Lange nachten....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bloeme, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ga zo naar bed, toch maar besloten hier mijn probleem te posten voor ik weer een lange nacht in ga.

Onze jongste is een lieve en blije baby. Maar heeft nog nooit een nacht doorgeslapen en is ook overdag onrustig. Overdag drinkt hij goed, ook groeit hij goed. Hij is groot voor zijn leeftijd, als sinds zijn geboorte. Zoonlief spuugt veel door wat reflux klachten en doordat ik veel melk heb. Hierdoor is hij overdag onrustig (denk ik). Sinds kort spuugt hij minder, maar de onrust blijft. Tegen het spugen en overstrekken, doet ie ook, ga ik sinds kort met hem naar de osteopaat. Ik merk nog geen verbetering.

Overdag red ik het wel, het is vermoeiend en zwaar maar te doen. Maar de nachten breken mij op. Vijf keer eruit is geen uitzondering. Ik leef nu al bijna vier maanden op hooguit 4 uur slaap per nacht. Mijn man ook, trouwens. Hij helpt waar hij kan.

En je raad het al, volgens de 'omgeving' kan ik maar beter stoppen met BV. Het is te vet, niet voedzaam genoeg, te veel, te weinig.....noem maar op. Zelfs mijn man heeft liever dat ik stop.... Nog even en ik stop met BV, en dat is juist wat ik niet wil! Mijn oudste heeft anderhalf jaar de borst gehad, dit gun ik mijn jongste ook. Maar ik weer niet hoe lang ik nog kan vechten tegen de vermoeidheid en de kritiek.

Iemand tips of ideeen zodat zoonlief rustiger is en beter slaapt? Ik weet het niet meer.

2. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het klinkt misschien heel stom maar leg je erbij neer dat je zoontje jouw nodig heeft. Mijn dochter is nu bijna 2 jaar en heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. Heeft tot en met 14 maanden s nachts aan de borst gedronken om de 2 a 3 uur. Het was gewoon een gewoonte voor haar. Daarna heb ik dit gestopt in de hoop dat ze zou gaan doorslapen maar nee hoor.

Laat je niets aanpraten dat je borstvoeding niet op orde is.

Mijn dochtertje lag altijd wel naast mij in de wieg en later in de co sleeper. Zo werd het voor mij minder vermoeiend om mijn bed uit te moeten. Ben alleenstaande moeder. Misschien is dat nog iets voor jou?

Succes met de vermoeiende nachten.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    #3 Zoe123, 5 feb 2014
    Laatst bewerkt: 5 feb 2014
    Nou....dit klinkt dus zoals mijn zoon.
    En die had echt dus wel reflux! De osteopaat hielp hier ook niet.
    Ik heb een maand of 5 gedaan wat jij nu doet.Leven op 5 uur slaap.
    In delen. Niet achter elkaar (dat vond ik nog het meest erge er van).
    Na die 5 maanden kon je mij opvegen en begon ik depressieve trekjes te vertonen.

Dus. De osteopaat helpt niet.Hij heeft reflux klachten.Komt 5 x per nacht (niet bijzonder vreemd maar wel typerend voor reflux).
    Ik zou zeker eens richting HA/KA gaan en overleggen.
    Want je kindje is de leeftijd voorbij dat het wel vanzelf over gaat.Je kan gewoon medicatie voor hem krijgen.
    Wij kregen na losec geprobeerd te hebben (wat niet hielp)en een ziekenhuisopname van zoon omdat het gewoon niet meer ging zo, uiteindelijk de combi nexium/motilium.
    En echt waar: in 1 week waren de klachten praktisch verdwenen.
    En begon hij steeds meer tijd tussen de voedingen te laten s'nachts.
    Weg was de onrust, het spugen, huilen, overstrekken..

Succes en ik voel met je mee.Ernstig slaapgebrek is heel heel naar :(

Als laatste:met de bv heeft het NIETS te maken. Ik heb zoon ruim 2,5 jaar gevoed uiteindelijk :)
    Ergo: laat men zich maar eens bedenken hoe het dan opgelost moet worden.
    Met kv zit je aan een limiet.Is die bereikt...wat dan? Wie gaat er dan s'nachts met je zoon lopen als hij wil drinken? Als het idd de reflux is die de klachten en daardoor het nachtelijk gebeuren veroorzaakt, zit je met bv veel beter.Het is zachter, makkelijker verteerbaar en onbeperkt.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hou jezelf vooral ook voor dat flessen geen enkele garantie zijn dat het beter zou gaan en dat in ieder geval de samenstelling minder goed voor hem zal zijn. Kies dus maar voor wat zeker het beste is :)

5. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Met flesvoeding kun je inderdaad hetzelfde krijgen. Het limiet speelt namelijk nauwelijks: flesvoeding mag ook gewoon op verzoek (vind dat zelf ook gezonder, ook daarmee kan een kindje echt wel de eigen behoefte aangeven!) en de echte limiet is 1 liter (volgens cb en ka) Mijn dochter slaapt met de flesvoeding evenveel als met de afgekolfde borstvoeding. Ze wordt elke nacht een keer wakker. Overstappen van voeding helpt dus ws helemaal niks!
    De tip om naar reflux te kijken lijkt me goed! Hoor je dat je kindje voeding 'herkauwt' zeg maar (opnieuw wegslikken). Hoorde ik bij mijn dochter heel sterk. Jij ook Zoe?

