buggy vliegen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door koter, 26 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal

Een buggy mag normaal mee tot aan de gate
    Nu heb ik 1 kindje van 1, en 1 van 3 in de zomer.
    Die van 3 mag geen buggy meer voor mee.
    Maar omdat we met 2 volwassenen zijn en 1 kind van 3, mag ik 3x 20 kg meenemen, en buggy voor baby en totaal voor baby 20 kg extra (buggy gaat wel van die 20 kg af)
    Dan kan ik toch voor de oudste een buggy gewoon inchecken?
    1 buggy is nuna pepp buggy en buggy mag eigenlijk max 5 kg zijn zegt thomas cook airlines...
    Maar als dit nu kan, doe ik die nuna pepp inchecken en de paraplubuggy tot aan de gate,...
    Dan heb ik nog 3x 20 kg over, toch?of denk ik te makkelijk?

2. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    ik las bij mijn reisbureau dat de buggy boven op de bagage komt.. dus niet word afgetrokken van 20 kilo.. en ook dat er een buggy mee mag tot 6 jaar... wij gaan via arke misschien is dat anders??

3. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    ja wij thomas cook, staat buggy van max 5 kg, en hoort bij extra bagage 20 kg die je mee mag nemen met baby tot 2 jaar.
    alleen mijn nuna pepp buggy is al 8.6 kg :(

4. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    oh dat vind ik raar.. ik las dat mijn buggy 20 kilo mag wegen.. net zoals de bagage... en de handbagage mag 10 kilo wegen...

overigs vind ik het wel belachelijk dat je ruimbagage extra moet betalen.. €8,- per persoon 20 kilo...
    terwijl de vakantie al duur is ;)

Maar misschien ligt het eraan welk vliegtuig maatschappij je heb.. Dat kan namelijk schelen..
    ook kwa prijs met de bagage

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Buggy die uit 1 deel bestaat mag gewoon mee tot gate.
    Kindje van 3 jaar kan meenemen als volwassene dus 20kg plus hansbaggage 10kg meestaal waaronder buggy valt.
    Op elk site van airline is dat specifiek geschreven

We gingen met klm en met onurair en buggy (9kg) ging gewoon tot gate. In turkije wel op baggagebelt teruggekregen. Bij klm gewoon bij gate

Deel Deze Pagina