Wat gebeurt er bij intake Geertgen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Annedore, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nog vijf weken en dan hebben wij de intake bij st. Geertgen.
    Langzaamaan beginnen de zenuwen te komen. Tot nu toe heb ik mij nog niet heel erg verdiept in wat ons te wachten staat.
    Nu merk ik dat ik het wel fijn zou vinden om wat ervaringen te horen van dames die bij Geertgen zijn/zijn geweest.
    Wat kan ik verwachten van de intake?

Hoewel ik zelf PCO vermoed (overbeharing, overgewicht, zeer onregelmatige cyclus, geen eisprong kunnen ontdekken), lijkt het me niet dat je na afspraak 1 al weggaat met een diagnose, toch?

Wie o wie, wil haar ervaring(en) met mij delen in dit topic?

Ik weet dat er een topic is over Geertgen, maar daar vind ik niet terug wat ik graag zou willen weten.

Groetjes Annedore

2. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hallo,

Ik heb afgelopen vrijdag de intake gehad.(wel kwamen wij van een groot ziekenhuis af dus wisten we al dat ik pcos heb) Het is daar erg prettig binnenkomen.Erg huiselijk allemaal en alle mensen die daar werken zijn ook allemaal even aardig.

Wij kregen eerst een soort van rondleiding van de receptioniste. Er werd gezegt waar we wat te drinken konden halen en noem maar op.

Toen mochten we na heel kort wachten mee met een medisch assistente die al onze gegevens nog eens deed controleren. Zou er iets niet kloppen dan kan dat meteen veranderd worden. Daarna weer even wachten in de wachtkamer. Leesvoer genoeg dus dat is geen probleem.

Na even gewacht te hebben volgde er een gesprek met de fertiliteitsarts. Bij wie hebben jullie de intake? Wij hebben dokter ruis gehad en die is lekker relaxed en maakt tussendoor ook grapjes zodat je je snel op je gemak voelt. Ook dragen ze er geen witte jassen.

Na het gesprek met de dokter hebben we nog een uitleg gehad van de medisch assistente over de medicijnen die ik ga gebruiken en ze wilde weten of alles duidelijk was en of we nog vragen hadden. Ook maakte ze toen meteen de vervolgafspraak.

Kortom: wij hebben dit als zeer prettig ervaren!

Heel erg veel succes meid en als je wat wilt vragen kun je me een pb sturen.

minniemouse

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Oja enne bij geertgen doen ze helemaal niet moeilijk over je gewicht. heb zelf ook overgewicht maar hebben daar niks over gehoord of wat dan ook. Volgens dokter ruis moet iedereen een kans krijgen. Of je nu slank of wat voller bent. Als je al je hele leven voller bent kun je dat er niet ineens vanaf krijgen werd er gezeg door de assistente.

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij hebben de afspraak ook bij dr. Ruis. Wat jij beschrijft klinkt goed.
    Jij hoefde dus niet meer helemaal onderzocht te worden, want je had al een diagnose. Dus het zal voor ons wel anders zijn dan.

Heel veel succes met zwanger worden in 2010!

Groetjes Annedore

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ook dat had ik al begrepen, alleen voel ik me weer een soort 'uitzondering' omdat ik niet een beetje te zwaar ben, maar een bmi van 47 heb momenteel :( (hij was over de 49, dus gaat de goede kant op).

Deden ze bij jou in het ziekenhuis wel moeilijk over je gewicht?
    Wat deed jullie besluiten voor Geertgen te kiezen?

Groetjes Annedore

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Bij ons was het zo dat we in een ubergroot ziekenhuis waren en er waren maarliefst 16 gyneacologen in opleiding. Die kregen we dus steeds. En de ene zei dit en de andere zei dan weer wat anders. Ik heb vorig jaar een mk gehad en toen durfde er dus 1 te zeggen: goh ik zie dat je een soort van zwanger bent geweest.........toen zakte mijn broek af natuurlijk. Daarna zijn er nog wat dingen voorgevallen en steeds weer iemand anders die we hadden. En als je 16 gyns hebt en ze zeggen steeds wat anders dan weer je ook niet meer zo goed wat wel en wat niet goed is.........

dr ruis is wel goed! dat is de grote baas daar zeg maar. ik heb ook overgewicht en heb eerst in het andere ziekenhuis moeten werken aan mn gewicht. terwijl volgens dr ruis het zo is dat als je pco hebt het ooknog eens veel en veel moeilijker is om af te vallen doordat je hormoonhuishouding in de war is. Werd voor mij meteen een soort bevestiging waarom al dat lijnen en zelfs via de dieetiste niks hielp. Of alleen maar een beetje maar dat was nooit goed genoeg.

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Jeetje minniemouse, wat een naar verhaal van dat grote ziekenhuis. En wat een gevoelloze opmerking is er gemaakt zeg! Ik kan me voorstellen dat je je daar niet meer prettig voelde!

Afvallen wil hier dus ook niet echt lukken. Ik wil wel, voor mijn gezondheid, maar het is zó moeilijk. Ook al diëtiste en van alles geprobeerd, maar telkens na een kilo of 8 stagneert het. Ik ga nog wel door met afvallen, maar ik laat het krijgen van een kindje er niet meer van afhangen. Nu maar hopen dat dr. Ruis het met me eens is :)

Groetjes Annedore

8. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    die zal er zeker mee eens zijn meid! en volgens hem ligt het toch echt aan de hormonen dat het afvallen niet lukt.

ik stuur je even een pb.........en dan ga ik weer werken.

knuffel! minniemouse

9. Hoi Annedore,

hier ook pco en bekend bij Geertgen. Voor mijn zoontje ben ik daar al geweest (nu dus ruim 2 jaar geleden). Destijds is daar pco geconstateerd.
    Bij de intake (ook dr R.) werd er naar het verhaal geluisterd en werd beleid afgesproken. Door de assistente werd na de afspraak bloed geprikt (hormonen, schildklier etc).
    Kort daarna konden we terugkomen voor een zaadcontrole en een echo (begin van de cyclus) en we hebben nog een samenlevingstest gekregen. Een paar weken na de eerste intake, hadden we een diagnose en de volgende cyclus kon ik direct starten met Clomid!
    Nu voor een brusje ben ik er weer heen gegaan. 2 weken terug intake, morgen beginnen met Clomid. Ik ben er echt heel erg over te spreken!

Heel veel succes!!

Deel Deze Pagina