Demonstratie Amsterdam

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mamalizzy, 1 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    #281 HappyRabbits, 4 jun 2020
    Laatst bewerkt: 4 jun 2020
    Daar kan nog best een tijd tussen hebben gezeten. Maar wat ik al vermoedde: je zal alles wel verdacht vinden. En je leidt de hele kwestie weer af van waarom het ging hier: er is niet gelogen over een herdenking.

Ysabella, Mar76, Didi1980 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    #282 HappyRabbits, 4 jun 2020
    Laatst bewerkt: 4 jun 2020
    Ja, want het is echt een schande als je als burgemeester tegen racisme bent en dit kenbaar maakt. Los van het feit dat ik haar geen fijne burgemeester vindt, ze leeft in een glazen kooi. En als je de twitterberichten ziet dan wordt dat nog eens versterkt omdat ze een vrouw is. Triest gewoon. Ben blij dat ik niet in haar schoenen sta.
    Ben trouwens wel benieuwd naar welke (onafhankelijke?) onderzoeken je refereert.
    Zelf ben ik bekend met deze index, heel verhelderend:
    https://www.transparency.nl/nieuws/2020/02/politieke-integriteitsindex-2019-meeste-affaires-wederom-bij-vvd-politici/

Didi1980, Zwierezwaai, Lafayette en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik hoop dat álle partijen tegen racisme zijn, en dat uiten dat je tegen racisme bent dus geen uiting is van een politieke kleur.

Ysabella, Mar76, Zwierezwaai en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

De demonstratie was al in volle gang tijdens het interview, dus nee: ik ga er niet van uit dat er lange tijd tussen heeft gezeten. Dus als een bezoek aan de demonstratie al op de agenda stond en je bent niet van plan die button te dragen, dan speld je hem dus niet terug nee. Dus ja: er was blijkbaar toch iets van een herdenking, maar nee: ik geloof nog steeds niet dat ze de button 'vergeten' was.

Mij persoonlijk boeit het overigens voor geen meter dat ze die button op had, maar kom er gewoon rond voor uit dat je aan de kant van de protestanten stond. Dat had haar meer gesierd dan dat irritante gedraai en gelieg achteraf nu blijkt dat niet iedereen even blij was met haar beslissingen.

En inderdaad: ik vind best veel 'verdacht'. Na 27 jaar in Nederland, 14 jaar in de UK en 10 jaar in Frankrijk krijg je wel een bepaald inzicht in hoe dingen in elkaar steken. Ik slik niet alles meer voor zoete koek in elk geval...

Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik ook zeker niet na ruim 15 jaar den Haag. Maar dan nog: veel zaken liggen vaak veel genuanceerder dan ‘wij burgers’ zien.

nizzie86 en Didi1980 vinden dit leuk.
  6. Pluk11

Pluk11 Actief lid

1 aug 2014
    206
    243
    43
    Dat femke eerder had moeten ingrijpen... Mischien wel... Maar wat ik veel erger vind zijn al die mensen die al die maatregelen aan hun laars hebben gelapt. Ja het is een heel belangrijk onderwerp... Maar op deze manier voelt het echt als een dikke vinger naar de zorg.... En zeer respectloos naar families die iemand verloren hebben. De regering/gemeente zou daar iets aan moeten doen... Maar nog veel belangrijker... Mensen zouden zelf hun verantwoordelijkheid daarin moeten nemen....

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Waar had ik het over racisme met betrekking tot dat ze onafhankelijk hoort te zijn? Dat is een aanname en zeer zeker niet wat ik schreef. Het is maar net hoe je iemand in een gesprek graag weg wilt zetten he. Want dat is iets wat je hier wel duidelijk mee maakt.

8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    En waar in mijn reactie staat dat ik het over racisme heb? Oh wacht dat staat er niet...

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.523
    8.450
    113
    Klopt! Helaas kunnen sommige mensen dat niet (best veel eigenlijk) want als iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid altijd nam was er überhaupt bijna geen politie nodig. Want een ruzie beslecht je dan met een beschaafde discussie en niet met een vechtpartij o.i.d., stelen doe je niet, je verdient netjes je brood. Bij een voetbalwedstrijd gedraag je je netjes en daag je de fans van de tegenpartij niet uit. Om van andere praktijken nog maar niet te spreken.

Dus eigen verantwoordelijkheid, helemaal mee eens dat iedereen dat doet! Gaat het toch niet goed, dan zal er van hogerhand ingegrepen moeten worden en dáár ging het dus fout zondag!

Paardenbloem en Pluk11 vinden dit leuk.
  10. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113

Ik wil niemand op een bepaalde manier wegzetten. Het is al lastig genoeg om elkaar goed te interpreteren op een forum.
    Maar ik ben wel nog steeds benieuwd naar de onderzoeken waarover je sprak.

11. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Was al gezegd .

Fuddey vindt dit leuk.
  12. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Eens! Ik vraag me ook oprecht hoe het was gegaan als iedereen was opgeroepen om weg te gaan. In Rotterdam lukte dat wel, maar dat is makkelijk achteraf praten.

13. Pluk11

Pluk11 Actief lid

1 aug 2014
    206
    243
    43
    Ik vraag me ook af... Als er geen corona was geweest of het dan ook zo druk zou zijn geweest... Of een gedeelte van de mensen die er waren het nu ook niet als een 'uitje' zagen. Vast niet iedereen, en het doel vind ik ook super goed.

14. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Dat zullen we zien als Sinterklaas weer in het land komt.;)

15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Mmm, ja en daar heb ik dus zo mijn twijfels over...

16. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik hoorde net dat Sinterklaas niet doorgaat? Of hoorde ik dat comateus van de drugs op de bank :|:roflmao:

Mamalizzy en Nehneh vinden dit leuk.
  17. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ik vraag me af of t niet beter is dat Femke nu uit zichzelf aftreedt nu die app berichten zijn gepubliceerd

18. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.446
    2.243
    113
    Ik denk dat een aanzienlijk deel van de NL-ers die op fb en instagram zwarte schermen en #blacklivesmatter hebben gepost in november weer roepen om een traditionele zwarte Piet. :rolleyes:

Wellesnietes vindt dit leuk.
  19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hoezo dat?

20. Mamalizzy

Mamalizzy Fanatiek lid

2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Nou omdat ze tegen Ferd zei dat ze naar buiten wilde brengen dat de driehoek van haar beslissing afwist ofwel dat het was overlegd. Grapperhaus was t daar niet mee eens. Ze wou eigenlijk liegen

Deel Deze Pagina