haaj dames iemand die een beetje hier verstand heeft van dromen?:] ik droomde dus dat ik in de 2e wereld oorlog zat.. en ik op de vlucht was voor duitsers. ik was dus blijkbaar joods in me droom? had een hond bij me.. alleen me hond moest ik achterlaten want die was erg verzwakt en de duitsers waren me op het spoor vond een nieuwe hondje die met me meeging dus ik had bij iemand aangebeld. en die gooide de deur voor me neus dicht omdat ik dus joods was zit al heel de dag te denken van wat zou het betekenen
o wat lastig zeg, heb zelf echt geen verstand van betekenissen van dromen, maar dit was geen leuke droom. knap dat je hem kan na vertellen, ik droom ook vaak, wordt wel eens huilend of zwetend wakker, maar kan het slecht navertellen.
zei ook tegen me vriend was zo raar leek echt of ik er bij was normaal onthoud ik ook weinig dromen werdt wakker ben gaan drinken en terug naar me bed gegaan.. toen niets meer gedroomd maar nu denk ik er toch aan:]
Apart zeg, ik heb een paar dagen geleden ook over de tweede wereld oorlog gedroomd. Ik droomde dat ik Joodse mensen ging redden die berecht werden. En dat ik later zelf snel op de vlucht moest na de redding of zo en dat mijn fiets weg was.
Ik heb ook vaak gedroomd over de tweede Wereldoorlog. Altijd was ik zelf joods, heel gek. Het is ook altijd op momenten dat we het helemaal niet hebben gehad over die tijd ofzo. Krijg er ook altijd zo'n naar gevoel van als ik eenmaal wakker ben.
Is er onrust binnen je relatie? Of heb je onrust binnen je relatie ervaren? Honden staan voor vriendschap, nieuwe vrienden maken op korte termijn. Een hond die bedreigend overkomt, staat veelal voor het feit dat je je niet prettig voelt in bepaald gezelschap. Het feit dat je de hond achterlaat, kan betekenen dat je iets ouds achterlaat en het nieuwe hondje staat dus voor vernieuwing hierin. Oorlog staat voor een minder fijne periode binnen huiselijke sfeer. Het kan zijn dat je iemand leert kennen op een manier die jij niet prettig vind. In je droom vlucht je hiervoor. De Duitsers en de Joden, dat mocht en kon toen niet. Is er iets op dit moment waarvan je weet dat het in figuurlijke zin "dodelijk" is voor waar je nu in staat? Bij wie belde je aan? Een deur die voor je neus dichtgegooid wordt, kan wijzen op een kans die je niet hebt gekregen of die je hebt gemist, maar kan dus ook weer staan voor een situatie of relatie waar je heel bewust een einde aan hebt gemaakt. Ik ken je verder niet natuurlijk, droomsymbolen hebben vaak ook nog een persoonlijke betekenis, maar misschien kun je hier wel voor jezelf verder op borduren.
Ik droomde vroeger regelmatig over de 2e wereldoorlog.. dat ik ook joods was en op de vlucht ging. Ik zag hoe mijn ouders en andere familie gedood werden uiteindelijk werdt ik ook gepakt en op een trein gezet. Deze droom heb ik heel vaak gehad...
Bijzonder! Ik heb zelf volgens mij nog nooit over de tweede wereldoorlog gedroomd. Kun je er op internet niks over vinden? Niet toevallig er laatste iets over gehoord of gezien?
Dromen betekenen in ieder geval eigenlijk nooit letterlijk wat je droomt, snap je? Op droominfo.nl kun je bepaalde onderwerpen uit je droom opzoeken en zien wat ze kunnen betekenen. Ik droom altijd heel raar, gestoord en overdreven. Ik onthoud ook alles en krijg ze overdag vaak als een soort van flashback weer voor me. Niet altijd even fijn. Ik ga nu in ieder geval minder vaak dood en ik hoef me ook niet meer te verstoppen in mijn dromen, sinds ik medicijnen gebruik tegen depressies
is zeker intressant nee geen spanning in mijn relatie in ieder geval gelukkig vond het wel heel bijzonder om zoiets te dromen eng heel raar:] toch nog best wat meiden die ook over de 2e wereld oorlog dromen
Ik denk dat dromen wel degelijk dingen laten zien uit je "vorige leven". Heel apart, echt zon droom waar je de hele dag aan blijft denken.
Dit denk ik ook. Ik droomde dezelfde droom vaak toen ik een best nog klein was. Bijna elke maand wel.
Nou ik had dus hetzelfde.. op een gegeven moment die plek ook gevonden en wist de weg uit m broekzak.. terwijl ik er nooit geweest was!
