Hoe belangrijk is DE trouwjurk?

Discussion in 'De lounge' started by Cjb, Oct 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cjb

Cjb Actief lid

Nov 26, 2011
    209
    0
    0
    #1 Cjb, Oct 29, 2013
    Last edited: Oct 29, 2013
    Ik zit met een dilemma. 6 maand geleden zijn mijn vriend en ik verloofd. Nou was het de bedoeling dat we de trouwerij klein zouden houden (eerst zou er niet eens een jurk komen). Maar het werd toch een beetje groter dan de bedoeling was hihi. Dus opzoek naar een goedkope trouwjurk. Nou zijn er op het internet heel veel te vinden maar ik wou het toch mee gemaakt hebben om met moeder, zus en vriendinnen jurken te passen. Ik heb heel wat jurken aan gehad en in een klein boetiekje heel romantisch heb ik DE jurk aangehad. Een prachtige jurk waar ik me echt geweldig in voelde. Maar helaas ruimschoots buiten budget. €1500,-!! Dus losgelaten en via het internet een jurk besteld van nog geen €200,-. Nou is dit niet een rare jurk maar helaas niet zo als op het plaatje, hij is simpel in elkaar gezet en hij zit me niet mooi. Nou wist ik natuurlijk dat ik dit risico liep en had elke keer in mijn hoofd van lossen we wel op. (moeder is handig.) Maar nou blijft dus elke keer die andere jurk in mijn hoofd spoken. We zouden het eventueel kunnen betalen maar het is meer heb je het er voor over. Vriendlief vind het belachelijk ik in eerste instantie ook maar hoe langer ik er over na denk. Ik WIL die jurk!! haha.. Wat nu te doen.. Is het het waard? Hoe duur was jullie jurk? Lig je aan het eind van de dag op bed met het gevoel zoveel geld voor 1 dag?! Of had je het zo weer gedaan?

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Voor mij persoonlijk is het heel erg belangrijk. Het is symbolisch én het is de enige keer in je leven dat je die veel te dure droomjurk aan kan doen!

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik ben zelf niet getrouwd, maar mijn budget is 1500 euro. Mijn zussen hadden hetzelfde budget (en ook uitgegeven) en mijn broertje heeft ook ruim 900 euro neergeteld voor zijn maatpak.

4. rums

rums Niet meer actief

Oei heel lastig dat! Daarom wou ik naar een klein zaakje en de zekerheid hebben dat ik niet een te dure jurk zou aankrijgen want inderdaad als je eenmaal DE jurk hebt zet 'm dan maar uit je gedachten. Mijn jurk kostte uiteindelijk 850 en was DE jurk voor mij.
    Misschien inderdaad toch maar opzij zetten want 1500 euro is een heleboel geld als je het klein wou houden.

5. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik vond het toch wat minder belangrijk. Heb echt een jurk binnen mijn budget gezocht. Voor 350 euro was ik klaar. Had het geld er echt niet voor over...

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier was mijn jurk inclusief verstellen en de lingerie erbij ongeveer het zelfde,persoonlijk vond ik het wel waard,ik ben van plan om het ook bij die ene keer trouwen te houden dus ja ik vond het het geld waard!hier ook veel envoloppengeld gekregen als cadeau dus uiteindelijk waren we minder kwijt dan begroot.we hebben ons budget zelfs al tijdens het plannen omlaag gesteld en zaten daar uiteindelijk zelfs flink onder.goed kijken wat je zelf kan doen en waarop bezuinigingen en het kan een prachtige dag worden.je moet je ook de hele dag comfortabel voelen.

7. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik zou het gewoon doen :)
    Denk dat je er anders altijd met een rotgevoel op terug blijft kijken. Niet de rest vd bruiloft, maar wel de jurk.
    Je weet hoe mooi je je voelde in die jurk en dat je dat bij de andere bij lange na niet hebt.
    Als je terug kijkt naar de foto's blijf je volgens mij altijd een naar gevoel houden als je niet bent getrouwd in de jurk waarin jij je gelukkig voelde.

Dus ik zou zeggen, ga voor die droomjurk! Ik denk echt niet dat je er spijt van krijgt.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Voor mij zou het belangrijk zijn; omdat ik die foto's 100 jaar lang ga bewaren, in huis hangen, in foto-albums stoppen etc. Ik hecht daar heel erg veel waarde aan. Maar ik ben zelf nog niet getrouwd; we sparen nog :D ;)

9. Pip89

Pip89 Actief lid

Apr 4, 2012
    155
    0
    16
    Ik heb een jurk van 1750 euro gekocht. Was niet van plan er zoveel aan uit te geven, maar uiteindelijk toch gezwicht. Het heeft 2 kanten.

Het is die ene bijzondere dag. Je staat vol in de aandacht, en ik wou graag een jurk waar ik me lekker in voelde. Ook zie je de foto's steeds terug...En ik ben er van overtuigd dat het de enige dag in je leven is dat je er zo mooi uit ziet:p

Aan de andere kant hangt de jurk sinds die dag aan de kledingkast in de hoes...Ik had ook schoenen van 220 euro, die doe ik ook nooit meer aan:p

tja...Koop een jurk waar je je zo mooi mogelijk en zelfverzekerd in voelt. Dat heeft niets met geld te maken. En heb je al bedacht dat je ook een jurk zou kunnen huren?

