moeilijk moeilijk We willen graag de overleden moeder van mijn man vernoemen. En nu blijkt dat we een jongetje krijgen. Wordt het toch wat moeilijker, maar omdat we denken dat dit ook wel ons laatste kindje kan worden, proberen we haar naam zo om te vormen dat ze toch vernoemd kan worden. Hebben jullie misschien een geweldig idee op EMY ? Wij zaten al aan Remy/Demy/Emyle en dergelijke te denken maar komen er niet uit. Dus misschien hebben jullie nog inspiratie?!
De naam Emy is afgeleid van Irmin. als je dan via die weg gaat kijken dan heb je jongensnamen afgeleid van Irmin Zie namen met Arm(in)-, Erm(in)- en Ir(min)-. Maar verder lijkt mij nog wat Emyr, Emin, Emil, Emile, Emiel, Emer, Elmer, Emeric, Emillian en vast nog meer te vinden.
bedankt voor de tip over irmin, vindt dat alleen geen mooie naam helaas Armin dan weer wel Nog meer creaties op Emy?
Ik vind Emyl al super idee eigenlijk (uitspraak Emiel denk ik?) Ik kwam via google ook Emyr tegen, dat betekent "koning".
Qua klank klopt het niet, maar de naam zit er omgekeerd wel in: Thymen. Of anders geschreven, maar qua klank wel: Jaimy. Al kun je dan natuurlijk inderdaad ook voor Jemy gaan...