Wat doen jullie met het kindgebonden budget?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Linana, Jun 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Gisteren met mijn beste vriendin een heel gesprek gehad over het kindgebondenbuget. Ze gaat binnenkort van de pil af en is de ene berekening na de ander aan het maken. Ze vroeg mij wat ik allemaal koop van het kindgebonden budget en hoe lang ik hiermee doe. Wij krijgen het maximale: 85,- en ik kan hier alles van kopen voor een maand voor mijn kleine.

- 5 bussen voeding
    - 2 grote pakken luiers
    - 8 pakken luierdoekjes

Hierna heb ik nog ongeveer een 10tje over voor een nieuwe fopspeen, nieuwe set flesspenen, 2 pakken rijstebloem of sinds deze maand andere bijvoeding.

Mijn beste vriendin was redelijk verbaasd dat ik nog zoveel kan kopen :p Dus mijn vraag wat kopen jullie van het kindgebonden budget?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    ik koop vaak 3 grote pakken luiers, 4 pakken luier doekjes en de rest gaat of naar de spaar of boodschappen of naa zoals deze maand foto's voor in het album van de kleine meid..

3. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Tot welk inkomen krijg je eigenlijk kindgebonden budget?

4. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

4 pakken dreumes melk en 3 pakken luiers en 6 pakken billen doekjes...

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    niks, het gaat naar mijn dochter haar spaarrekening

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,815
    113
    Krijgen hier geen kindgebonden budget, dus niets..

7. Linana

Linana Niet meer actief

@Agter, ik zat net even voor de grap op de site te kijken, bij een inkomen van 40000,- op jaarbasis was het nog 14,- per maand en bij 42000,- per jaar krijg je niks meer. De inkomensgrens ligt daar dus ergens tussen.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Hier ook geen kindgebonden budget (ook niet nodig hoor, dus prima dat we er geen recht op hebben), maar het is fijn dat er zoiets is.

Al zou ik je vriendin wel adviseren om ook een berekening te maken of ze uitkomt zonder kindgebonden budget (of andere toeslagen) aangezien ze het zomaar kunnen minderen/af kunnen schaffen in Den Haag. Zou vervelend zijn als je rijk rekent en dan het ineens met 85 euro minder per maand moet doen.

En volgens mij heb je vanaf 30.000 euro (gezamelijk inkomen) ofzo al niet meer recht op het hele bedrag, dus dat is ook wel iets om rekening mee te houden.

Maar je koopt er inderdaad wel veel van, knap dat je het daarvan doet!

9. Linana

Linana Niet meer actief

Zij en ik hebben beide bij de belastingdienst toeslagen gewerkt, daar kennen we elkaar ook van :p Beide werken we er inmiddels 2 jaar niet meer, maar ik was even benieuwd of ze de inkomensgrens hebben aangepast. Volgens de website krijg je vanaf 42000,- geen kindgebonden budget meer. Maar dat kan inderdaad tegen de tijd dat zij een kindje heeft alweer heel anders zijn.
    Ze was meer benieuwd wat ik kwijt ben, zodat ze een beetje kan inschatten of ze zich het kan veroorloven. Op zich wel slim als je het mij vraagt :D

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij krijgen geen kindgebonden budget, komen geloof ik wel in aanmerking voor een 10tje per maand ofzo maar nadat ik maanden lang alle toeslagen heb terug moeten betalen, heb ik alles opgezegd en vraag ik alleen achteraf toeslagen aan.

11. Bilou

Bilou Bekend lid

Oct 29, 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet je kindgebonden budget zelf aanvragen of heb je er automatisch recht op?

12. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Even denken.. uhh...
    Wat voeding, luiers en af en toe een leuk shirtje/broekje.

13. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    hier gaat het gewoon samen met kdv toeslag op aan de eigen bijdrage voor kdv :) het is 9 euro ofzo wat ik per maand krijg kindgebonden budget, dus stelt niet zoveel voor, wel mooi meegenomen hoor ;)

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij krijgen geen kindgebonden budget.

15. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Wij ook niet.

16. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier gaat het gewoon op de grote hoop. Aangezien het gelijk komt met de kinderopvangtoeslag en zorgtoeslag en het met elkaar ongeveer het bedrag oplevert wat ik moet betalen aan gastouderopvang, gaat het daarheen.
    Krijgen hier volgens mij rond de 40 euro. Luiers koop ik gelijk met de boodschappen en zitten bij het boodschappenbudget in.
    Ben daar ongeveer 25 euro per maand aan kwijt incl. doekjes maar dat wordt binnenkort een stuk duurder met 2 kids.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Wij hebben geen recht hierop, verdienen samen veel te veel..hoe kan het dan toch dat we elke keer weer die maand te lang is ;)

18. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

May 28, 2011
    1,008
    2
    0
    hier ook geen kindgebonden budget meer. Vorig jaar nog wel ( man zat toen in de ziektewet ipv aan het werk) maar bij ons gaat alles op een grote berg dus geen idee wat ik ervan kon kopen.

Maar wat ik idd ook wilde zeggen; ze zijn overal op aan het bezuinigen dus idd ook rekening mee houden dat ze zomaar minder kan worden of helemaal weg kan vallen.
    Alles wat je krijgt is uiteraard meegenomen :)

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier ook geen kindgebonden budget.......

20. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

May 24, 2012
    1,114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    ik heb een aparte bankrekening met pasje voor mijn zoontje waar het geld van kindergebonden budget en kinderbijslag op gestort word. Eigenlijk let ik niet eens op wat ik precies koop omdat ik toch genoeg geld heb. Kan soms in een bui ook 400 euro kleertjes kopen. Ik koop gewoon luiers ect. wanneer ik zie dat het nodig is. Ik probeer het dan wel zoveel mogelijk van zijn eigen rekening te halen.

Share This Page