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hey jij hebt hetzelfde kind als ik! De eerste maanden heb ik bijna niet geslapen omdat hij bijna elk uur wilde drinken. Die arme jongen had pijn!! Bij de huisarts kregen we ranitidine en toen was het nog niet 100% maar wel veel beter.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Kauwen slikken rochelen
    En hij had een vreemd soort hoestje ontwikkeld doordat het zuur zo irriteerde
    Bah wat was het naar

Met limiet qua kv bedoelde ik meer dat als je op de ltr zit, je geen kant meer op kan.
    Mijn vriendinnetje had dat met dochter, ze gaf al heel snel grote flessen en tja, dan kan je opeens geen klein flesje geven s'nachts.

Maar ja met reflux kunnen ze soms onverzadigbaar zijn...

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Meid ik voel met je mee, mn zoon is twee dagen terug negen maanden geworden.Heb vijf maanden gevoed,daarna fles.
    Dronk steeds kleine flesjes, kwam ook s nachts meerdere keren ppfff
    S avonds amper op bed te leggen,hikken,boeren,huilen
    Op buro..neee, je moet hem s nachts niet voeden blabla.
    Begin deze week was ik er helemaal klaar mee.
    Zelf een pak nutriton gekocht en mn zoon zelfs wat gaviscon gegeven....
    Kan hem nu twee avonden redelijk makkelijk op bed leggen en slaapt zomaar minstens vijf uur achter elkaar ( na tien uur s avonds ongeveer)
    Geef je je kindje medicijnen of gebruik je johannesbroodpitmeel?
    Kun je met een klein lepeltje vooraf aan de borstvoeding geven aangelengd met wat water natuurlijk.....misschien helot dat bij jou ook?

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    En al die reflux leefregels pas je waarschijnlijk al toe?
    Bedje wat hoger aan t hoofdeinde, kindje wat rechterop voeden, lang overiend houden na voeding

10. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Oh, wat een fijne reacties! Precies wat ik nodig had!

Ik weet dat borstvoeding het beste is, en die blijf ik geven. Door alle kritiek ga ik soms twijfelen. Want stel je voor dat het met fv wel beter gaat.... Maar ja, waarschijnlijk niet. En ik zou het eeuwig zonde vinden om te stoppen.

@27mama: ik accepteer het wel dat hij niet door slaapt, mijn oudste slaapt pas sinds kort door. Wat ik heel moeilijk vind is het 4/5 keer per dag wakker worden, dat breekt zo ontzettend op. Een co-sleeper heb ik niet. Wel laat ik mijn zoontje nu 's nachts een paar uur naast me slapen in bed, dat geeft iets meer rust.

@zoe123: inderdaad is die gebroken slaap het ergste. Ik sta te juichen naast mijn bed wanneer ik weer eens 5 uur onafgebroken slaap. ;)

@reflux: veel reacties dat dit toch echt wel eens het probleem kan zijn. Ik twijfel wel. Zoon geeft inderdaad vaak terug en ik hoor hem ook vaak zijn voeding opnieuw wegslikken. Zijn spuug ruikt vaak naar maagzuur, en niet zoals bij een mondje terug naar melk. Soms huilt hij wat na het spugen, vaak is hij onrustig. Maar op een andere dag spuugt hij veel minder en is hij niet onrustig na spugen. Hoe weet je of het (ernstige) reflux is?
    Overdag wil hij worden vastgehouden en 'snachts wil hij bij me zijn, hij is dus 24/7 onrustig ;) Hadden jullie kindjes met relfux dit ook? Of is het karakter?

11. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Enne... Ook heel fijn om te lezen dat hier mama's zijn die hun onrustige relfux kindjes lang hebben gevoed. Een opsteker!

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Zoon wou uberhaupt niet liggen. Niet in de kinderwagen, niet in de box, niet in zijn bedje en niet in zijn wiegje.
    Rechtop in de draagzak. Dat ging het beste (logisch ook natuurlijk, op die manier stroomde er geen zuur omhoog).
    Spuug ruikte inderdaad zuur.

Ik denk dat de symptomen die je beschrijft toch wel vrij duidelijk zijn!
    Ik heb er geen ervaring mee, maar heb je wel eens richting KMA gedacht?

13. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoontje 'vloog' na het drinken omhoog...aan de borst,maar ook aan de fles...
    Is ook wel een pittig karaktertje denk,maar nu ik hem vanavonoor de derde avond redelijk makkelijk op bed kan leggen geloof ik dat dat maagzuur hem al veeeel langer plaagt.
    Hij kan geen grote flesjes drinken ( let op, dat HOEFT hij ook niet van mij)
    Maar er waren dagen dat hij steeds rond de 70cc fles dronk per keer en dan zn buikspieren aanspande om omhoog te komen.
    Mn zoon is echt een spartelkont...
    Maar nu, met dat kleine beetje Nutriton en natuurlijk de reflux leefregels lijkt er al zoveel veranderd....
    Hij is veeeel rustiger in zn bedje.

Deel Deze Pagina