Het klinkt tenminste als een echte naam, niet een aanelkaar geknutselde halve vernoeming. Niet mijn smaak, maar zeker niet verkeerd.
'Hey there Delilah' Zeker een mooie naam. En een mooie associatie met het liedje van de plain white t's. Erg liefdevol
Die vind ik nog erger ja. Mijn oma ging overigens zelfs zo ver dat ze haar kleindochters op het hart drukte een meisje nooit Isabel (of een variant daarop) te noemen. Vond dat altijd wat ver gaan, maar toch is die naam voor mij nu wel een beetje verpest. Jammer, want de klank vind ik mooi. TO: wat vind je van Lily, Lila, Laila? Je had het over Rachel? Welke uitspraak heb je dan in gedachte? Het Bijbelse Raagul? Of eerder Raggel, Raggèl of Reetsjul?
Ik denk aan het liedje, wat betreft de slechte vrouwvriendelijke de bijbel daar zou ik me niet zo druk om maken.
Ja dan zou ik wel voor Reetsjul gaan denk ik... Laila hebben wij al in de familie dus dat word hem niet..
Herkenbaar! Ook voor mij is Iabel/Isabelle/Isabella een beetje verpest door de associatie met Izebel. In Het Hebreeuws hebben die namen ook allemaal dezelfde schrijfwijze aangezien er geen klinkers bestaan.
onze dochter heet trouwens Leah, ook bijbels (en ook niet het prachtigste figuur hieruit), is dat wat?
Hoi Pipa, Persoonlijk zou ik zeggen klinkt Delilah wel mooi, maar het is helaas een van de namen die gauw in verband wordt gebracht met meisjes uit de achterbuurten Ik denk dat het jullie dochter niet echt zal helpen in haar carrière of wat ze ook zal willen doen later. Wij hebben hetzelfde probleem, de mooiste namen hebben meestal een ´slechte naam´