Daar is ze dan, onze mooie dochter en zusje van Siem! Onze Fiene! Ik werd ingeleid met 37 weken en 3 dagen omdat ze vermoedens hadden van zwangerschapsvergiftiging, een hoge bloeddruk had en zwangerschapsdiabetes! De baarmoedermond was al wat verweekt en kreeg op 10 mei rond 19.30 een ballonkatheter! Rond 1.00 voelde ik hem zakken en ja hoor, hij kwam er weer uit. Dit betekende dat ik hoogst waarschijnlijk wat ontsluiting had. 11 mei om 6.00 hebben ze mijn vliezen gebroken en het infuus aangezet. Toen ik 4 cm ontsluiting had was het niet meer te doen (had rug- en beenweeën) en heb ik een pompje gekregen! Wat heerlijk! Heb halfdronken mijn weeën weggepuft! Na een poosje 10cm ontsluiting en toen mocht ik persen. Mijn zoon was er met 11 minuten dus ze zeiden allemaal: nou, ze is er zo hoor! Maar alles wat er kwam, geen kindje...echoapparaat erbij en toen bleek dat ze over dwars lag. Dus moest ik op mijn zij gaan liggen, knieën gewoon op elkaar en dan persen. Nou, dat deed zeer zeg! Ik voelde haar komen, maar moest de benen op elkaar houden...ppfff! Na een poosje mocht ik op mijn rug draaien en na een hele poos persen kwam ze als sterrenkijkertje naar buiten! De navelstreng was verschrikkelijk kort, ze kon net onderop mijn buik liggen. Dat was ws ook de reden dat het lang duurde, want er werd aan beide kanten aan haar getrokken. En toen moest de placenta komen...maar kennen jullie die mop? Van de placenta die moest komen?!?! Die kwam niet... En omdat ik al ruim 2 liter bloed had verloren werd ik met een rotgang naar de ok gebracht. Daar een ruggenprik gekregen en toen is hij verwijderd en ben ik gehecht. Op de uitslaapkamer 2 zaken bloed bij gekregen, omdat mijn hb nog maar 3.8 was. (kom van 8.7) De dag erop nog eens 2 zakken gehad omdat mijn hb uit zichzelf niet genoeg steeg. Pas toen voelde ik me weer een beetje mezelf! Zondag 13 mei mochten we naar huis! Lekker genieten...dachten we...want Fiene groeit maar niet...Ze krijgt flesvoeding omdat ik dus zwangerschapsdiabetes had en ik een borstoperatie heb gehad en daarom geen borstvoeding kan geven, maar toch blijft ze maar op hetzelfde gewicht. Ze was 3845gram (door mijn diabetes vrij zwaar) en is toen gezakt naar 3580gram...en daar zit ze dus al een week op. Terwijl ze wel haar flessen goed drinkt en ze plast goed, poept goed en haar temp is goed! Dus waar het aan ligt?! Geen idee... De vk wist het ook niet meer en daarom is er vandaag overleg geweest met de kinderarts...en die wilde haar opnemen, observeren en haar groei in de gaten gaan houden. We hebben haar dus vanmiddag naar de afdeling gebracht. Zometeen gaan we er weer naartoe...Ben er helemaal naar van. Siem hebben we na een week ook al 10 dagen moeten missen, omdat hij urineweginfectie kreeg en nu weer zo'n hummeltje een paar dagen in het ziekenhuis... Het is voor een goed doel, als ze maar gaat groeien, dat weet ik ook wel...maar het doet zoveel pijn...Ik hoop dat we haar snel weer mee naar huis mogen nemen! Fijn om mijn verhaal even kwijt te kunnen...bedankt voor het lezen! Liefs Loesie
Van harte gefeliciteerd met Fiene!! Maar wat verdrietig dat je je hummeltje nu al moet missen Tuurlijk is het voor een goed doel maar het liefst heb je haar de hele dag bij je! Geniet van je gezin en hopelijk mag ze snel weer mee naar huis!!
Hey lieve schat. Ook hier dan nog een keer: ontzettend gefeliciteerd met jullie prachtige dochter en zusje Fiene. Ik heb mijn diamant AAN staan voor jullie dappere meisje. Hopelijk gaat ze snel wat groeien en mag ze weer fijn naar huis toe. En je weet het, gewoon komen spuien bij ons hoor. pletknuf
wat heftig Loessie! heel veel sterkte met Fiene. Hoop dat ze snel weer lekker naar huis mag gaan!!!!! Enne wat een mooie namen! Fiene en Siem! Liefs!