Ik denk dat je hier 2 symbolen uit moet halen Hond en oorlog Hond: [SIZE=+3]Honden[/SIZE] Een droom over een valse hond wijst op tegenstanders en ongeluk. Als een hond u vriendelijk gezind is wijst dat op de aanwezigheid van voordeel en vrienden. Dromen over een hond met goede eigenschappen geeft aan dat u geobsedeerd zult raken door grote rijkdom. Dromen dat een jachthond u achtervolgt wijst erop dat u voor verleiding zult bezwijken, waar u mogelijk aan onderdoor gaat. Dromen van kleine honden geeft aan dat uw gedachten en ideeën van een plezieriger karakter zullen zijn. Een droom waarin u door honden wordt gebeten voorspelt een woordenwisseling met een bekende. Magere en smoezelige honden wijzen op tegenvallende zaken en ziekte onder kinderen. Dromen over een voorstelling met honden geeft aan dat u vele en gevarieerde gunsten ten deel zullen vallen. Het horen van blaffende honden voorspelt negatief nieuws. Er volgen grote moeilijkheden. Honden die op vossen of andere dieren jagen wijzen op een ongewone alertheid op een breed terrein. Opgetutte honden als huisdier geven aan dat u van opzichtigheid houdt en dat de eigenaar van de honden zelfzuchtig is. Voor een jonge vrouw voorspelt deze droom dat zij iemand een warm hart toedraagt. Wanneer u angst heeft bij het zien van een grote waakhond wijst dat erop dat u moeilijkheden zult ervaren om boven het gemiddelde uit te komen. Als een vrouw hiervan droomt, zal zij een wijze en beschaafde man huwen. Het gegrom van honden geeft aan dat u bent overgeleverd aan de willekeur van de mensen om u heen en dat het binnen het gezin niet voor de wind zal gaan. Het aanhoudende gejank van een hond voorspelt dood of een lang afscheid van vrienden. Vechtende honden voorspellen dat u het onderspit zult delven bij uw tegenstanders en dat u een depressief leven te wachten staat. Vredige honden en katten die elkaar plotseling aanvliegen met ontblote tanden voorspellen dat u tegenslagen binnen de liefde zult ervaren, tenzij u een eind aan het gevecht weet te maken. Als u droomt van een vriendelijke witte hond die op u afkomt, staat u een overwinning te wachten, zakelijk of in de liefde. Voor een vrouw betekent dit dat zij binnenkort zal huwen. Dromen over een hond met meerdere koppen geeft aan dat u teveel hooi op de vork zult nemen. Succes hangt altijd samen met de concentratie van energie. Iemand die ergens in wil slagen dient deze droom ter harte te nemen. Een droom over een hondsdolle hond geeft aan dat ondanks grote inspanningen het beoogde doel niet zal worden bereikt en dat er ziekte op de loer ligt. Als u wordt gebeten door een hondsdolle hond wijst dit erop dat een bekende op de rand staat van de afgrond en er onheil in de lucht hangt. Als u alleen op reis bent en u wordt door een hond achtervolgd, heeft u krachtige vrienden en boekt u succes. Als in een droom een hond een kat doodt in uw aanwezigheid, dan betekent dat dat er onverwachte voordelen te behalen zijn. Als een hond een slang doodt in uw aanwezigheid zal het geluk zich aan u openbaren. Oorlog: [SIZE=+3]Oorlog[/SIZE] Dromen over oorlog voorspelt zakelijke tegenslagen en veel huiselijke onenigheid. Als een jonge vrouw droomt dat haar beminde naar het front wordt gestuurd zal zij iets slechts vernemen over zijn karakter. Dromen dat uw land een oorlog verliest geeft aan dat er een ommezwaai op zakelijk of politiek gebied te verwachten is. Uw belangen zullen hierdoor geschaad worden. Als u droomt van de overwinning zult u het zakelijk druk krijgen en een goed gezinsleven hebben.
Je geeft aan dat je bij een jonge vrouw aanbelt, met een kindje en ook zwanger. Kan het zo zijn dat jij bezig bent met nieuwe ideeën/plannen etc. (dus nieuwe dingen) waarbij het idee al geboren is (aangegeven door het kleine kind), maar ook nog volop in ontwikkeling zijn? (zwanger zijn staat vaak voor nieuwe plannen, die nog vorm moeten krijgen). Dat die deur dichtgegooid wordt, kan betekenen dat je daarin nog tegen gehouden wordt. Die jonge vrouw kan ook staan voor jezelf trouwens. Dat jij dus degene bent die nog onzeker is over het nieuwe. Dat je het spannend vindt, eng of wat dan ook. Daarnaast kun je inderdaad heel goed dromen over andere levens. Het kan ook puur verwerking zijn, al krijg ik dat idee niet bij deze droom. Symbolen hebben veelal een algemene omschrijving, maar zijn absoluut aan verandering onderhevig per persoon. Een goed voorbeeld is die deur die dichtgaat. Kijken naar andere details (dus bij wie bel je aan), geven vaak een ander licht op de droom. Gevoelens spelen ook een grote rol. Hoe voel jij je in een droom? Hoe word je wakker. Zo ook kleuren en beweging. Welke kleuren zie je? Gaan dingen snel of op een rustiger tempo? En zo zijn er nog veel meer details om op te letten.
Wow justme1974, leuk om jouw uitleg te lezen. Ik vind dat heel interessant dromen en hun betekenissen. Als ik ook nog eens rare droom heb ben jij de go to vrouw hier