hoi, Mijn man en ik willen in maart/april een weekendje London. We willen met het vliegtuig vanaf Eelde. Maar we komen er niet uit met alle sites etc.. Wie kan mij tips geven? Ook tips voor hotels etc..
Ik zou met de trein gaan, sta je meteen op King's Cross, midden in de stad Nog beter voor het milieu ook!
Puber en ik zijn 2 jaar geleden geweest met EasyJet naar Gatewick, daar op de Gatewick expres naar Victoria Station, aan de overkant geslapen in het Doubletree van Hilton. Ik was voor het eerst zo’n eind met het haar weg, dus alles aansluitend geboekt. Zodat ik niet nog voor transfers moest zoeken en zo. Het ging me toch soepel joh, appeltje eitje Super mooi hotel wat ook nog best betaalbaar was, goedkoop kennen ze daar niet hoor XD Het was voor de rest totaal onze stad niet, maar de high tea bij The Ritz was GEWELDIG! En Choccywoccydoodaah was ook zoooo leuk!
De trein vertrekt vanaf Brussel, dus je hebt daar een overstap (helaas! In de toekomst kun je rechtstreeks vanuit Amsterdam). Je moet dus wel zien om in Brussel te komen, maar dat is op zich niet moeilijk, je kaartje is vanaf elk station in Nederland geldig. Ik bedacht me later dat Eelde in Groningen ligt en dat dat dus misschien niet heel handig is, qua tijd. Ik vind de trein zelf wel heel relaxed en alles staat goed aangegeven. Tips om te doen in Londen: alles is leuk! Als je van Harry Potter houdt, dan perron 9 3/4 en de Harry Potter-winkel op King's Cross. Als je van oude gebouwen en zo houdt, dan de Tower en Buckingham Palace. Als je van musea houdt, dan Childhood Museum, Natural History Museum, Science Museum, National Gallery, British Museum (allemaal gratis!). Als je van musical houdt, kies wat uit en ga vooral! Het is echt een fantastische stad, met lekker veel metrostations en overal staan bordjes met waar je bent, waar je in 5 minuten heen kunt lopen en waar je in 15 minuten heen kunt lopen, dus geen eindeloos gedwaal en verdwaal. En je kunt er heel lekker eten, in pubs of Indiaas bijvoorbeeld. En scones. En alles
Met easy jet naar gatwick en dan met de gatwick express (trein) naar het centrum gaan. Kaartjes kun je op de luchthaven kopen en je bent met 30 min midden in Londen!