De eerste baby kleertjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door StrayCat, 25 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik heb even een vraag. Er staat op de kraamlijst dat je 4 tot 6 truitjes nodig hebt en 4 tot 6 broekjes. Ik heb even de Hema uitzet lijst erbij gepakt. Maar ik kom er niet uit. In welke maat is dit nou handig? Moet ik bijvoorbeeld 4 keer truitjes in maat 50 kopen en 3 keer in maat 56? En het zelfde geld voor de broekjes. Hoe hebben jullie dit gedaan?

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik heb MINIMAAL 3 setjes maat 50 en 3 setjes maat 56 :D
    Iets teveel van 50 gehaald denk ik, maar er is geen peil op te trekken als ik de topics doorspit. Ene kindje apst er niet eens in na geboorte, andere kindjes zitten er 6-8 weken in.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Persoonlijk vind ik dat wat weinig,

Ons zoontje is nu 4 weken en weegt bijna 4 kilo en is nu 50 cm, hij past nu nog steeds prima in maat 50, hij heeft hevige reflux en soms wel 4 schone truitjes nodig per dag nodig, als ik er maar 4 zou zou hebben dan zou ik door zo'n dag de volgende dag niets meer in de kast hebben,

Ik heb zelf 4 boxpakjes in maat 50 en 7 setjes in maat 50 en 10 rompers maat 50/56

Persoonlijk vind ik dit nogal eentonig omdat het door het vake verschonen lijkt alsof ik alleen maar hetzelfde zie en maar weinig heb, het is dat het nu niet lang meer duurt voor hij naar 56 gaat en hij "al" vier weken is...

Door de eerste weken in Nijmegen door gebracht te hebben heb ik niets bij gehaald omdat hij daar geen kleertjes aan kon hebben maar anders had ik zeker wat bijkocht

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Dat is lastige Hippo, ik heb dus ook 9 rompers 50 en 2 rompers 50/56 gehaald, stuk of 7 setjes ( incl. Box pakjes) en van 56 hetzelfde. Maar in ene topic lees ik dat de kleine er niet eens in paste na de bevalling en het zonde van geld is. Ik houd het hier nu maar bij en mocht het toch te weinig lijken, dan kan ik altijd bij bestellen: D maar dat kan met min 6 om mee te starten ook. Had gekund :D

5. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Kijk dat is handig dan heb ik tenminste een beetje een richtlijn van die maten. Ik zal wel wat halen van maat 50 en 56. Sowieso van die shirtjes met drukknoopjes. En broekjes. Ik vond 4 pakjes ook wel erg weinig eigenlijk. Rompers heb ik al genoeg gelukkig.

6. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Zorg dat je van beide maten 2of 3 setjes hebt liggen. Kijk voor je bevalling wat he er graag nog bij wilt hebben en op welke site het beschikbaar is en je hebt t zo besteld in de juiste maat die je nodig hebt na je bevalling;)

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb nu 4 setjes incl. romper in maat 50 en 8 setjes incl. romper in 56. Maar alles unisex. Na de geboorte specifiek shoppen ;)

Online valt er zo bij te bestellen en anders stuur je iemand naar de winkel.

Ben ooit met een vriend de stad in gedoken want hun zoontje verzoop in maat 50, dus prematuur kleertjes gaan halen.

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het hangt er maar net vanaf wat voor persoon je bent. Houd je ervan alles vooraf geregeld te hebben, dan moet je zorgen voor voldoende kleertjes. Vind je het niet erg om na de geboorte iemand op pad te sturen, dan kan je ook volstaan met 2 of 3 kledingsetjes.

Genoeg kleding is ook weer relatief. Was je één keer in de week, dan heb je zeker 7-10 setjes nodig. Vind je het geen punt om iedere dag of om de dag een wasje te draaien, dan zouden 3-5 setjes voldoende moeten zijn.

Persoonlijk ben ik erg van het goed geregeld hebben en wast mijn man alleen in het weekend, dus ik had die 7-10 setjes klaarliggen in maat 50 en dan nog 3-5 in maat 56. Er van uit gaande dat de meeste kindjes ongeveer een maand in maat 50 passen. Bij veel winkels (bijvoorbeeld Marks & Spencer en Kiabi) kan je tegen hele voordelige prijzen rompers en boxpakjes kopen. Zeker in het begin zijn boxpakjes fijn voor zo'n klein lijfje en voor de hoeveelheid was.

