verpakking gekocht die nogal kraakte. Die plastic verpakking legden we steeds in de box als onze zoon er niet in lag. Hielp ook goed. Nu blijven ze uit zichzelf weg uit de box.
Nou ik heb in het begin heel fanatiek vanalles gedaan...en dat hielp ook! Maar nu heb ik er geen zin meer in! Hahaha! Finn kruipt ook op de grond en daar komende katten ook! Het is niet de bedoeling dat ze erin gaan hoor! Begrijp me niet verkeerd! Maar ze snappen het nu wel! Op 1tja na dan...die gaat er wel eens in...maar ook echt maar af en toe. 's nachts zit die ook buiten of boven....dus niet in de woonkamer! Maar die tip van dat hoeslaken ga ik zeker even proberen! @Sanne..dat deksel is zeker mooi zeg! Maar waar laat je het als hij eraf is?
@sarah84, inprincipe zetten we de deksel achter de box, vanwege de plint op de vloer staat de box 1,5cm van de muur af, genoeg plek voor de plank! maar vaak zet ik hem gewoon tegen de muur aan, achter bij onze eettafel..
Goh, daar had ik nog niet eens eens aan gedacht . Wij hebben ook 2 katten en ik kan me nu al zo een voorstelling maken dat hun prinsheerlijk in de box liggen haha. Dat van die plank vind ik wel een goed idee. Het hoeslaken ook wel, maar als ze daar op springen zakt dat toch ook weer in?
nou de plank is er hoor! Of beter gezegd, twee planken naast elkaar met handvaten. Leek me wel makkelijk omdat ze dan naast de bank kunnen staan, wordt het niet zo hoog. Maar ik wil er eigenlijk nog een scharnier tussen maken zodat het eigenlijk 1 plank is die je kan opklappen. Maar ik heb m wel heel erg afgekeken van SanneT !
het is echt ideaal! nijntje, jouw idee om er 2 van de maken is ook goed, is ie niet zo groot! Succes met maken allen!
Ik heb ook altijd een ledikant-hoeslaken over de box gespannen. Nu was er nog 1 kat die er dan alsnog in ging liggen alsof het een soort hangmat was, maar het bleef wel op zijn plek en geen haren op het boxkleed.
Oh, en als de katter alsnog wagen om erin te springen in een onbewaakt ogenblik dan hebben we een plantenspuit binnen handbereik, dat wil wel helpen hier. Succes met je plank, ziet er mooi uit!