In ieder geval een hele mooie dag toegewenst!!

10. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik vond de jurk heel belangrijk.
    Je trouwt (als het goed is) maar 1x.
    Mijn jurk koste alles bij elkaar zo'n 2200euro, maar ik vond dat dubbel en dwars waard.
    Wil hem nog op een aankleedpop bij ons op de kamer zetten...........
    We zijn nu al ruim 5 jaar getrouwd, maar ik ben nog steeds helemaal weg van mijn jurk!

11. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Mijn jurk was 99,- en superleuk! Was officieel geen trouwjurk, maar meer cocktail...
    Heb er nog steeds geen spijt van, we wilden geen dure bruiloft.
    We zijn in een bakfiets naar het stadhuis gefietst en daar zou een dure jurk niet bijpassen. :) ( En de toeristen vonden het ook geweldig haha, ben in Delft getrouwd )
    Ik word nog steeds blij als ik de foto's terug zie.

12. Metire

Metire Niet meer actief

Ik ben ook helemaal verliefd op een jurk, maar die is nog wel wat meer dan 1500, doe er maar 3500 bij;) en dat heb ik dus echt niet voor 1 dag over.. helaas pindakaas :(

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb mezelf een budget gegeven van 200 euro, meer dan genoeg vind ik. Tis maar 1 dag en ik heb niet het gevoel dat ik me veel beter voel in een jurk van 2000... Maar, stel dat ik een fantastische jurk vind die 100 meer kost en ik vind die echt de bom.. Dan neem ik hem mee, maar dan houdt het wel op..

Maargoed, het is geheel jou keuze natuurlijk:)

14. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

Oct 20, 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het totaal niet belangrijk. Natuurlijk had ik wel een mooie jurk gewild maar omdat je je geld maar 1 keer uit kunt geven, heb ik het gewoon uit m'n hoofd gezet. Ik gaf dat geld liever uit aan ons nieuwe huis en inrichting. Daar heb je tenminste langer dan 1 dag plezier van. De optie huren is ook 'n goeie! Dan kun je wel 'n goed gemaakte jurk aan, maar ben je geen kapitalen kwijt aan iets wat je daarna nooit meer aan hebt. En je jurk inlijsten of op een paspop, heb ik persoonlijk niks mee.

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Misschien kan je de jurk ergens huren als je 1500 euro teveel vind?

16. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Die van mij was 125 euro (een echte trouwjurk, op maat gemaakt) en ik voelde me prachtig. Ik vind zoveel geld uitgeven aan een kledingstuk wat één dag gedragen wordt echt geldverspilling, maar ieder voor zich natuurlijk.

17. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    ik heb ook een jurk gehuurd voor onze bruiloft, helemaal geen spijt van! schoenen voor (geloof het of niet) 5 euro, hele mooie sjieke van een zaak die helemaal wegging en alles voor 5 euro de deur uit deed haha! dus dat was wel heel grappig!
    lastig dat je droomjurk maar door je hoofd blijft spoken..denk goed na hoe belangrijk het voor je is, en baseer daar je beslissing op! succes!

18. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ja is voor iedereen heel persoonlijk, ik heb voor 1500 een hele mooie jurk gekocht, en daarbij gewoon witte schoenen van 30 euro gekocht om het geheel wat minder te maken. Die schoenen (witte pumps met witte hak) heb ik gewoon via internet gekocht en heb ik deze zomer heel vaak aangedaan, onder jurkjes, rokjes en broeken. Dus eigenlijk waren de schoenen nog echt heel nuttig, beter dan de trouwschoenen die je daarna echt niet meer aan kan :)

19. Cjb

Cjb Actief lid

Nov 26, 2011
    209
    0
    0
    Bedankt dames voor jullie reacties! De meningen lopen heel erg uit èèn dus moet denk ik echt de keuze voor mezelf maken.. Ik heb de keuze eigenlijk al gemaakt ik wil de jurk heel graag en vind het ook belangrijk dat ik me goed voel.. Vriendlief snapt het alleen niet.. Ik heb nu toch een jurk.. Zo denk hij.. Hij heeft zelf een pak via mp die nieuw 1200 kosten maar nu dus maar 200.. Ik wil er geen ruzie over maken.. Hij wil het er eigenlijk niet meer over hebben.. Moeilijk! Als ik deze jurk kan vinden om te huren zou helemaal geweldig zijn.. Ik zal morgen eens opzoek gaan..

20. Cjb

Cjb Actief lid

Nov 26, 2011
    209
    0
    0
    Ik heb trouwens mijn schoenen ook via mp voor maar €25,- en mijn torselet ook via mp.. Dus dat is er al.. Ze gaf ook aan dat er misschien nog wel wat ruimte was om te onderhandelen.. Maar hoe krijg ik mn vriend zover.. zonder dat we er woorden over krijgen.. Hij gunt het me en ik verdien het zeker maar 1500 euro gaat hem te ver.. Wat heb ik daar nou aan:p

Share This Page