De ideale dweilmethode?

Discussion in 'De lounge' started by carriebradshaw, Dec 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

Jul 1, 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Ik lees hier regelmatig over mensen die elke dag (meermaals) dweilen. Ik mag er niet aan dénken. Ik vind het al heel wat als ik elke week 1 keer de dweil rond krijg.
    Dat stofzuigen eerst, alle stoelen etc omhoog of uit de weg, het sleuren met emmers water, de stok, de dweil uitwringen, ... Wat een gedoe!

Ik heb laminaat, dus een stoomreiniger zit er niet echt in vrees ik, en die grote stoomreinigers lijken me al even log als een stofzuiger.
    Hoe doen jullie fervente dweilers dat? Is er een superhandige/snelle manier om mijn vloer op te frissen? Wat is dé efficiënte/snelle dweilmethode?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Stoomreiniger kan gewoon met laminaat.

Ik heb gewoon een spuitfles met daarin water met allesreiniger en dat spray ik voor me uit en dan met zo'n platte dweil zeg maar eroverheen.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

4. carriebradshaw

Jul 1, 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Kan je met zo een sprayen echt een hele vloer doen, of is dat eerder voor tussendoor als je ergens een vlekje ziet?

5. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Ik lees mee. Echt een klusje waar ik duidelijk niet voor gemaakt ben. :p

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik doe daar de hele kamer mee.

Op de steel zit een water reservoir. Ongeveer 3/4e liter. Daar doe ik water in met een ienimienie beetje allesreiniger en daar doe ik dus de hele kamer mee.

In de keuken doe ik gewoon water+allesreiniger in de gootsteen.

7. MariSam

MariSam Actief lid

Nov 13, 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leifheit Piccolo M Micro-Duo vloerwisser | Blokker

Ik heb die, wel slepen met een emmer, maar geen natte handen!
    Je kunt m goed uitspoelen en met heel heet water dweilen, fijn met de modderpoten en andere viezigheid van de hond..

O en de dweil gaat gewoon in de wasmachine na die tijd..

8. Manoya

Manoya Niet meer actief

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb zo'n Leifheit dweilstok met twee dweilen van microvezel. Geen emmer of niks. Mijn tactiek: kinderen en man het huis uit ;), alles van de vloer (zet de stoelen op het vloerkleed etc), dan eerst overal goed zuigen. Dweil nat maken (soms met reiniger, meestal alleen water) en dan al het laminaat dweilen. Ik werk naar de trap toe zodat ik daar eindig en naar boven kan om zo niet meteen over mijn gedweilde vloer heen te stampen. Dweil gaat zo direct in de was, ik spoel niet uit of wat dan ook.

Moet er wel bij zeggen dat wij geen huisdieren hebben en niet met schoenen in huis lopen. Ik dweil meestal 1 keer per week, zeker niet vaker, en de dweil is nauwelijks vies na het dweilen. Te vaak dweilen is niet goed voor je laminaat, zeker als je elke keer allesreiniger ofzo gebruikt, dan komt er een laagje op je laminaat. Ik dweil meestal alleen met water, heel soms met speciale laminaatreiniger (met alcohol) of met schoonmaakazijn om te ontvetten.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Als je laminaat hebt is het sowieso niet goed om te vaak te dweilen.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Leifheit Picobello Vloerwisser XL - Makro Nederland ik heb zo een, ik maak hem nat met warm water en sop in de wasbak, knijp hem uit ( Met de dweil niet met mn handen ) en kan zo meestal wel heel mn kamer in 1x coveren. Als ik echt heel de beneden verdieping wil doen dan laat ik wat sop in de wasbak staan en spoel ik hem daar tussendoor in uit. Ik dweil alleen echt niet elke dag hoor...

12. carriebradshaw

Jul 1, 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Hier worden er binnen ook geen schoenen gedragen en de kat haar pootjes kuis ik af voor ze binnen mag, dus dat valt gelukkig goed mee.

Ik heb inderdaad zo een Vileda in de kast staan, maar is in onbruik geraakt omdat ik het zo een gedoe vind 'hoes erover, dweilen, hoes eraf, uitspoelen, hoes erover,...'. Misschien toch maar zo een emmer aanschaffen.

Ohja... en ik denk dat mijn stok geblokkeerd is want ik krijg hem niet meer langer gedraaid... Oepsie... Straks thuis toch eens opnieuw bekijken misschien.

13. Manoya

Manoya Niet meer actief

Die stok heb ik ook een tijd mee gevochten, ze blijven draaien waardoor je niet meer weet welke kant de goede is :)
    En die emmer is het geld waard, zonder die emmer zou ik dweilen ook een ramp vinden.

14. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Leifheit - Details
    Ik heb deze, de leifheit twist. Alleen die van mij heeft niet zo'n mooi randje waardoor als je m twist alles onder zit :p echt slecht bedacht. Ik zie dat ze nu overal aangepast zijn met een kapje oid erover. Maar opzich werkt het wel fijn, behalve dat mijn muur en kastje dus altijd nat worden.

15. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Zo doe ik t ook. Gebruik als dweil een swiffer met een microvezel-doekje erom.

16. MariSam

MariSam Actief lid

Nov 13, 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens ook een stoomreiniger (goedkoop ding voor de vloer) maar daarvan wordt mn vloer niet ECHT schoon.. een keer erna met de gewone dweil gedweild en alsnog vies water..

17. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Met laminaat is stoomreiniger juist beter dan dweilen (je hebt een stand dat er minder stoom uitkomt en dus minder nat dan dweilen is)

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Je zegt het zelf al hengelt een goedkoop ding; mega verschil!!

19. linnim

linnim Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    2,027
    367
    83
    in nederland
    Deze hebben wij ook (met kapje) mijn man vindt het ideaal

20. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970