Wij willen in november met zijn 2en naar parijs voor een lang weekend. Nou zie ik qua hotelletjes door de bomen het bos niet meer. We willen een typisch parijs hotel dus geen Ibis . Maar ook geen belachelijk duur hotel. (max 120 per nacht ongeveer) liefst dichtbij het centrum maar dichtbij een metrostation vindt ik ook prima. Iemand ervaring?
Wij hebben tijdens onze huwelijksreis gelogeerd in Timhotel Le Louvre. Het zijn kleine kamers, maar dat heb je eigenlijk altijd in de grotere steden. Maar we keken uit op een binnenplaatsje met van die gezellige plantenbakjes met geraniums. Het ontbijt was niet spectaculair maar wel lekker. Wat ons het meest aantrok is de ligging! Het ligt een straat achter het Louvre, de Champs Elysees is aan te lopen en zelfs de Arc de Triomph. In een zijstraatje zit (althans, 8 jaar geleden!) een knus Italiaans restaurantje. Ik heb trouwens even op Booking.com gekeken maar hij is wel flink duurder geworden! Ik geloof niet dat wij 144,- per nacht betaalden... Booking.com: Timhotel Le Louvre - Parijs, Frankrijk
Wij gaan ook in november naar Parijs. Wij hebben Auteuil tour eiffel geboekt. Dat zit in het 16e district. Wij vonden het een goede prijs/kwaliteit-verhouding hebben en redelijk dichtbij het centrum. Google er maar eens op Misschien komen we elkaar wel tegen (en laat dat je vooral niet weerhouden, want wij zijn waarschijnlijk toch heel de dag de hort op )
Ik heb wel een tip voor je, wij zijn vorig jaar ook in Parijs geweest. Via via in een appartementje die deze mensen verhuren echt super leuk, en bevind zich vlakbij de metro en bij de Schilderswijk even vergeten hoe het heet monmarte geloof ik. Wij betaalden voor 4 dagen 160 euro.