Dankjewel meiden!! Update: Vandaag is ze hetzelfde gebleven in gewicht. De vpk waren er nog blij mee, want ze had 1x maar 25cc en 1x 40cc gedronken, dus zij gingen er een beetje vanuit dat ze wat was afgevallen...gelukkig dus niet. Mocht ze vaker resten... En toen wilde ik dus zeggen dat ze dan een sonde zou krijgen en op dat moment werd ik gebeld door het ziekenhuis... Ze had nu weer maar 40cc opgedronken en ze zou idd een sonde krijgen. Ze heeft een webcam boven haar bedje en kon net zien dat ze met haar bezig waren en nu heeft ze een slangetje in haar neusje... De vpk was heel duidelijk in haar verhaal... Ze zag het veel vaker bij kinderen van moeders met zwangerschapsdiabetes. Die kindjes waren wat trager en leken vaak in gedrag een weekje jonger. Dus in ons geval prematuur gedrag. En die hebben vaak moeite met drinken... Maar omdat ze wel bijna 4kg was bij de geboorte, moet ze behoorlijk veel vocht krijgen wil ze gaan groeien...en daarvoor heeft ze de kracht dus niet, omdat ze prematuur is. Een oneindige cirkel dus... We hopen dat ze nu haar energie kan gebruiken om te gaan groeien...lekker drinken en wat er niet in gaat aangevuld krijgen via een sonde...geen geprop en gedraai meer. Rust voor haar en lekker laten slapen als ze in slaap valt. Want daar groeit ze ook van! Vanavond ga ik er alleen naartoe, R. blijft bij Siem. Even weer lekker knuffelen en kroelen met haar. En dan vol spanning naar de dag van morgen. Weer op de weegschaal... We zullen zien! Liefs Loesie
Loesie, wat een vervelend nieuws dat kleine fiene opgenomen is. Heel veel sterkte er mee en probeer ook te genieten van jullie meisje!
Ik heb je gevonden, en blijf je hier wel volgen. Lijkt me niet niks om je kleine humpie nu al te moeten missen, Sterkte en een knuff.
Even een heeeeele dikke knuffel!! Wat erg dat je kleine meisje nu in het ziekenhuis ligt Veel sterkte en ik hoop dat ze snel gaat groeien en weer lekker mee naar huis mag!!
Ahhhhhhhhhh lieverd, wat verdrietig dat jullie meisje in t ziekenhuis ligt dat lijkt me ook heel moeilijk! Hopelijk groeit ze snel en mag ze snel weer met jullie mee naar huis! Sterkte en knuf!!
Hey lieve Loes, Zó ontzettend sneu voor jullie kleine meisje . En gewoon alwéér een kindje aan einde v/d kraamtijd in het zkh.... Hopelijk komt ze door de sonde toe aan haar rust, begint ze gauw te groeien en kan ze snel weer mee naar huis met jullie!! Knuf!!
Lieve reacties, doet me goed! Ik ben vanavond dus alleen geweest...grappig dat ze daar dan vragen hoe het met mij gaat?! Of ik het allemaal wel aankan, want ik ben natuurlijk ook nog maar net bevallen... En dan denk ik: oja, dat is natuurlijk ook zo. Maar net zoals bij Siem ben je daar dan helemaal niet mee bezig. Je gaat gewoon weer door! Ik was er mooi op tijd en heb eerst ruim een half uur naar haar zitten kijken. Ze lag lekker te slapen... Om 19.50 werd ze een beetje wakker en heb ik haar uit bedje gehaald. Verschoond en daarna lekker tegen me aan terwijl de vpk het flesje maakte. Ze heeft 45cc gedronken bij me...daar blijft ze nu een beetje op steken. De rest heeft ze via haar sonde gekregen. Ze ligt met 3 andere kindjes op zaal en op een gegeven moment waren ze lekker aan het huilen om de beurt... Ook Fiene deed op een gegeven moment mee, want ze vindt het niet zo fijn gevoel als de sonde loopt. Dus ik begin een liedje van K3 te zingen (was er nog als enige van de ouders) en toen waren ze allemaal stil!! Dus ik denk dat ik maar een bandje in zing, kunnen ze die draaien als het spitsuur is!! Ze geven nog geen indicatie over wanneer ze naar huis mag, ze moet gewoon eerst gaan groeien en zelf de flessen weer leeg gaan drinken...dus we wachten maar af. Morgen weer wegen! Duimen jullie voor ons!? Liefs Loesie