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb 5 setjes kleertjes liggen in maat 50. Tweedehands want ze dragen het zo kort. Daar heb ik van de week even een 3 pak pyjama's bijgehaald omdat die zo ideaal zijn. De eerste weken zijn ze vaak toch maar 45 minuten achter elkaar wakker. En dan hoef je ze niet de hele tijd om te kleden om te zorgen dat ze lekker liggen.

10. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik heb liever ook alles van te voren geregeld. Dus ik zal zeker alles van te voren halen. Die boxpakjes leken mij ook al handig. Heb je alles aan 1 stuk. Zal binnenkort eens gaan kijken in de winkel. Als ik mijn man moet gaan sturen komt het denk ik niet goed. Die komt al thuis met het verkeerde uit de supermarkt haha.

11. Rietje88

Als je een Primark in de buurt hebt dan zou ik daar even gaan kijken. Boxpakjes verschillen niet zo van pyjamatjes. Met een pyjama kan je een kleine ook prima in de box leggen. Ze verkopen pakjes van 3 stuks voor een tientje. En ze zijn er toch zo weer uitgegroeid.

12. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Nee helaas. De eerste Primark zit hier een half uur vandaan. Ik hoop dat er ooit 1tje hier in de buurt komt.

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Mijn zoontje is ruim zes maanden en hij draagt wakker en in bed nog steeds hetzelfde. Ik trek alleen broek en sokken uit. Geen idee eigenlijk of ik nou gek ben of dat iedereen dat doet :p

14. Rietje88

Ligt eraan wat hij aan heeft. Als het maar lekker zit en warm genoeg is dan is het prima. Zo lang draagt hij toch niet dezelfde kleren :p Maar op bijvoorbeeld zondag als we niks hoeven dan houd hij vaak genoeg zijn pyjama aan buiten bed (11mnd):p

15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Ik had zeker 10setjes per maat... Minimaal :) en daar heb ik nog veel boxpakjes bijgekocht :) vond ze nl in eerste instantie heel stom, maar na twee dagen was ik al om. Zo makkelijk. Al die schattige jurkjes met legginkjes die ik had was niet zo handig. Leuk om kindje in te showen, maar niet handig :D

16. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Youtan leek mij ook al totaal niet handig. Inderdaad heel leuk om te showen. Maar dat is alles. Ik denk dat ik het ook maar houd bij boxpakjes en praktische pakjes en vestjes. Showen doe ik wel als ze wat ouder is.

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier had ik 5 setjes in maat 50 en 3 setjes in maat 56, voor het geval dat had ik ook nog 2 pyjamaatjes in maat 56, om niet mis te grijpen als het een groot kindje zou zijn.
    Wij wisten het geslacht niet, dus wilde niet teveel hebben, omdat ik erna graag wel nog wat jongens/meisjes kleertjes wilde kopen, aan de andere kant wilde ik niet op dag 2 al misgrijpen.
    Hier paste hij met ruim 7,5 pond en 53cm de eerste 2 weken nog prima in maat 50, dus die 5 setjes zijn goed gebruikt en ik heb op dag 3 nog een paar setjes bijbesteld.
    Ik had uiteindelijk in totaal wel 20 rompers maat 50/56, maar ze vielen allemaal heel verschillend qua grootte en mijn zoontje is geboren vlak voor de zomer, toen hij 3 weken oud was, was het ruim 35 graden, hij heeft dus bijna een week lang alleen maar rompers gedragen en dan vaak 2 per dag, vond ik met de warmte en het zweten wel zo fris.
    Denk dat je bij een 'winterkindje' niet zoveel rompers nodig zult hebben. :p

18. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Het wordt een lente kindje. Dus wel wat luchtige dingen maar ook niet alles weer luchtig. Ze wordt begin maart geboren. Dus dan kan het nog wel vrij koud zijn ook.

19. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik had bij allebei 2 pakjes maat 50 en verder maat 56 (ik weet niet meer hoeveel ). Ik had zoiets als het een kleintje is, hebben we zo bij gekocht. Maar ik had 2 flinke baby's, dus die konden gelijk 56 aan.

Deel Deze Pagina