Ik had altijd mooie cyclussen van 28 dagen Na medicijngebruik in aug is dit veranderd Eerst nog 27/29/25 dagen maar daarna 38/31/35 In die 3 laatste cyclussen ben ik ook mijn cervixslijm gaat onderzoeken En steeds een week voor vermoedelijke ei startte dit. Dan had ik in het begin stug slijm wat steeds meer lotion achtig werd en dan een dag/2 dagen helder en daarna weer stuk stugger tot niks... Nu zit ik op cd 7, heb maandag mijn ms gekregen in de middag en heb dit tm woensdag in redelijke vorm gehad. Voorheen gingen de sluizen open de eerste 2 dagen, nu dus niet. Donderdag nog wat laatste minder helderrood afgeveegd. Maar sinds gisteren buikpijntjes en steekjes, wat ik de vorige cyclussen ook had toen cervixslijm begon, dus follikelgroei? En nu dus ook al slijm, 1 stugge plakkerige draad. Maar nu dus op cd 6 en 7 al terwijl dit vorige keren pas cd 12-15 was. Zou mijn cyclus nu korter worden? Ik herken die plakkerige stugge draad niet vd vorige cyclussen Heb ook idee dat bmm wat meer open is... Maar staat nog erg laag. Herkent iemand dit?
Ik heb dat toevallig deze maand ook. Normaal op cd21 mijn eisprong en week er voor vruchtbaar cervixslijm en nu had ik opeens op cd 7 vruchtbaar cervixslijm. Ik dacht zal wel foutje zijn, maar cd12 had ik toch mijn eisprong. . (Ik temperatuur ook). Gekke maand dus! Weet nog even niet wat dit met de lengte van mijn cyclus doet (nu cd18).
Het ziet ernaar uit dat je cyclus nu korter gaat zijn dan de laatste 3 keren. Misschien dat de medicijnen nu uit je systeem zijn. Houdt de stand van je baarmoedermond goed in de gaten. Gebruik je ook ovulatietesten? En zelf temperatuur ik nu voor de 2e maand. Dan weet je ook zeker dat er ook eeneeisprong plaats heeft gevonden achteraf en kanje dit vergelijken met het cervixslijm dat je had. Met ovulatietesten weet je nooit zeker of je een eisprong hebt gehad.
Januari is sowieso een gekke maand want dit is de tweede keer dat ik daarin onverwacht zwanger ben. Persoonlijk vind ik cervixslijm onderzoek niet betrouwbaar. Dit kan per maand enorm veranderen en ik kan me nog wel herinneren dat ik wel een eisprong heb gehad zonder vruchtbaar slijm. Met jouw aparte cycli zou ik zoals eerder beschreven gaan tempen. Ik als 19-maanden expert" weet sowieso zeker dat mijn temp nooit het verkeerde beeld geeft van de cyclus. Maar dan moet je wel tempen op de juiste manier. Sowieso vertoont je variatie in cycluslengte kenmerken van pco, als je dit nog niet onderzocht hebt is dat misschien toch wel handig. Zeker als je zwanger wilt raken
Nou om nu meteen van mogelijke pco kenmerken uit te gaan terwijl ze duidelijk schrijft dat ze altijd een cyclus van 28 dagen had tót ze aan medicatie ging vind ik wat onnodig zorgen aanpraten. Om dan voor te stellen dat te laten onderzoeken. Ze kan ook even kijken of haar cyclus nu in normale doen komt. Daarbij zijn de cycluslengten die zij noemt niet direct verontrustend.
Medicijnen zullen allang weg zijn, heb 1 week gebruikt toen. Ja gebruik ovutesten, maar nav vorige cyclussen zou ik pas na het weekend starten, maar goed ik hou het daarbinnen even in de gaten.
Ja lovare! Las het, gefeliciteerd ! Tempen is niet evht mijn ding, zo slecht in het bijhouden telkens. Maar gied, tis pas ronde 3
Zo dramatisch bedoelde ik het niet madelie en ik had niks gelezen over medicatie en een variatie tussen de 27 en 38 dagen vind ik nog redelijk groot. Dat is ook mijn variatie. Anyway we houden het spannend @molensteen thanks